Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Klopt helemaal, via COAX krijg ik het geluid door zoals het bedoelt is. Surround geluid is bedoelt om je een een betere beleving te geven van een film of Docu.
    Denk aan overvliegende heli's, voorbij rijdende voertuigen en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
    Mijn surround opstelling doet via glasvezel niks. Ik krijg uit de voorste twee boxen een (overigens ook inferieur) stereogeluid en that's is.

    Ik weet wat surround is, wist niet dat het via glasvezel zo slecht was, heel jammer, ik hoop dat daar rap verbetering in komt.

    Reageer


    • #47
      Kan ik met glasvezelaansluting met de Hirschmann INCA 1G gigabit Internet-over-COAX adapter het tv signaal op de slaapkamer weer ontvangen via coax en de humax decoder? Voordeel is dat ik geen nieuwe kabels moet aanleggen en geen extra DIT nodig heb. Hoor graag

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door patrick4561 Bekijk bericht
        Kan ik met glasvezelaansluting met de Hirschmann INCA 1G gigabit Internet-over-COAX adapter het tv signaal op de slaapkamer weer ontvangen via coax en de humax decoder? Voordeel is dat ik geen nieuwe kabels moet aanleggen en geen extra DIT nodig heb. Hoor graag
        Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2021, 11:04.

        Reageer


        • #49
          Van de week iemand, van het bedrijf dat de glasvezel gaat aanleggen, aan de deur gehad.
          Netjes gelegitimeerd.....

          Ze kwam informatie geven en vragen of we t.z.t. glasvezel willen.

          Als ik het goed begrepen heb, zijn dit de opties:

          - De glasvezel wordt GRATIS aangelegd tot in de woning (wij hebben een huurhuis)
          - We zijn NIET verplicht om een glasvezel abonnement te nemen.

          Als de glasvezel kabel er ligt, en wij gaan verhuizen, dan is de kabel in ieder geval gerealiseerd voor de volgende bewoners.

          Mochten wij toch naderhand besluiten om glasvezel te nemen ( abonnement) moeten we dan ook onze eigen apparatuur, (TP link Router) en dergelijke vervangen ?
          We hebben verschillende computers in huis, en die zijn nagenoeg allemaal met UTP kabels. switches en dergelijke aangesloten.

          Alvast bedankt voor eventuele reacties, groet, Erik.M. Vlissingen

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
            Mochten wij toch naderhand besluiten om glasvezel te nemen ( abonnement) moeten we dan ook onze eigen apparatuur, (TP link Router) en dergelijke vervangen ?
            Ja, want je krijgt dan een nieuw Genexis 7840 modem/router.

            Het aansluiten van een eigen router zonder telefonie kan maar vereist wel enige technische kennis.
            Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2021, 12:30.

            Reageer


            • #51
              Die twee gaan niet samen. Coax gaat er af. Dus max 4 decoders. Smartcards kunnen in de prullenbak

              Reageer


              • #52
                Hoi Allemaal,

                Ik heb met veel intresse deze topic gelezen en heb toch een vraag en ik weet bijna dat het vloeken in de kerk is.
                Ik heb een Nividia shield ( Android ) en nog wat andere tv boxjes (Android) waar de eerste app van delta TV op werkte dus ook de tv app.
                deze werkt ook op je gsm android. Dit was snel voorbij na update.

                Nu is mijn vraag weet iemand of het weer mogenlijk is om de App om dit weer werkend te krijgen op je Nvidia Shield evt via side loader?

                Bij de ziggo app schijnt het wel te werken.

                Hoop dat mij iemand op weg kan helpen het huren van een box vind ik persoonlijk weg gegooid geld.


                Mvg Jorisarco



                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door jorisarco Bekijk bericht
                  Hoi Allemaal,

                  Ik heb met veel intresse deze topic gelezen en heb toch een vraag en ik weet bijna dat het vloeken in de kerk is.
                  Ik heb een Nividia shield ( Android ) en nog wat andere tv boxjes (Android) waar de eerste app van delta TV op werkte dus ook de tv app.
                  deze werkt ook op je gsm android. Dit was snel voorbij na update.

                  Nu is mijn vraag weet iemand of het weer mogenlijk is om de App om dit weer werkend te krijgen op je Nvidia Shield evt via side loader?

