Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Signaal coax

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Signaal coax

    Met het verdwijnen van de analoge radio komt er 1 uitgang op het coax kastje vrij.
    Kan ik deze ook gebruiken voor de 2e tv?

    Ik weet dat ik een mannetje-mannetje (of vr-vr) kabel moet maken.

    Maar dit voorkomt het gebruik van een splitter.

  • #2
    Niemand?

    Reageer


    • #3
      officieel niet, maar je kunt het wel proberen.

      Reageer


      • #4
        Ik zou zelf als eerste denken aan een splitter, maar zou dit intern even moeten navragen of dit mogelijk is. Ik denk het niet, maar wie weet.

        Reageer


        • #5
          Normaal gezien zitten er passieve filters in een radio/tv eindwandcontactdoos. Filtering voor radio tot ongeveer 110MHz, dus hier worden geen TV signalen door gelaten op de radiouitgang. Andersom kan mogelijk wel, dus een radio aansluiten op de TV-uitgang. Je kan ook een rijgdoos (doorlusdoos) gebruiken, hiermee kun je verbinding maken met een einddoos en dus een tweede aansluiting maken. Een rijgdoos of passieve splitters verzwakken het signaal!

          Reageer


          • #6
            Uiteraard kan je het altijd proberen (op eigen risico) en dan weet je het. Nu is het wel zo dat een opsteekfilter het signaal filtert naar een radio aansluiting en een televisie aansluiting. Uiteraard zijn deze niet exact hetzelfde, zoals PrackeR al aangeeft. Mijn vermoeden is dat het niet gaat werken, maar niet geschoten is altijd mis.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X