Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nokia XS-2426G-B - Kan geen Static DHCP verwijderen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nokia XS-2426G-B - Kan geen Static DHCP verwijderen

    Hoi allen,

    Gisteren het Delta installatie pakket ontvangen. De boel geïnstalleerd en dat gaat goed. TV was nog niet geactiveerd, maar dat zal vast goedkomen.

    Enige probleem wat ik nu heb is dat ik een foutje heb gemaakt bij het toekennen van een Static DHCP. De entry staat in de tabel, maar als ik op delete druk wordt hij niet verwijderd...

    Het gaat om de Nokia XS-2426G-B. Iemand hier ervaring mee of een gouden tip?

  • #2
    Ik zou onderstaande doen :

    Resetting to factory defaults

    1

    Click Maintenance→Factory Default from the left pane in the GPON Home Gateway page. The Factory Default page displays

    Reageer


    • #3
      Bij mij werkt het ook niet. Is die firmware nou zo slecht? En is er geen betere oplossing dan alles resetten?

      Bovendien geeft mijn menu Maintenance GEEN Factory Default, slechts Password, Diagnostics en Log. Dit is tenenkrommend waardeloos. Een router waar at random belangrijke functies gewoon zijn uitgezet??? Wie bedenkt dit?

      Ik had tevoren een Ciso 3540 en daarmee geen enkel probleem.

      Mijn network scanner geeft overigens aan dat die Nokia uit Shanghai komt. Tja...
      Laatst bewerkt door eroosch; 18 Apr 2023, 20:04.

      Reageer


      • #4
        Hallo,

        ik heb dus hetzelfde probleem. Ik wil hem nu graag naar fabrieksinstellingen zetten maar ik heb bij maintance ook die optie niet.

        Heb jij toevallig de oplossing al gevonden?

        Reageer


        • #5
          Ooh ik heb het gevonden, het zit heel ergens anders. Heel onhandig dit maar de fabrieksinstellingen worden bij mij nu ingesteld.

          je gaat eerst naar:

          status —> device info —> device details.
          En daar rechts onder zie je dan de knop factory default Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: IMG_9759.jpg
Bekeken: 753
Grootte: 29,7 Kb
ID: 260288

          Reageer


          • #6
            Dank hiervoor, gevonden en uitgevoerd. Ik vraag me werkelijk af wie die firmware bij Delta zo heeft goedgekeurd, en waarom. Onoverzichtelijk en diverse fundamentele functies (ongedaan maken static IP) die niet werken of zijn weggehaald tov de Nokia manual.

            Waarom verwijdert Delta functies, en waarom niet goed getest bij release?

            Ik merk overigens dat de TV via de settop box regelmatig hapert. Voorlopig vind ik dat glasvezel nog geen grote vooruitgang, zeker omdat geen van mijn PC's of telefoons een Ethernet verbinding heeft. Via mijn WiFi 5G kom ik aan max 300 Mbps met speedtest, dus die 1 Gbps heb ik weinig aan.



            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X