Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vaste telefonie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Vaste telefonie

Deze week is door Delta een nieuw modem geïnstalleerd. De vaste telefoon doet het er niet op. Delta heeft op afstand geprobeerd maar dat helpt niet. Ze zeggen dat nu de netwerkbeheerder het op moet lossen. Vreemd: tot nu toe werkte de vaste lijn prima; meteen vanaf het nieuwe modem niet meer. Iemand een soortgelijke ervaring?

@jomakie: de problemen met vaste tel. liggen wel degelijk bij Delta. Delta ziet het als geen prioriteit om dat op te lossen, of de kennis ontbreekt, zoals delta het zelf zegt. Wij en andere hebben dat probleem ook gehad nadat wij over waren gestapt op glasvezel. In het begin was het goed, maar na enkele weken werkte ineens de telefoon niet meer. Delta zei dat het aan onze telefoon lag, wij een dure nieuwe telefoon gekocht maar het probleem bleef. De communicatie met delta hierover was slecht en inmiddels was bekent dat het probleem bij Delta lag, maar Delta niet de kennis had, of het geen prioriteit gaf om het probleem op te lossen. Na ruim 3 kwart jaar hebben we de moed op gegeven daar delta in gebreke bleef met een oplossing en zijn we van de glasvezel terug gegaan naar de kabel (ook van delta) en het gehele probleem was meteen opgelost en was het delta en ons wel terdege duidelijk dat het probleem bij delta lag en aan de instellingen die delta hanteert. Ik wens u er veel succes mee en ga er maar gerust van uit dat u niet de enige bent die daarmee problemen heeft.

Reageer

Ook bij ons problemen met de vaste telefoon na het plaatsen van het glasvezelmodem, de verbinding valt steeds weg tegenpartij kan ons nog wel horen maar bij ons is alles stil, ophangen en opnieuw opbellen werkt dan ook maar weer voor even. Zeer irritant. Het lijkt mij simpel, als Delta niet zelf de kennis heeft om het op te lossen, er loopt vast en zeker wel een betrouwbare echte technicus rond die het wel op kan lossen.

Reageer

Hallo, welke glasmodem, die nieuwe ronde Nokia XS-2426G-B ?

Reageer

Hier ook vaste telefonie problemen: DELTA 1Gbps Flexpakket 1Gbps, probleem met gebeld worden door één nummer (wel verbinding en die blijft prima staan maar spraak vanaf andere kant valt al snel weg). Net vandaag van DELTA een vervangend PON glasmodem gekregen, de Nokia XS-2426G-A. Ik had/heb de nieuwe ronde B versie.Moet nog testen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TV Smurf Bekijk bericht
            Hier ook vaste telefonie problemen: DELTA 1Gbps Flexpakket 1Gbps, probleem met gebeld worden door één nummer (wel verbinding en die blijft prima staan maar spraak vanaf andere kant valt al snel weg). Net vandaag van DELTA een vervangend PON glasmodem gekregen, de Nokia XS-2426G-A. Ik had/heb de nieuwe ronde B versie.Moet nog testen.
            "Nieuwe" XS-2426G-A lijkt inderdaad het vaste telefonie probleem hier opgelost te hebben. Wel nu een uitdaging hoe deze unit nu tegen de meterkast achterwand te monteren want de aansluiting zitten immers allemaal aan de achterzijde en als ik het met die twee schroeven aan de muur zou bevestigen komen de kabels in gedrang. Iemand een tip?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TV Smurf Bekijk bericht
              Hallo, welke glasmodem, die nieuwe ronde Nokia XS-2426G-B ?
              Het betreft het ronde glasvezelmodem de Nokia XS-2426G-B, het uitvallen van de telefoon is random, de ene keer is het gelijk, de andere keer kun je langer blijven kletsen, je kunt er geen pijl op trekken, het blijft irritant, zeker bij belangrijke telefoontjes die ik persoonlijk liever afhandel via de vaste lijn dan via de wrijftelefoon.
              Laatst bewerkt door wi1he1mus; 25 May 2023, 19:21.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wi1he1mus Bekijk bericht

Het betreft het ronde glasvezelmodem de Nokia XS-2426G-B, het uitvallen van de telefoon is random, de ene keer is het gelijk, de andere keer kun je langer blijven kletsen, je kunt er geen pijl op trekken, het blijft irritant, zeker bij belangrijke telefoontjes die ik persoonlijk liever afhandel via de vaste lijn dan via de wrijftelefoon.
                Kortom bellen, vragen om de A en omruilen.

Reageer

Bij mijn moeder valt het geluid ook om het kwartier weg, je kunt er de klok op gelijk zetten. Zij heeft wel gewoon kabelverbinding, dus geen glasvezel.
                  Delta geeft aan dat ze de oorzaak niet kunnen zien. Laatst een nieuwe telefoon gekocht, maar na een tijdje bellen (15 minuten om precies te zijn) horen we elkaar niet meer en moeten we opnieuw bellen.
                  Heel irritant. Het zou fijn zijn als Delta hier toch nog eens serieus naar zou willen kijken. Want dit moet eigenlijk niet kunnen anno 2024.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X