Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale TV

    De CI+ kaart van mijn overleden schoonmoeder is door Delta/Zeelandnet geblokkeerd. Dat was niet onze bedoeling, want we willen die gebruiken voor onze eigen TV.
    Kan die weer worden geactiveerd, en zo ja welke actie(s) moet ik ondernemen?

  • #2
    Hallo shoost, welkom op het forum.

    Dit is wat Zeelandnet hier over zegt:
    Hoe geef ik een naamswijziging door?

    Reageer


    • #3
      ik denk overigens dat de smartcard en niet de apparatuur geblokkeerd is. of misschien is de dienst naar het kaartje gestopt. volgens mij kan bij een overlijden de naam op het "contract" aangepast worden, ik zou ze gewoon even bellen van de week

      Reageer


      • #4
        De link waar ik naar verwijs gaat ook over de smartcard. Shoost stelt die vraag waarschijnlijk omdat hij/zij al een contract met Delta/Zeelandnet heeft. Naam aanpassen op contract betekent ook betalingsverplichting van dat contract overnemen en wie wil er nou tweemaal betalen voor hetzelfde!
        Tekst van klantenservice is duidelijk. Als deze niet klopt hoort Zeelandnet deze aan te passen om te voorkomen dat mensen die met dezelfde vraag zitten en dit antwoord vinden en niet bellen dus gedupeerd worden.

        Overigens vind ik het ook jammer dat een kaart niet kan worden overgenomen. Deze is in feite dus waardeloos geworden.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Overigens vind ik het ook jammer dat een kaart niet kan worden overgenomen. Deze is in feite dus waardeloos geworden.
          Tja, dat geldt natuurlijk ook voor een paspoort van iemand die overleden is. Of een zwemabonnement. Of een OV jaarkaart. Dus zo gek is het niet.

          Reageer


          • #6
            De smartkaart is beslist niet waardeloos. Je zult de kaart moeten afmelden bij Zeelandnet op de account van je moeder.
            Daarna kan de kaart weer geactiveerd worden op jou account.
            Het is een administratieve handeling, die vaak in een telefoontje kan worden opgelost. Bij de update van de server zou je dan het signaal op het andere adres kunnen ontvangen.
            Wat de CI+ module betreft heeft er wel een verandering plaatsgevonden. De CI+ is van versie type 2.1 naar 3.1 gegaan. Kijk even op je module welke versie erop staat. Is het een 2.1 versie dan zal deze niet meer werken en zal je inderdaad een nieuwe moeten aanschaffen. Het is dan een afwegen wat je zult doen. Een decoder zal bijvoorbeeld vaker een update kunnen ontvangen, dan een CI+ module. Kijk ook eens om je heen, want mensen stappen soms over naar een provider die de module niet gebruikt en dan zijn de prijzen van een CI+ module voor ongeveer de helft te krijgen. Let wel op dat je geen kat in de zak koopt en men je weer een oude 2.1 versie in je maag splitst.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door antwoord
              De smartkaart is beslist niet waardeloos. Je zult de kaart moeten afmelden bij Zeelandnet op de account van je moeder.
              Daarna kan de kaart weer geactiveerd worden op jou account.
              Het is een administratieve handeling, die vaak in een telefoontje kan worden opgelost. Bij de update van de server zou je dan het signaal op het andere adres kunnen ontvangen.
              Wat de CI+ module betreft heeft er wel een verandering plaatsgevonden. De CI+ is van versie type 2.1 naar 3.1 gegaan. Kijk even op je module welke versie erop staat. Is het een 2.1 versie dan zal deze niet meer werken en zal je inderdaad een nieuwe moeten aanschaffen. Het is dan een afwegen wat je zult doen. Een decoder zal bijvoorbeeld vaker een update kunnen ontvangen, dan een CI+ module. Kijk ook eens om je heen, want mensen stappen soms over naar een provider die de module niet gebruikt en dan zijn de prijzen van een CI+ module voor ongeveer de helft te krijgen. Let wel op dat je geen kat in de zak koopt en men je weer een oude 2.1 versie in je maag splitst.
              Lekker warrig verhaal.

              Een 2.1 module is ouder dan een 1.3? Die heb ik nog niet eerder gehoord.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X