Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

storing TV /instabiel internet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • storing TV /instabiel internet

    Ik hoop dat dit in juiste positie geplaatst is

    Het volgende ik ondervond instabiele internet verbinding en Tv storingen, dit gemeld en er is keurig op gereageerd en afspraak monteur gemaakt

    Storing betrof instabiele internet verbinding welke voor zeer variabele snelheden resulteerden in hoge ping en jitter
    Slechte ontvangst van digitale TV met name zenders rond de 700Mhz verlies in signaal sterkte en BER te hoog

    De monteur heeft AOP nagezien deze goed bevonden, splitter TV en Modem vernieuwd, kabel naar modem vernieuwd
    Verbinding internet lijkt te zijn verbeterd afgaande op de ping jitter en de snelheid.
    Slechte TV ontvangst is er niet minder om , coax van splitter naar TV vervangen , storing niet weg eerder verslechterd .
    Met een signaal sterkte van +-70 kwaliteit 100 met hoge BER .(slechte coax stripper gebruikt blijkt later (door mij )

    Wijkkast in de straat nagezien goed bevonden, hier hield het voor de vriendelijke monteur op en hij ging het escaleren hoger op in de organisatie .
    En hij zou me laten weten of daar wat uit kwam .

    10 minuten later kan ook 15 geweest zijn, word er weer aangebeld
    De monteur had contact gehad met het kantoor zijn bevindingen doorgegeven , het antwoord om de storing te verklaren lag volgens hun in het feit dat :" Er in de buurt een radiozendamateur is welke de storing veroorzaakt en ik maar contact op moet nemen met het agentschap telecom "

    Dit alles vond plaats op 1 April maar ik kan hier de humor niet van inzien

  • #2
    Heb je het Agentschap gebeld? Hier kunnen ze je daar ook echt niet mee helpen namelijk.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door maiden Bekijk bericht
      Ik hoop dat dit in juiste positie geplaatst is

      Het volgende ik ondervond instabiele internet verbinding en Tv storingen, dit gemeld en er is keurig op gereageerd en afspraak monteur gemaakt

      Storing betrof instabiele internet verbinding welke voor zeer variabele snelheden resulteerden in hoge ping en jitter
      Slechte ontvangst van digitale TV met name zenders rond de 700Mhz verlies in signaal sterkte en BER te hoog

      De monteur heeft AOP nagezien deze goed bevonden, splitter TV en Modem vernieuwd, kabel naar modem vernieuwd
      Verbinding internet lijkt te zijn verbeterd afgaande op de ping jitter en de snelheid.
      Slechte TV ontvangst is er niet minder om , coax van splitter naar TV vervangen , storing niet weg eerder verslechterd .
      Met een signaal sterkte van +-70 kwaliteit 100 met hoge BER .(slechte coax stripper gebruikt blijkt later (door mij )

      Wijkkast in de straat nagezien goed bevonden, hier hield het voor de vriendelijke monteur op en hij ging het escaleren hoger op in de organisatie .
      En hij zou me laten weten of daar wat uit kwam .

      10 minuten later kan ook 15 geweest zijn, word er weer aangebeld
      De monteur had contact gehad met het kantoor zijn bevindingen doorgegeven , het antwoord om de storing te verklaren lag volgens hun in het feit dat :" Er in de buurt een radiozendamateur is welke de storing veroorzaakt en ik maar contact op moet nemen met het agentschap telecom "

      Dit alles vond plaats op 1 April maar ik kan hier de humor niet van inzien

      Er zouden meer mensen kunnen wezen die dit soort problemen ervaren of hebben ervaren.

      Radiozendamateurs mogen geen storingen veroorzaken.

      https://www.antennebureau.nl/organis...iozendamateurs

      Reageer


      • #4
        "Er zouden meer mensen kunnen wezen die dit soort problemen ervaren of hebben ervaren"

        Ja dat kan

        Radiozendamateurs mogen geen storingen veroorzaken.

        Geheel correct

        Er is iets wat ik niet begrijp , hoe stel je vanachter een bureau vast dat de storing wordt veroorzaakt door een radiozendamateur zonder hier ook maar enige veldsterkte meting te verrichten

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door maiden Bekijk bericht
          "Er zouden meer mensen kunnen wezen die dit soort problemen ervaren of hebben ervaren"

          Ja dat kan

          Radiozendamateurs mogen geen storingen veroorzaken.

          Geheel correct

          Er is iets wat ik niet begrijp , hoe stel je vanachter een bureau vast dat de storing wordt veroorzaakt door een radiozendamateur zonder hier ook maar enige veldsterkte meting te verrichten

          Het antwoord wat u krijgt van delta lijkt ook meer op een veronderstelling dan op een vaststaand feit.

          Het gezegde ''zich ergens met een jantje-van-leiden van afmaken'' is bij deze zeker niet misplaatst.

