Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Lagere internetsnelheid (van 1Gbps naar 300Mbps)
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Dan nog moet je bellen bij calamiteiten. Je kan hier gefrustreerd alles lozen, maar wanneer je zelf geen actie onderneemt wijzigt er ook niets.
Nog in afwachting van de oplossing dus nu maar welke oplossing er ook uit de bus komt, deze zal op de beeldvorming geen invloed hebben. De frustraties zijn er al langer en op meerdere vlakken (zie ook problematiek energie). Helaas is Delta sedert haar landelijke campagnes haar achterban uit het oog verloren. Een achterban die ervoor heeft gezorgd dat Delta is geworden wat het nu is maar al enkele jaren door Delta in de kou wordt gezet.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
Waarom zou ik moeten bellen voor een 'leuke aanbieding'? Weer 2 jaar 'vast' zitten aan Delta terwijl ik binnenkort eindelijk een keuze zou kunnen maken? Daar komt bij dat het 2 jarige aanbod is ingegaan in december 2022. De afgesproken snelheid moet dus gewoon tot december 2024 geleverd worden. Daarvan is, achteraf gezien, al sinds juni geen sprake meer. Ook heeft daarover geen communicatie plaatsgehad. Zo ga je dus niet met klanten om.
Wat energie betreft, ik schreef ook al dat het off-topic was en ik dit enkel heb vermeld voor de beeldvorming over het bedrijf 'Delta'. Op papier zijn die afdelingen misschien gescheiden maar in de beeldvorming niet. Beide afdelingen zijn zelfs via hetzelfde portaal te benaderen en bedrijfsmatig dus wel degelijk aan elkaar gelinkt.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtJe kan je ook afvragen of je echt 1 Gbps nodig hebt. Waarom zou je niet bellen voor een leuke aanbieding? Werkt het internet niet?
Delta gas en electra heeft niets meer te maken met de glasvezelprovider overigens.
Wat energie betreft, ik schreef ook al dat het off-topic was en ik dit enkel heb vermeld voor de beeldvorming over het bedrijf 'Delta'. Op papier zijn die afdelingen misschien gescheiden maar in de beeldvorming niet. Beide afdelingen zijn zelfs via hetzelfde portaal te benaderen en bedrijfsmatig dus wel degelijk aan elkaar gelinkt.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
Je had een aanbieding voor 2 jaar, die is dan toch 'gewoon' afgelopen? Ik kan bevestigen dat bellen (geen garanties) vaak weer een nieuwe aanbieding oplevert. Mij leverde het 120 euro extra korting voor 1 jaar op.
Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met Delta, ook als energie leverancier. Ik weet dat het off-topic is maar ik zet het toch hier neer om mijn plaatje compleet te maken.
Al bijna 2 jaar maak ik regelmatig melding van het feit dat de maandelijkse overzichten die zij me toesturen niet kloppen. Ik heb 20 zonnepanelen en het lukt ze maar niet om de opbrengsten daarvan fatsoenlijk te verwerken.
Voorbeeld: Delta overzicht zegt in juli verbruikt 211kWh, kosten EUR 55,44
Dit klopt pertinent niet maar ze doen helemaal niets met de informatie die je daarover verstrekt.
Onder de streep heb ik helemaal niks verbruikt en moet dus ook NIETS betalen.
Opgewekt in juli 588kWh
Direct verbruikt op het moment van opwek: 201kWh
Van het net afgenomen zonder directe opwek: 211kWh
Teruggeleverd aan het net: 377kWh
Er is nog steeds sprake van een salderingsregeling.
Het verbruik buitenom de uren waarin energie wordt opgewekt wordt dus eerst in mindering gebracht op hetgeen aan het net is teruggeleverd.
Over het verschil (in juli dus positief) moet ik de inmiddels verlaagde terugleververgoeding krijgen.
Dit soort foute overzichten waaruit je dus niets kunt afleiden ontvang ik nu sinds november 2022.
Diverse keren heb ik gevraagde correcte overzichten te verstrekken en als dat niet kan, deze overzichten gewoon niet te versturen omdat ze misleidend zijn.
Ze zijn niet verbeterd en ik ontvang ze nog steeds maandelijks.
Ik heb zelf ook een onderneming en als ik m'n klanten zo zou behandelen, ik zou niet veel klanten overhouden vrees ik.
Helaas denkt Delta tegenwoordig dat ze zich alles zonder consequenties kunnen veroorloven.
Voor mij is de maat vol en zoals gezegd, ik ben blij dat ik na 30 jaar tevreden en trouwe klant uiteindelijk toch de kans krijg afscheid van hen te nemen.Laatst bewerkt door jsteurrijs; 4 Sep 2024, 00:49.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Ik vermoed dat je een 2 jaar vaste prijs aanbod hebt gekregen en 1 Gbps voor 2 jaar als extraatje.
Gewoon even bellen voor een mooi nieuw aanbod en anders kijken wat andere providers kunnen bieden.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk berichtDank aan voorgaande posters. Julie ervaringen zijn bij mij helaas anders. Wat de oorzaak is, geen idee. Ik zal morgen maar eens bellen
Ik ervaar nu de snelheid die hoort bij het abonnement dat ik in mijn profiel zie. Alle extra's zijn eraf. Voordat ik 2 jaar geleden het aanbod tegen dezelfde prijs over te stappen naar 1Gbps had ik zelfs meer. Toen had ik 400Mbps wat ook al een verhoging was vanwege een aanbod uit het verleden. Nu dus helemaal terug naar af zonder dat hierover enige communicatie heeft plaatsgevonden. Zoals het er nu voor staat ben ik blij dat ik binnen afzienbare tijd een keuze heb (die we hier in Z.Vl. voordien niet hadden).
