Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bitrate HD/SD zenders

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bitrate HD/SD zenders

    Is er iemand die me de exacte bitrate van alle HD/SD zenders kan geven die Delta op de kabel heeft?

  • #2
    Hier kun je er iets meer over lezen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Mapje
      Hier kun je er iets meer over lezen.
      Die zoek ik niet, ik wil weten welke bitrate de streams van Delta hebben. Oftewel, zijn de HD streams 8Mbit, 15Mbit of weet ik veel hoe hoog/laag. Hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Zeg maar net als je een MP3 hebt, een 128k MP3 tje klinkt voor geen meter, een 256k is al een een stuk beter.

      Reageer


      • #4
        Hallo Quetensky,

        Welkom op ons Serviceforum

        Mag ik vragen waar je die bitrates voor nodig hebt? Ik heb ze namelijk niet zo voor het pakken
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Caroline
          Hallo Quetensky,

          Welkom op ons Serviceforum

          Mag ik vragen waar je die bitrates voor nodig hebt? Ik heb ze namelijk niet zo voor het pakken
          Om te vergelijken met de diverse aanbieders van digitale TV via xDSL.

          Reageer


          • #6
            Helaas kan ik je hier niet mee helpen, Ik heb deze informatie niet tot mijn beschikking.
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Quetensky
              Die zoek ik niet, ik wil weten welke bitrate de streams van Delta hebben. Oftewel, zijn de HD streams 8Mbit, 15Mbit of weet ik veel hoe hoog/laag. Hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Zeg maar net als je een MP3 hebt, een 128k MP3 tje klinkt voor geen meter, een 256k is al een een stuk beter.
              Ik gok op (maximum) 6875x6= 41,25 Mb/s per 8 Mhz frequentie blok.

              Reageer


              • #8
                Het lijkt me stug dat Delta op alle streams de maximale rate hebben.

                Reageer


                • #9
                  De exacte waarde schijnt overigens 38,47 Mbps te zijn
                  (maar vraag niet hoe ze die berekenen).

                  Ik vermoed dat het hier om de gezamenlijke (totale) waarde gaat dus moet het getal gedeeld worden door het aantal zenders aanwezig in het blok (meestal iets van 3).

                  Waardoor je op iets van 38,47/3 = 12,82 Mbps per zender uitkomt.

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi Quetensky,

                    Is je vraag hiermee beantwoord?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Sheena
                      Hoi Quetensky,

                      Is je vraag hiermee beantwoord?
                      Dan zou ik eigenlijk op alle HD kanalen geen onderling verschil moeten zien en is helaas niet zo. het lijkt wel of bv NGC en Discovery in een hogere bitrate worden uitgezonden dan Fox.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Quetensky
                        Oorspronkelijk gepost door Sheena
                        Hoi Quetensky,

                        Is je vraag hiermee beantwoord?
                        Dan zou ik eigenlijk op alle HD kanalen geen onderling verschil moeten zien en is helaas niet zo. het lijkt wel of bv NGC en Discovery in een hogere bitrate worden uitgezonden dan Fox.
                        Voorheen kon je dat zien @ http://www.dtvmonitor.com/nl/ maar helaas is deze website er mee gestopt.
                        Ik kan zelf ook metingen doen van de HD/SD zenders, NGC is inderdaad hoger dan Fox qua bitrate. De hoogste is volgens mij 24Kitchen HD.

                        Indien je interesse hebt kan ik wel wat metingen doen van de verschillende HD zenders met de daarbij horende bitrates? Zijn er nog zenders waar je graag de bitrate van wilt weten?

                        Reageer


                        • #13
                          Ja, ik zou graag van alle HD kanalen de bitrate willen weten, als die nl lager is dan die van XS4ALL zou ik kunnen overwegen om naast VDSL2 ook TV van XS te kunnen nemen.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik zal vanavond even een scan maken van alle HD kanalen en hier de resultaten posten

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X