Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netwerkverbinding TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netwerkverbinding TV

    Afgelopen zondag viel herhaaldelijk de netwerkverbinding weg op TV bij het bekijken van een film via Movie MAX. De TV is via WIFI aangesloten op het modem van Zeelandnet. Dit terwijl ik via mijn telefoon wel verbinding bleef houden..... En het ligt niet aan de TV, op maandag morgen de gehele film afgekeken....
    Iemand een idee? Of kan Zeelandnet iets terugvinden in logfiles of zo ?

  • #2
    het signaal van een wifi-netwerk is niet altijd even sterk en ook afhankelijk van diverse factoren.
    bovendien kan het ene apparaat beter overweg met een zwak signaal, dan het andere apparaat.
    het probleem zit niet bij Zeelandnet, maar in de omstandigheden bij jou thuis

    Reageer


    • #3
      Ik beschuldig niemand, probeer er achter te komen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
      Omstandigheden thuis zeg je.... Het modem zit vastgeschroefd in de meterkast, de TV aan de muur en tijdens het TV kijken worden er geen binnenmuren verplaatst, noch andere apparaten gebruikt. Enkel een keertje om te kijken of ik via de telefoon wel internet heb. In het verleden, toen ik het probleem ook een keer had heb ik zelfs bekabeld geprobeerd en dat hielp ook niet... Ik heb dus mijn twijfels of het wel aan het wifi signaal, of verstoringen daarvan ligt...
      Dus toch wederom mijn vraag of er bij Zeelandnet iets te zien was in logfiles...

      Reageer


      • #4
        Staat het kanaal wel op 1, 6 of 11 vast?

        Zie ook wifi verbeteren: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

        Reageer


        • #5
          2,4 GHz staat vast op kanaal 2, 5 GHz staat op auto
          Filmpjes heb ik allemaal al eens bekeken en niks nieuws onder de zon..

          Reageer


          • #6
            Niet kanaal 2, maar 1, 6 of 11 kiezen op de 2.4 GHz bandbreedte.
            2.4 en 5.2 bandbreedte verschillende namen geven.

            Van deze 3 het minste belaste.

            Vb progje om minst belaste te vinden: http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/

            Reageer


            • #7
              Ik ga eens een laptop met WIFI opzoeken, ik kan dat niet op mijn TV installeren....

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door polleke
                tijdens het TV kijken worden er geen binnenmuren verplaatst, noch andere apparaten gebruikt.
                ondanks dat er ogenschijnlijk niets verandert, wisselt de sterkte van het wifi-signaal toch wel.
                zoek jouw maar es een programma, waarmee je kan zien welke wifi-netwerken en kanalen in jouw omgeving worden gebruikt. dan zul je zien dat jouw signaalsterkte ook varieert.
                onder windows kun je hiervoor bijv. het programma NetStumbler gebruiken.

                Zeelandnet heeft geen logfiles van jouw wifi-signaal.
                ze kunnen wel bekijken of het kabelsignaal voldoende sterk is.
                maar ook niet vanuit logfiles, maar vanaf de actuele situatie.

                Reageer


                • #9
                  Dat Zeelandnet mijn WIFI signaal in huis niet kan monitoren snap ik wel, maar het ging mij on de verbinding naar mij toe, zoals jij noemt voldoende kabelsignaal en eventueel zaken in de Cisco 3940. Zelf zie ik daar nier veel in, anders dan firewall log, parental control en VPN log....
                  Mijn Humax geeft trouwens zwak signaal aan, maar dat staat lof van internet.. toch ?

                  Reageer


                  • #10
                    als de Humax (ook) een zwak signaal heeft, zou je de zwarte coax-kabels die op het aansluitpunt zijn aangesloten kunnen controleren.
                    zijn de wartel-moeren wel goed aangedraaid ??
                    wellicht kan een moderator dit oppikken en e.e.a. controleren, zowel modem als kabelsignaal.

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        zoveel mogelijk uit de buurt van andere kanalen blijven.
                        hoe is het met kanaal 1 ??

                        Reageer


                        • #13
                          Hoi polleke,

                          Ik ben even zo vrij geweest om je verbinding na te kijken en zag wat afwijking in de upstream. Kan een uitleesfoutje zijn, dus wil je verzoeken om het modem eens een herstart te geven. Indien je ook een losse router gebruikt, geef deze dan minimaal vijf minuten later ook een herstart. Controleer ook of je met een bekabelde verbinding, rechtstreeks op het modem, hetzelfde probleem ondervind. Zo kan er uitgesloten worden dat verstoring van het Wifisignaal een oorzaak is.

                          Voor het selecteren van een Wifkanaal kijk je het beste naar de signaalsterkte van de andere netwerken. Een netwerk op -35 is dichterbij dan een netwerk op -65 en een Wifikanaal stoort tot op twee kanalen naast zich. Kanaal 6 stoort dus op kanaal 4, 5, 7 en 8. Vandaar dat aangeraden wordt om alleen kanaal 1, 6 of 11 te gebruiken aangezien deze niet op elkaar storen.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Beste polleke,

                            Kun je aangeven of je met het advies van MatthijsL de storingen van de WiFi zijn verholpen?
                            Zo ja, zou je dan het beste antwoord kunnen geven?

                            Reageer


                            • #15
                              Hallo,
                              Ik heb getest met de wifi op kanaal 6, maar ook daar had ik nog wel eens een storing. Ben nu bezig met kanaal 1....

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X