Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechter digitaal beeld bij nieuwe tv ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechter digitaal beeld bij nieuwe tv ?

    We hebben digitale tv van delta, we hebben een humax decoder met harde schijf (7 jaar oud).
    Met onze vorige Philips HD tv (32") waren alle hd zenders haarscherp.
    Vandaag een nieuwe Samsung UHD tv (40") geplaatst, blu-rays en filmpjes van youtube haarscherp, maar de kwaliteit van de digitale zenders valt wat tegen, leek scherper bij onze vorige tv .. zou toch niet mogen ?
    Humax werd ook eerst niet herkend, maar na handmatig instellen wel connectie, zouden de beeld instellingen verkeerd kunnen staan ?
    De hdmi kabels zijn van uitstekende kwaliteit, daar had ik 7 jaar terug al rekening mee gehouden.
    Iemand met zelfde probleem ?

  • #2
    Zit er een smartcard in de tv of kijk je via de Humax?
    Weet je zeker dat je naar HD-kanalen kijkt?

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        We kijken via de humax, daar zit de smartcard in. Zeker weten dat we HD kijken, want er staat 1080i.
        Type is: Humax 5050c.

        Ik zou het kunnen testen door de smartcard eens in de tv te doen inderdaad.
        Stel dat het niet helpt en ik hem terug in de humax doe, moet ik die kaart dan opnieuw instellen of gaat dat automatisch ?

        Ook heb ik het gevoel dat 'snelle bewegingen' minder vloeiend te zien zijn, t.o.v onze vorige tv. Maar goed misschien een kwestie van wennen en heeft niets met Delta te maken, want op blu-rays merk ik het ook.

        Reageer


        • #5
          kan heel goed een kwestie van de juiste beeldscherm instellingen van de TV zijn.
          van veel geteste TV's kun je bij de consumentenbond de beste instellingen vinden.
          en die wijken soms veel af van de fabrieksinstellingen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Kevin.L
            We kijken via de humax, daar zit de smartcard in. Zeker weten dat we HD kijken, want er staat 1080i.
            Type is: Humax 5050c.

            Ik zou het kunnen testen door de smartcard eens in de tv te doen inderdaad.
            Stel dat het niet helpt en ik hem terug in de humax doe, moet ik die kaart dan opnieuw instellen of gaat dat automatisch ?

            Ook heb ik het gevoel dat 'snelle bewegingen' minder vloeiend te zien zijn, t.o.v onze vorige tv. Maar goed misschien een kwestie van wennen en heeft niets met Delta te maken, want op blu-rays merk ik het ook.
            De instellingen worden in de Humax opgeslagen, niet op de kaart. Je hoeft dus niets opnieuw in te stellen.
            Kijk ook zeker even naar de tip van fred44nl!

            Reageer


            • #7
              Bedankt voor de tip fred44nl !
              Ik schrok al een beetje van de matige beeldkwaliteit toen ik de tv voor het eerst aanzette, ik dacht even dat ik een miskoop gedaan had. Maar nu ik de optimale beeldinstellingen heb ingesteld volgens de consumentenbond is de beeldkwaliteit een wereld van verschil ! Ook die 'snelle bewegingen' zijn nu een stuk beter, alleen zijn er een paar zenders .. waaronder 'Spike' waarbij de bewegingen wat schokkerig gaan, maar bij de meeste zenders geen last meer van gelukkig.

              Ik houd die smartcard maar gewoon in de humax denk ik, want nu ben ik wel tevreden.

              Reageer


              • #8
                het kan zijn dat de tuner van een nieuwe TV beter is dan die van een wat oudere Humax.
                verder ben je vrij om de instellingen naar eigen inzicht aan te passen.

                Reageer


                • #9
                  Ik ben toch ook wel aan de harde schijf gehecht in de humax, die gebruik ik regelmatig.
                  Want als de smartcard in de tv zit kan ik die niet meer gebruiken neem ik aan.

                  Maar denk toch dat ik die kaart een keer in de tv ga steken om te kijken of ik verschil merk in kwaliteit, ben wel benieuwd. Al ben ik nu ook wel tevreden.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X