          Er bestaat ook nog zoiets als een geschillencommissie waarbij je je kunt wenden.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door maiden Bekijk bericht
            "Er zouden meer mensen kunnen wezen die dit soort problemen ervaren of hebben ervaren"

            Ja dat kan

            Radiozendamateurs mogen geen storingen veroorzaken.

            Geheel correct

            Er is iets wat ik niet begrijp , hoe stel je vanachter een bureau vast dat de storing wordt veroorzaakt door een radiozendamateur zonder hier ook maar enige veldsterkte meting te verrichten
            https://www.veron.nl/nieuws/radiozen...-wifi-storing/

            Reageer


            • #7
              Ik begrijp dat de monteur verder je installatie nagekeken heeft en dat na het vervangen van je modem en aansluiting de snelheid van je internet is verbeterd. Instraling van een signaal van derden kan zeker een oorzaak zijn van verstoring op de digitale tv. Dit is maar net afhankelijk van welke frequentie gebruikt wordt door een radioamateur.

              Wanneer die frequentie gelijk is aan de frequentie van de betreffende zender, dan kan dit beeldverstoring opleveren. Dit effect kan ook optreden met het 4G signaal voor de mobiele telefonie. Deze werkt ook op een vergelijkbare frequentie welke interferentie kan opleveren op de digitale tv. Het gebruik van afgeschermde coaxkabels/splitters kan daar verbetering in brengen omdat het signaal van derden dan minder makkelijk 'binnendringt' in de coaxkabel.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Wifi is ook een hele andere frequentie dan die gebruikt worden door radioamateurs. Wifi werkt op 2,4 GHz of 5 GHz. De frequentie waar het nu over ging betreft de 700 Mhz band.
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                  Wifi is ook een hele andere frequentie dan die gebruikt worden door radioamateurs. Wifi werkt op 2,4 GHz of 5 GHz. De frequentie waar het nu over ging betreft de 700 Mhz band.
                  Radiozendamateurs mogen ''geen storingen veroorzaken'' zo zegt het antennebureau op de site van onze overheid.

                  Dat het probleem bij Ziggo anders lag ben ik helemaal met je eens, maar ze hebben het wel opgelost voor de klant.

                  https://www.veron.nl/nieuws/radiozen...-wifi-storing/

                  Ook ben ik het met maiden eens dat het voor iemand vanachter een bureau moeilijk is om vast te stellen dat de storing wordt veroorzaakt door een radiozendamateur zonder hier ook maar enige veldsterkte meting te verrichten.

                  https://www.antennebureau.nl/organis...iozendamateurs
                  Laatst bewerkt door Guest01; 4 Apr 2021, 14:34.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                    Radiozendamateurs mogen ''geen storingen veroorzaken'' zo zegt het antennebureau op de site van onze overheid.
                    Je mag ook niet te snel rijden van de overheid, maar dat gebeurd ook. Dat wil niet zeggen dat een radioamateur verstoring veroorzaakt in dit geval, maar de frequenties waarop storing wordt ondervonden zijn wel frequenties waarvan bekent is dat deze van buitenaf verstoring kunnen veroorzaken.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                      Je mag ook niet te snel rijden van de overheid, maar dat gebeurd ook. Dat wil niet zeggen dat een radioamateur verstoring veroorzaakt in dit geval, maar de frequenties waarop storing wordt ondervonden zijn wel frequenties waarvan bekent is dat deze van buitenaf verstoring kunnen veroorzaken.
                      Matthijs je zult het toch met mij eens wezen dat e.e.a eerst onderzocht dient te worden en er naar een oplossing gezocht moet worden

                      Wie die oplossing gaat aanreiken is eigenlijk niet van belang, maar hoofdzaak is dat maiden een goed werkend product heeft en zoals ik begrijp is maiden niet tevreden met de oplossing.

                      Althans zo lees ik dat.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                        Matthijs je zult het toch met mij eens wezen dat e.e.a eerst onderzocht dient te worden en er naar een oplossing gezocht moet worden

                        Wie die oplossing gaat aanreiken is eigenlijk niet van belang, maar hoofdzaak is dat maiden een goed werkend product heeft en zoals ik begrijp is maiden niet tevreden met de oplossing.

                        Althans zo lees ik dat.
                        De installatie is nagekeken, het betreft ook niet eens jouw installatie, en na het vervangen van het modem en de aansluiting is de verbinding met het internet verbeterd zoals eerder al werd aangegeven. Signalen van derden hebben verder geen invloed op de werking van de internetverbinding (via een bekabelde aansluiting! Via de Wifi is dat een heel ander verhaal, maar dat is verder offtopic). De verbinding tot aan de woning is dan goed.

