Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Webmail met mappenstructuur

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webmail met mappenstructuur

    Omdat mijn PC even weg was ter reparatie en herstel en ik 'm weer terug kreeg valt me ineens op in mijn webmail de mappenstructuur dat ik ook in mijn Outlook gebruik. Alle ontvangen emails netjes in die archiefmappen waar het thuis hoort.

    Was dat altijd aanwezig geweest op de webmail maar in mijn geval niet ingeschakeld? Ook de proef op de som genomen door in mijn Outlook een overbodige map te verwijderen om daarna in de Webmail die verwijdering echt te constateren. Er blijkt dus wel een koppeling te zijn tussen mijn Outlook (Microsoft Office) en Delta Webmail. Nu wel handig maar wel vreemd.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Omdat mijn PC even weg was ter reparatie en herstel en ik 'm weer terug kreeg valt me ineens op in mijn webmail de mappenstructuur dat ik ook in mijn Outlook gebruik. Alle ontvangen emails netjes in die archiefmappen waar het thuis hoort.

    Was dat altijd aanwezig geweest op de webmail maar in mijn geval niet ingeschakeld? Ook de proef op de som genomen door in mijn Outlook een overbodige map te verwijderen om daarna in de Webmail die verwijdering echt te constateren. Er blijkt dus wel een koppeling te zijn tussen mijn Outlook (Microsoft Office) en Delta Webmail. Nu wel handig maar wel vreemd.
    Dit is precies zoals het hoort te werken. Waarom het je nu pas opvalt, ga ik me niet over uitspreken

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

      Dit is precies zoals het hoort te werken. Waarom het je nu pas opvalt, ga ik me niet over uitspreken
      Omdat het nooit zichtbaar is geweest...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

        Omdat het nooit zichtbaar is geweest...
        Kan ik niet controleren. Maar ik vertrouw u.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
          Nu wel handig maar wel vreemd.
          Bij een correct geconfigureerd mailprogramma synchroniseert IMAP de client met de mailserver en andersom. Als je dus in je mailprogramma een map aanmaakt, zal die op de mailserver ook worden toegevoegd.
          In het geval van Outlook kan dat anders zijn omdat je daarmee een IMAP- of een Exchange server kunt configureren (de laatste is meer van toepassing op de extra functionaliteit dan op de fysieke indeling van je mailboxen).

          Je kunt overigens bij de eigenschappen van je mailaccount in je mailprogramma kiezen welke IMAP mappen van de mailserver getoond moeten worden en welke niet. Wellicht dat daar de crux zit bij het nu wel tonen van je submappen?
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 May 2022, 14:50.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X