Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sinds feb.2022 glasvezel aansluiting regelmatig erg slecht beeld,

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Helaas hebben we de monteur van Delta niet meer teruggezien, ondanks zijn belofte vrijdag eind van de dag terug te komen.
    Monteur Guidion is wel net geweest. Deze was totaal niet op de hoogte van de situatie, dacht dat hij kwam om glasvezel te installeren. Probleem dus nogmaals uit moeten leggen. Voor de zoveelste keer werd ons het standaard storing stappenplannetje voorgelegd inclusief de conclusie dat het dan aan onze kabels zou liggen (die inmiddels al 3 keer zijn vernieuwd zonder enig resultaat)
    Toen kwam het idee dat het aan het modem zou liggen dat dan vernieuwd moest worden: is ook al gebeurd, zonder resultaat.
    Toen ging hij de snelheid meten, niet via Wifi maar rechtstreek bekabeld van het modem. Resultaat: De uploadsneldheid is veel te laag, slecht enkele Mb's dus Delta gaat een monteur sturen......

    Wordt vervolgd

    Reageer


    • #47
      Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
      Helaas hebben we de monteur van Delta niet meer teruggezien, ondanks zijn belofte vrijdag eind van de dag terug te komen.
      Monteur Guidion is wel net geweest. Deze was totaal niet op de hoogte van de situatie, dacht dat hij kwam om glasvezel te installeren. Probleem dus nogmaals uit moeten leggen. Voor de zoveelste keer werd ons het standaard storing stappenplannetje voorgelegd inclusief de conclusie dat het dan aan onze kabels zou liggen (die inmiddels al 3 keer zijn vernieuwd zonder enig resultaat)
      Toen kwam het idee dat het aan het modem zou liggen dat dan vernieuwd moest worden: is ook al gebeurd, zonder resultaat.
      Toen ging hij de snelheid meten, niet via Wifi maar rechtstreek bekabeld van het modem. Resultaat: De uploadsneldheid is veel te laag, slecht enkele Mb's dus Delta gaat een monteur sturen......

      Wordt vervolgd
      Gezien mijn ervaringen met Delta (bijv: E-mail blokkade en hoe verder... - ZeelandNet Serviceforum ) kan dit nog best een paar maanden op deze wijze doorgaan..vooral blijven klagen en compensatie eisen voor alle ellende...heel veel sterkte er mee!
      Ik heb het idee dat bijna de hele helpdesk wordt bemand door mensen die een script afhandelen en absoluut niet buiten de lijntjes denken en zoveel mogelijk telefoontjes per uur moet afhandelen. De fout ligt in principe altijd bij de klant.
      Uiteindelijk zul je wel een keer een ervaren medewerker treffen die wel verder kijkt en echt wil helpen. Aangezien die medewerkers dus heel dun gezaait lijken te zijn, kan het dus een tijdje duren voordat je die treft!. Zet je klacht ook vooral op openbare social media, zoals Twitter en Klachtenkompas.
      Vroeger zag je hier nog wel eens een moderator die bereid was klachten op te pakken en de juiste mensen in te schakelen, maar ik vermoed dat die door het bedrijf of zijn weggesanneerd, of ontmoedigd of misschien zelfs verboden worden om hier te reageren. Een voormalig medewerker van de helpdesk zag ik zijn tijd bij Delta (Zeelandnet) omschrijven als: Bij Delta deden we met veel mensen weinig, nu doen we met weinig mensen veel!
      Zoals ik in het eerder genoemde voorbeeld aangaf, heb ik uiteindelijk excuses aangeboden gekregen met een bloemetje (idee overigens zelf aangedragen) en een behoorlijke korting op mijn abonnement als ik dat nog een tijd wilde verlengen.
      Laatst bewerkt door Jos; 2 Jul 2022, 12:35.

