Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Coax uitbreiden na AOP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Je kan je AOP ook eventueel vervangen voor een modern AOP waarop niet direct het TV & Radio signaal gescheiden wordt. Zoals de DIO-01 http://www.cablers.nl/UMU

    Ik heb hier bij mij thuis een vergelijkbare installatie, een modern AOP, deze is direct verbonden met een kort kabeltje naar een FRA-752 retourgeschikte versterker. Op deze versterker kan je ook een kabelmodem aansluiten op de 1e poort.

    Vervolgens kan je vanuit deze versterker meerdere kabels aansluiten die voorzien zijn van het volledige kabelsignaal dus met Radio & TV.

    Reageer


    • #17
      Hallo allemaal,

      Ik vind het een beetje een verwarrende conversatie omdat het mij nu niet helemaal duidelijk is wat de gewenste situatie is. Als ik het allemaal goed begrijp mag de hoofdaansluiting op dezelfde plek blijven en moet er een aparte kabel vanaf de hoofdaansluiting naar een radio die ook gebruikt kan worden voor TV signaal.

      In grote lijnen hebben wij twee soorten aansluitingen.

      Abonnee overname punt (AOP)
      Deze omschrijving gebruiken wij voornamelijk voor aansluitingen in de meterkast of woonkamer waarop een (AOP) zit gemonteerd welke er als volgt uitziet.
      [img]c1c7087d-ca45-4b0b-b53f-fe04dd270a2a.png[/img]

      Wand contact doos (WCD)
      Technisch gezien nog steeds een abonee overname punt maar de term (WCD) word door ons gebruikt om een aansluiting te omschrijven die er als volgt uitziet:
      [img]1a55f215-6a07-4b33-acf7-de45cfdccf38.png[/img]

      Afhankelijk van wat voor een aansluiting u heeft, zover ik begrijp is dit een WCD met een opsteekfilter. Als je dit kastje eens van de WCD pakt zie je ook de frequenties die de betreffende aansluitingen doorlaten en zie je ook dat de radio aansluiting 100% overlap heeft met die voor TV. Dit is dan ook de reden waarom er op een AOP maar twee aansluitingen zitten, een voor internet en een voor radio/TV. Als je dus een een kabel zou aansluiten op de TV aansluiting van de WCD en deze op een andere plaats en de woning splitsen in radio en TV moet dat werken. Let hier wel op dat er gebruik word gemaakt van degelijke kabels en splitters/versterkers want zoals eerder word aangegeven geeft iedere splitsing demping op het signaal.


      Technisch mogelijk, maar absoluut niet aan te raden. Dit heeft namelijk enorme gevolgen voor het signaal dat vanuit de wijkkasten naar de woningen word gestuurd en veroorzaakt storingen bij andere aansluitingen. Je verliest hiermee niet alleen de ondersteuning van DELTA, maar je loop ook nog het risico om rekeningen te krijgen voor herstelwerkzaamheden. vooral niet doen dus!


      Oorspronkelijk gepost door Mapje
      Indirect stel je dus voor dat deze er dan weer op zo moeten ?
      Als er nog iemand is met deze aansluiting, neem dan gerust even contact met ons op. Dit zijn namelijk erg verouderde aansluitingen. :P

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X