                  Bij de ziggo app schijnt het wel te werken.

                  Hoop dat mij iemand op weg kan helpen het huren van een box vind ik persoonlijk weg gegooid geld.


                  Mvg Jorisarco


                  Ja, met sideloading werkt die maar alleen in portrait modus.

                  Reageer


                  • #54
                    Driepinter,

                    Bedankt voor je antwoord maar dat is geen optie lijkt mij om naar te kijken.
                    Er moet toch wel een optie komen om dit te kunnen realiseren in de toekomst.

                    Mvg Jorisarco

                    Reageer


                    • #55
                      internet + online radio over glasvezel is de oplossing die ik kies. De stabiliteit bij het gebruik van glasvezelkabel is onmiskenbaar, problemen met glasvezelkabel zijn zeer zeldzaam wanneer bekeken via https://emisorasderadioonline.es/
                      Laatst bewerkt door naminami; 22 Jun 2021, 10:59.

                      Reageer


                      • #56
                        Toch wel opvallend dat Caiway het televisiesignaal niet uitschakelt op de coax als je een glasvezel abonnement afneemt.
                        Waarom deze verschillen? Het is tenslotte allebei Delta Fiber.

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                          Toch wel opvallend dat Caiway het televisiesignaal niet uitschakelt op de coax als je een glasvezel abonnement afneemt.
                          Waarom deze verschillen? Het is tenslotte allebei Delta Fiber.
                          Blijft moeilijk blijkbaar. Tot vandaag zijn het twee bedrijven die van alles delen, maar zelf nog beslissingen (kunnen/mogen) nemen.

                          Reageer


                          • #58
                            Glasvezel hebben we inmiddels in huis liggen. Ik heb alleen een vraagje m.b.t. het signaal voor de TV als we overstappen naar glasvezel.
                            Ik begreep dat de huidige opstelling met een Humax en een CI+ module niet meer werkt zodra we op het glasvezel zitten. De TV zal worden aangesloten op een decoder die bij het glasvezel pakket zit. Deze decoder zal d.m.v. een UTP kabel worden aangesloten op het glasvezel punt in de meterkast.

                            Ons probleem is dat we eigenlijk niet met een UTP kabel van de TV bij de meterkast waar de glasvezel binnenkomt kunnen komen.
                            De coax kabel komt op een heel andere plaats het huis binnen dan waar nu de glasvezel binnen komt. Met de coax is het maar 3 meter van binnenkomst naar de TV.

                            Met glasvezel moeten we vanaf de meterkast 5 deuren passeren en er zou zo'n 50 meter UTP kabel nodig zijn. Ik heb het dan nog niet eens over het lelijke zicht van een UTP kabel langs het plafond of langs de plinten.
                            Hoe is dat op te lossen? Is er een optie om draadloos van de meterkast naar de decoder / TV te komen? Zijn er andere oplossingen?

                            Reageer


                            • #59
                              jpmr2
                              ​​​​​​​Je zou kunnen denken aan een powerline adapter :

                              https://www.delta.nl/nieuws/geef-int...line-adapters/

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                                jpmr2
                                ​​​​​​​Je zou kunnen denken aan een powerline adapter :

                                https://www.delta.nl/nieuws/geef-int...line-adapters/
                                Dat werkt helaas niet.
                                We hebben hier een beetje aparte situatie. Het is een voormalig bedrijfspand waar nu alleen woonhuis en kantoor nog van bestaan. De meterkast (waar de glasvezel binnenkomt) zit in kantoor, de coax komt binnen in de woonkamer aan de andere kant van het pand.
                                Het woonhuis heeft een aparte groepenkast t.o.v. het kantoor. Er is geen goede verbinding op te zetten met powerline adapters. Vandaar dat we nu (nog steeds op de coax) door het hele pand met WiFi moeten werken. Er is geen fatsoenlijke, bekabelde verbinding te maken tussen het woongedeelte en het kantoor gedeelte.

                                Omdat het onder één huisnummer/adres valt (bij het kadaster zijn het wel twee percelen) kunnen we ook geen dubbele aansluiting krijgen, anders had ik de coax gehouden naast glasvezel.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X