Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

CI+ module of nieuwe decoder?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • CI+ module of nieuwe decoder?

    mijn oude Humax IR-fox C is kapot en nu vraag ik me af wat slim is voor mij: en CI+ module aanschaffen of een nieuwe decoder die ook HD aankan...........ik neem nooit iets op of zo, kijk gewoon. Mijn TV is een Philips Full HD LEDTV (32 PFK4100/12) waarop nu die oude decoder zit.......alles destijd aan de praat gekregen en digitale zenders ontvang ik behalve die alleen in HD zijn. Als ik en CI+module aanschaf moet ik dan de hele tv opnieuw installeren of is het een kwestie van CI+ module met smartkaart uit decoder in de TV doen en gaat dan alles vanzelf?? of gaat het gedoe opleveren............en ontvang ik dan ook de zenders alleen in HD op de kabel zitten?
    Hopelijk een simpel antwoord, sommige dingen zijn al moeilijk genoeg voor sommige mensen.......

  • #2
    als je echt nooit iets opneemt, dan kun je zeker wel zonder decoder.
    als je nu overgaat naar een CI+module, dan moet je dat gedeelte van de TV opnieuw instellen.
    dat betekent eigenlijk niet veel meer dan zenders laten zoeken.
    alle zenders die je via de decoder in HD had, krijg je dan ook in HD.

    Reageer


    • #3
      nee ik neem ECHT nooit wat op en op mijn oude decoder kon ik dus geen zenders ontvangen die alleen in HD op de kabel zitten (bijv kanaal 20).....dat moet dus met een CI+ module wel kunnen begrijp ik............okay dat laten zenders zoeken dat weet ik hoe dat moet, dacht dat ik terug moest naar fabrieksinstellingen....thank god is dat dus niet zo....dank je voor de goede simpele uitleg..top, zelf ik begrijp het hahaha

      Reageer


      • #4
        Dit is de instructievideo voor het installeren van de smartcard + module: https://youtu.be/_NgIiUOSxHM

        [img]6e465e4c-dea6-405c-958a-9bc5aafc0cb2.jpg[/img]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
          nee ik neem ECHT nooit wat op en op mijn oude decoder kon ik dus geen zenders ontvangen die alleen in HD op de kabel zitten (bijv kanaal 20).....dat moet dus met een CI+ module wel kunnen begrijp ik............okay dat laten zenders zoeken dat weet ik hoe dat moet, dacht dat ik terug moest naar fabrieksinstellingen....thank god is dat dus niet zo....dank je voor de goede simpele uitleg..top, zelf ik begrijp het hahaha
          Het lijkt me zelfs een stuk handiger om in jouw geval geen decoder te gebruiken. Nu moet je steeds En decoder EN tv aanzetten. Met een CI+ module in je tv moet alleen de tv aanstaan om te kunnen kijken!

          Reageer


          • #6
            Als je op zo'n TV gewend bent om naar een IR Fox C te kijken en nu via CI+ gaat kijken zul je wel schrikken van de verbetering in beeldkwaliteit.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Vulpen
              Als je op zo'n TV gewend bent om naar een IR Fox C te kijken en nu via CI+ gaat kijken zul je wel schrikken van de verbetering in beeldkwaliteit.
              Dat zou een nadeel kunnen zijn dus...maar ja, elk voordeel.... :8

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
                nee ik neem ECHT nooit wat op en op mijn oude decoder kon ik dus geen zenders ontvangen die alleen in HD op de kabel zitten (bijv kanaal 20).....dat moet dus met een CI+ module wel kunnen begrijp ik............okay dat laten zenders zoeken dat weet ik hoe dat moet, dacht dat ik terug moest naar fabrieksinstellingen....thank god is dat dus niet zo....dank je voor de goede simpele uitleg..top, zelf ik begrijp het hahaha
                .....


                Het lijkt me zelfs een stuk handiger om in jouw geval geen decoder te gebruiken. Nu moet je steeds En decoder EN tv aanzetten. Met een CI+ module in je tv moet alleen de tv aanstaan om te kunnen kijken!

                klopt Jos en de decoder staat onhandig, kan er niet goed bij dus blijkbaar veel handiger die CI+-module, ik ben al om....dank je, goh jullie begrijpen me hier.,JIPPIE

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door HansMiddelburg
                  mijn oude Humax IR-fox C is kapot en nu vraag ik me af wat slim is voor mij: en CI+ module aanschaffen of een nieuwe decoder die ook HD aankan...........ik neem nooit iets op of zo, kijk gewoon. Mijn TV is een Philips Full HD LEDTV (32 PFK4100/12) waarop nu die oude decoder zit.......alles destijd aan de praat gekregen en digitale zenders ontvang ik behalve die alleen in HD zijn. Als ik en CI+module aanschaf moet ik dan de hele tv opnieuw installeren of is het een kwestie van CI+ module met smartkaart uit decoder in de TV doen en gaat dan alles vanzelf?? of gaat het gedoe opleveren............en ontvang ik dan ook de zenders alleen in HD op de kabel zitten?
                  Hopelijk een simpel antwoord, sommige dingen zijn al moeilijk genoeg voor sommige mensen.......
                  hahaha, ik vind het nu al goed eigenlijk dus nog beter is alleen maar meegenomen.en makkelijker omdat ik dan maar 1 afstandsbediening nodig heb nml alleen die van de TV.......waarom moeilijk doen he......ik ben om, ga snel een CI+ module halen...............dank voor jullie goede antwoorden

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Dit is de instructievideo voor het installeren van de smartcard + module: https://youtu.be/_NgIiUOSxHM

                    [img]6e465e4c-dea6-405c-958a-9bc5aafc0cb2.jpg[/img]
                    SUPERRRRRRRRR, gaat vast lukken

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X