                        Voor de digitale tv is bekend dat signalen van derden daarop verstoring kunnen veroorzaken. Daar is verder geen diepgaand onderzoek voor nodig. Dat zijn bekende feiten. De monteur heeft de aansluiting doorgemeten en de conclusie daarbij is dat het signaal op de kabel goed is. Dan kan de signaalverstoring die ondervonden wordt op de 700 Mhz frequentie alleen van buitenaf komen. Even losstaand of deze afkomstig zijn van een radioamateur, 4G of een ander signaal dat interferentie veroorzaakt.

                        Noodzaak is in ieder geval om gebruik te maken van afgeschermde coaxkabels/splitters met kabelkeurmerk
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                          De installatie is nagekeken, het betreft ook niet eens jouw installatie, en na het vervangen van het modem en de aansluiting is de verbinding met het internet verbeterd zoals eerder al werd aangegeven. Signalen van derden hebben verder geen invloed op de werking van de internetverbinding (via een bekabelde aansluiting! Via de Wifi is dat een heel ander verhaal, maar dat is verder offtopic). De verbinding tot aan de woning is dan goed.

                          Voor de digitale tv is bekend dat signalen van derden daarop verstoring kunnen veroorzaken. Daar is verder geen diepgaand onderzoek voor nodig. Dat zijn bekende feiten. De monteur heeft de aansluiting doorgemeten en de conclusie daarbij is dat het signaal op de kabel goed is. Dan kan de signaalverstoring die ondervonden wordt op de 700 Mhz frequentie alleen van buitenaf komen. Even losstaand of deze afkomstig zijn van een radioamateur, 4G of een ander signaal dat interferentie veroorzaakt.

                          Noodzaak is in ieder geval om gebruik te maken van afgeschermde coaxkabels/splitters met kabelkeurmerk

                          Dat het niet mijn installatie is dat is duidelijk. Ik heb geen problemen met mijn installatie, ik ben tevreden over zeelandnet.

                          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (703).png
Bekeken: 866
Grootte: 68,8 Kb
ID: 192201

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                            Dan kan de signaalverstoring die ondervonden wordt op de 700 Mhz frequentie alleen van buitenaf komen. Even losstaand of deze afkomstig zijn van een radioamateur, 4G of een ander signaal dat interferentie veroorzaakt.

                            Noodzaak is in ieder geval om gebruik te maken van afgeschermde coaxkabels/splitters met kabelkeurmerk
                            Los daarvan, een radiozendamateur kan storing veroorzaken.
                            Maar de aparatuur moet een veldsterkte kunnen verwerken van (ik dacht) 3V/m, en zonder meting is de bewering dus onzin.
                            Daarnaast zendt een radiozendamateur maar een klein gedeelte van de tijd, er gaat meer tijd zitten in het ontvangen en uitluisteren.

                            Het zou m.i. logisch zijn, wanneer er contact gelegd wordt met deze radiozendamateur, om eerst hard te maken dat deze de oorzaak is.
                            Nu komt het (op mij) over als een beschuldiging, zonder bewijs, eigenlijk laster dus.........
                            Laatst bewerkt door r0n625; 4 Apr 2021, 22:03.

                            Reageer


                            • #15
                              @allen: Ik heb vergelijkbare DTV problemen gehad met DTV zenders rond 700 MHz (HD zenders 8,9, en 361, DELTA netwerk 1000). Na veel zeuren en volhouden eindelijk een goede monteur aan huis gekregen. Nadat hij uiteindelijk de (grote groene) binnenkomende kabel opnieuw had aangesneden waren bij mij de problemen voorbij. Kabel was sinds aanleg en overgang naar bekabeld internet (in 1998) nooit meer aangepast.

                              AOP en alle andere zaken waren inmiddels door vroegere monteurs al vernieuwd. Ik had ook al wel mijn oude (dunne) CATV bekabeling vervangen door dubbel afgeschermde KOKA 9TS bekabeling van Hirschmann incl. al mijn aansluitpunten. (LTE Proof gemaak) De 700 MHz bleven en verdwenen pas na het opnieuw aansnijden van de binnenkomende kabel. Signaal (sterkte en kwaliteit) op alle TV aansluitpunten binnen werden door de monteur nagezien en waren allen OK

                              Ook ik had Agentschap Telecom in juli 2020 ingeschakeld. Zij verwezen mij naar mijn kabelprovider (DELTA Fiber) en naar de 4G/5G concessiehouders met antenne in mijn nabijheid. Agentschap was wel op de hoogte van de hoge kans op storingen bij slecht afgeschermde CATV installaties. KabelKeur is een minimale eis. Alle oudere CATV bekabeling is gevoelig voor storingen.

                              Achtgrond van de storingen: Uit een rapport van Agentschap Telecom (Update Kabelstooronderzoek 700/800 MHz mobiel gebruik) blijkt dat de storing veroorzaakt wordt door C-channeling in de 700 MHz en 800 MHz GSM frequentiebanden (zie foto)

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X