      Reageer


      • #48
        Mijn ervaring is dat Ziggo met zulke situaties dit veel professioneler oppakt.
        Als je zoiets plaats op het klantenforum van Ziggo wordt dit door medewerkers onder de loep genomen net zolang totdat het probleem is opgelost.
        Ik begrijp deze lakse aanpak van Delta dan ook totaal niet.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
          Mijn ervaring is dat Ziggo met zulke situaties dit veel professioneler oppakt.
          Als je zoiets plaats op het klantenforum van Ziggo wordt dit door medewerkers onder de loep genomen net zolang totdat het probleem is opgelost.
          Ik begrijp deze lakse aanpak van Delta dan ook totaal niet.
          Zal wel de invloed van de eigenaar zijn. waarschijnlijk denkt men dat een goed bezette helpdesk met deskundige en klantvriendelijke medewerkers meer kost dan dat de uiteindelijke verkoopprijs van het hele bedrijf meer zal zijn. Gelukkig komen er ook in Zeeland steeds meer goede alternatieven zoals KPN en mogelijk Glasdraad. Daar gaan vast veel klanten naar overstappen.

          Reageer


          • #50
            Las in dit artikel dat gemeentes zelfs geld overhouden aan glasvezel aanleg (SD 3,5 ton)

            https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/bij...jaar~a5472b2b/

            Reageer


            • #51
              Vandaag werden we meerdere keren gebeld door de afdeling aftersales. Naar aanleiding van mijn verhaal op dit forum was men in het dossier gedoken en nam men contact op.
              Erkenning voor het ongemak gekregen.
              Wij zijn inderdaad niet de enige die problemen ervaren, er zitten nog kinderziektes in het systeem. Op ons verzoek zal glasvezel abonnement worden beëindigd en omgezet naar coax zodra we het kabelmodem en bijbehorende ontvangers hebben ontvangen.

              Reageer


              • #52
                Gaan ze de kinderziektes er ook nog uithalen?

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                  Gaan ze de kinderziektes er ook nog uithalen?
                  Mijn idee, waarom terugzetten op coax (dat zou ik nooit meer willen nu ik glasvezel heb!)

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                    Mijn idee, waarom terugzetten op coax (dat zou ik nooit meer willen nu ik glasvezel heb!)
                    Fijn dat de glasvezel bij u goed werkt, maar ik vraag me af of u na 5 maanden met alleen maar storingen ook niet terug zou willen.

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht

                      Fijn dat de glasvezel bij u goed werkt, maar ik vraag me af of u na 5 maanden met alleen maar storingen ook niet terug zou willen.
                      Ik zou dan een werkend glasvezelproduct willen en niet meer terug naar af.
                      Het is commercieel ook geen reclame, want dit soort zaken praat zich al snel door.

                      Reageer


                      • #56
                        Finale update:
                        Inmiddels kijken we weer naar volle tevredenheid en zonder storingen tv via de coaxkabel en is ons vandaag voldoende financiële compensatie voor het geleden ongemak toegezegd.
                        Bedankt voor het meedenken en voor de adviezen.

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
                          Finale update:
                          Inmiddels kijken we weer naar volle tevredenheid en zonder storingen tv via de coaxkabel en is ons vandaag voldoende financiële compensatie voor het geleden ongemak toegezegd.
                          Bedankt voor het meedenken en voor de adviezen.
                          ben blij dat het opgelost is, hier ook een waardeloze verbinding met dat glasvezel van Delta, zit er over te denken dat ik overstap naar KPN.....

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
                            Finale update:
                            Inmiddels kijken we weer naar volle tevredenheid en zonder storingen tv via de coaxkabel en is ons vandaag voldoende financiële compensatie voor het geleden ongemak toegezegd.
                            Bedankt voor het meedenken en voor de adviezen.
                            Fijn dat het opgelost is. Ben wel erg benieuwd wat de monteurs hebben gedaan en waar de fout lag, want je hed het over storingen op glasvezel sinds februari 2022 en nu komt ineens de coaxkabel voorbij. Ben je weer terug op coax ?

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                              Fijn dat het opgelost is. Ben wel erg benieuwd wat de monteurs hebben gedaan en waar de fout lag, want je hed het over storingen op glasvezel sinds februari 2022 en nu komt ineens de coaxkabel voorbij. Ben je weer terug op coax ?
                              Nee, storing was niet opgelost, we hadden totaal geen vertrouwen/hoop op een spoedige oplossing en waren het na 5 maanden goed beu. We zijn dus weer terug gegaan naar coax.

                              Reageer


                              • #60
                                Zoals zoveel Delta gebruikers is het beeld bizar slecht. Het is gewoon een schande wat Delta leverd. Ik had bij Ziggo nooit last van slecht beeld en de problemen bij Ziggo werden ook echt verholpen. Gauw weg bij Die zeelanders. Wat een aangluiting.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X