Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cloud PVR

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Cloud PVR

    Hoi Allemaal,

    Onlangs is er een persbericht verschenen van Booxmedia waarin ze hebben aangekondigd dat ze een contract hebben gesloten met DELTA voor een nieuwe multiscreen TV oplossing. Cloud PVR platform

    Wat is het en wat kan je ermee?Wanneer kun je het als klant verwachten?
    Het ontwikkeltraject is in volle gang. Houd onze website, nieuwsbrieven en social media in de gaten om op de hoogte te zijn wanneer het daadwerkelijk beschikbaar komt.

    Oja, inschrijven voor de nieuwsbrief kan hier



  • #2
    Mijn inziens een mooie ontwikkeling zodat er ook bij Delta een volwaardig interactief platform beschikbaar komt met o.a. het terug kijken van programma's in de cloud.

    Lijkt mij wel dat hiervoor een nieuwe decoder nodig is om deze nieuwe diensten te kunnen gebruiken, in plaats van de huidige Humax decoders & CI+ CAM modules? Mijn vraag hierbij is, moet deze nieuwe 'decoder' dan net als in de huidige situatie zelf door de klant worden aangeschaft? Of komt krijgt de klant deze apparatuur in bruikleen?

    Reageer


    • #3
      Dit is een goede vraag, het mooiste zou zijn als dit daarnaast als (aparte) nieuwe app.
      op de bestaande HUMAX IR-FOX C decoder beschikbaar komt.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
        Lijkt mij wel dat hiervoor een nieuwe decoder nodig is om deze nieuwe diensten te kunnen gebruiken, in plaats van de huidige Humax decoders & CI+ CAM modules? Mijn vraag hierbij is, moet deze nieuwe 'decoder' dan net als in de huidige situatie zelf door de klant worden aangeschaft? Of komt krijgt de klant deze apparatuur in bruikleen?
        Hoi Jeroen,

        Bedankt voor je interesse.
        Als ik meer weet, zal ik het delen

        Reageer


        • #5
          Hoi Jeroen en Mapje,

          Cloud PVR wordt geleverd via HbbTV.
          Dit betekent dat deze dienst beschikbaar wordt voor televisies die HbbTV ondersteunen.
          Ook zal Cloud PVR ondersteunt worden op de interactieve decoder Humax HD-fox C.

          Meer info volgt

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jort
            Hoi Jeroen en Mapje,

            Cloud PVR wordt geleverd via HbbTV.
            Dit betekent dat deze dienst beschikbaar wordt voor televisies die HbbTV ondersteunen.
            Ook zal Cloud PVR ondersteunt worden op de interactieve decoder Humax HD-fox C.

            Meer info volgt
            Bedankt voor deze info, het wordt dus ontwikkeld op basis van HbbTV zoals het huidige Portaal van Zeeland. Dat er geen nieuwe/extra decoders noodzakelijk zijn voor deze oplossing is wel een voordeel.

            Al ben ik wel benieuwd naar de technische uitwerking hiervan, momenteel zijn HbbTV diensten via het Portaal van Zeeland beschikbaar en sinds kort ook via de SBS-kanalen (met hun eigen HbbTV dienst).
            Gaat nu met deze nieuwe ontwikkeling elk kanaal z'n eigen (Delta) Cloud PVR HbbTV dienst krijgen waarop je o.a. opnames kan instellen, of worden alle Cloud PVR diensten gecentraliseerd op het huidige Portaal van Zeeland kanaal?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jeroen06

              Gaat nu met deze nieuwe ontwikkeling elk kanaal z'n eigen (Delta) Cloud PVR HbbTV dienst krijgen waarop je o.a. opnames kan instellen, of worden alle Cloud PVR diensten gecentraliseerd op het huidige Portaal van Zeeland kanaal?

              Reageer


              • #8
                Ligt er maar aan wat je logisch vindt, als je bijvoorbeeld iets op NPO1 wilt opnemen, pauzeren of het programma vanaf het begin wilt bekijken op een later tijdstip (zoals bij KPN's Begin gemist) lijkt me het handiger om deze diensten direct vanaf de zender waarop je aan het kijken bent te kunnen starten.

                CloudPVR is inderdaad hoogstwaarschijnlijk een uitbreiding van het huidige Portaal van Zeeland, dan moet je dus eerst naar 12 zappen en daar vervolgens de zender/programma kiezen waarop je zaken wilt opnemen of terugkijken, dit kan mogelijk wat minder gebruiksvriendelijk zijn maar dat ligt ook volledig aan de uiteindelijke implementatie van de CloudPVR dienst. Hopelijk zijn de gemaakte opnames wel in HD kwaliteit

                Mochten er nog (beta)testers nodig zijn dan houd ik mij aanbevolen

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jeroen06

                  Ligt er maar aan wat je logisch vindt, als je bijvoorbeeld iets op NPO1 wilt opnemen, pauzeren of het programma vanaf het begin wilt bekijken op een later tijdstip (zoals bij KPN's Begin gemist) lijkt me het handiger om deze diensten direct vanaf de zender waarop je aan het kijken bent te kunnen starten.

                  CloudPVR is inderdaad hoogstwaarschijnlijk een uitbreiding van het huidige Portaal van Zeeland, dan moet je dus eerst naar 12 zappen en daar vervolgens de zender/programma kiezen waarop je zaken wilt opnemen of terugkijken, dit kan mogelijk wat minder gebruiksvriendelijk zijn maar dat ligt ook volledig aan de uiteindelijke implementatie van de CloudPVR dienst. Hopelijk zijn de gemaakte opnames wel in HD kwaliteit

                  Mochten er nog (beta)testers nodig zijn dan houd ik mij aanbevolen
                  Daar Booxmedia standaard ook Apple iOS, Android, Windows Phone, web browser, game consoles en smart TVs ondersteunt, kan het misschien ook wel eenvoudig weg via een app worden ingesteld wie weet (afwachten maar) ?

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Spannende tijden! Ben zeer benieuwd.

                      Reageer


                      • #12
                        En ook voor het Windows platform lees ik ;-)
                        https://forum.zeelandnet.nl/televisi...html#post14171

                        Reageer


                        • #13
                          :-( wel jammer dat dit allemaal zoooo lang moet duren...kijk naar KPN en Ziggo die hebben dat al zo lang..
                          Delta loopt elke keer achter de feiten aan met dit soort ontwikkelingen..en dan lees ik dat het volgend jaar pas uitgerold gaat worden? dacht dat dit jaar de uitrol zou zijn affijn....wachten..wachten...wachten dan maar.

                          Reageer


                          • #14
                            Hallo Jort,

                            Kun je misschien een kleine update geven over de status van het project, of misschien wel een uitrol datum?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door cammaro
                              Hallo Jort,

                              Kun je misschien een kleine update geven over de status van het project, of misschien wel een uitrol datum?
                              Ik persoonlijk kan je alvast verklappen dat we er in-huis volop mee aan het testen (en debuggen) zijn, en dat ik persoonlijk vind dat het er bijzonder goed uit begint te zien.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X