Wat ik al schreef, ben al abonnee sinds de tijd dat Pieter van der Pol via een ISDN lijn internet aanbood in Zeeland. Nooit gewinkeld of de behoefte gehad over te stappen maar als je zo met trouwe klanten omgaat maar wel peperdure TV spotjes uitzendt voor de rest van NL denk ik toch een overstap maar eens te overwegen. Klanten die Zeelandnet groot hebben gemaakt worden nu in de kou gezet en niet alleen dat, betalen ook nog eens de hoofdprijs voor minder diensten en service. Zo jammer dit
Gewoon even bellen voor een mooi nieuw aanbod en anders kijken wat andere providers kunnen bieden.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Dank aan voorgaande posters. Julie ervaringen zijn bij mij helaas anders. Wat de oorzaak is, geen idee. Ik zal morgen maar eens bellen
Ik ervaar nu de snelheid die hoort bij het abonnement dat ik in mijn profiel zie. Alle extra's zijn eraf. Voordat ik 2 jaar geleden het aanbod tegen dezelfde prijs over te stappen naar 1Gbps had ik zelfs meer. Toen had ik 400Mbps wat ook al een verhoging was vanwege een aanbod uit het verleden. Nu dus helemaal terug naar af zonder dat hierover enige communicatie heeft plaatsgevonden. Zoals het er nu voor staat ben ik blij dat ik binnen afzienbare tijd een keuze heb (die we hier in Z.Vl. voordien niet hadden).
Wat ik al schreef, ben al abonnee sinds de tijd dat Pieter van der Pol via een ISDN lijn internet aanbood in Zeeland. Nooit gewinkeld of de behoefte gehad over te stappen maar als je zo met trouwe klanten omgaat maar wel peperdure TV spotjes uitzendt voor de rest van NL denk ik toch een overstap maar eens te overwegen. Klanten die Zeelandnet groot hebben gemaakt worden nu in de kou gezet en niet alleen dat, betalen ook nog eens de hoofdprijs voor minder diensten en service. Zo jammer dit1 foto
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk berichtRuim 2 jaar geleden hier volop actie rondom de aanleg van glasvezelverbindingen (Glasdraad) voor dorpen en buitengebieden waar Delta geen glasvezelverbindingen zou gaan aanleggen. Eenmalige eigen bijdrage Glasdraad 200 EUR. Omdat Delta de bui al zag hangen werden klanten overstelpt met aanbieden om toch vooral een nieuw 2 jarig contract af te sluiten waarbij zonder meerprijs de snelheid werd verhoogd naar 1Gbps. Van dat aanbod heb ik gebruik gemaakt en me tevens ook aangesloten bij Glasdraad toen duidelijk was dat de aanleg zou doorgaan. Inmiddels ligt de kabel in de straat en worden deze maand de huisadressen aangesloten.
Nu kwam ik er onlangs achter dat m'n internet verbinding door Delta is teruggeschroefd van 1Gbps naar 300Mbps. Hierover ben ik door Delta niet geïnformeerd. Wil ik terug naar 1Gbps, dan moet ik op jaarbasis 120 EUR meer gaan betalen. We spreken dan dus over een niet synchrone COAX verbinding 1Gbps die mij zonder bijkomende producten 62,50 EUR p/mnd gaat kosten.
Ik vind dit een nogal vreemde gang van zaken. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of is er in mijn geval sprake van een fout?
Dit geeft mij het gevoel dat Delta mij, na meer dan 30 jaar trouwe klant, liever kwijt dan rijk is.
Met uw klantnummer bij de hand weet u gelijk waar u aan toe bent.
Tel. 0118 - 22 55 00 op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.
Laat een reactie achter:
-
Ik heb ook van zo'n tweejarig aanbod gebruik gemaakt omdat ze hier glasvezel van Glasdraad (Goeskapelle) kwamen aanleggen.
Maar bij mij is de snelheid nog steeds normaal
https://dfn.speedtestcustom.com/resu...7-23ce6a701445Laatst bewerkt door driepinter; 3 Sep 2024, 20:29.
Laat een reactie achter:
-
Lagere internetsnelheid (van 1Gbps naar 300Mbps)Ruim 2 jaar geleden hier volop actie rondom de aanleg van glasvezelverbindingen (Glasdraad) voor dorpen en buitengebieden waar Delta geen glasvezelverbindingen zou gaan aanleggen. Eenmalige eigen bijdrage Glasdraad 200 EUR. Omdat Delta de bui al zag hangen werden klanten overstelpt met aanbieden om toch vooral een nieuw 2 jarig contract af te sluiten waarbij zonder meerprijs de snelheid werd verhoogd naar 1Gbps. Van dat aanbod heb ik gebruik gemaakt en me tevens ook aangesloten bij Glasdraad toen duidelijk was dat de aanleg zou doorgaan. Inmiddels ligt de kabel in de straat en worden deze maand de huisadressen aangesloten.
Nu kwam ik er onlangs achter dat m'n internet verbinding door Delta is teruggeschroefd van 1Gbps naar 300Mbps. Hierover ben ik door Delta niet geïnformeerd. Wil ik terug naar 1Gbps, dan moet ik op jaarbasis 120 EUR meer gaan betalen. We spreken dan dus over een niet synchrone COAX verbinding 1Gbps die mij zonder bijkomende producten 62,50 EUR p/mnd gaat kosten.
Ik vind dit een nogal vreemde gang van zaken. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of is er in mijn geval sprake van een fout?
Dit geeft mij het gevoel dat Delta mij, na meer dan 30 jaar trouwe klant, liever kwijt dan rijk is.
Tags: Geen
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: