Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid voor gamen en meer.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht
    Ik wil er maar mee zeggen dat jullie allemaal je eigen blind staren op glasvezel met hoge snelheden en die zijn nergens voor nodig.
    Nergens? Dat jij iets niet persé nodig hebt, zegt toch niks? Ieder mag toch kiezen wat hij wilt? Enfin, het is goed trollenweer dus ik ga m'n F5-vingers oefenen.
    Koeba in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Koeba; 18 May 2022, 14:02.

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Nou, bedankt voor je inzichten dan maar. 30 jaar, dat is niet niks!
    Koeba in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • _onbekend_2
    antwoordde
    Ik wil er maar mee zeggen dat jullie allemaal je eigen blind staren op glasvezel met hoge snelheden en die zijn nergens voor nodig.
    En renschip bedankt voor de steun.

    Er wordt op het forum zoveel onzin geschreven van de snelheid van het internet dat ik het tijd vond hoe het eigenlijk echt in elkaar zit met internet snelheid voor gamen tv radio en andere dingen die er mee kan doen.

    Ik kan je ook wel uit ervaring vertellen dat heel Nederland geen snelle gamepc's heeft maar alles via hun mobiel of weet ik wat doen die helemaal geen 1 Gbit aan snelheid aan kunnen dus vraag ik me wel af of jullie hier je dromen opschrijven.

    Of je het denken het allemaal te weten kan je vertellen alles wat ik hier lees geloof er niet zoveel van heb nog 30 jaar ervaring in deze wereld maar wens je toch aan om er eens over te denken voor je er weer over begint met 8 Gbit.



    _onbekend_2 in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • renschip
    antwoordde
    O. k. , Een bronvermelding was wel op zijn plaats geweest . Ik zie echter wel vaker berichtjes die je zo overal kan lezen of zien in het nieuws (tv )
    Vaak worden er ook linkjes geplaatst waarvan volstrekt niet duidelijk is waar die over gaan , die worden dan misschien ook niet door iedereen geopend. (interessant of niet )
    Ik kan dit bericht van Buizerd wel waarderen .
    renschip in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Vrieskist
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Klopt, maar dit is toch geen nieuws? Dit kun je met 1 kwartje in Google overal vinden
    Bovendien neem je nogal wat aan qua bandbreedte en wie hoeveel nodig zou hebben en waarvoor.
    Dit figuur zit te copy pasten van het AD zonder bronvermelding.

    https://www.ad.nl/tech/zo-snel-moet-...meer~ac98b673/
    Vrieskist in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Klopt, maar dit is toch geen nieuws? Dit kun je met 1 kwartje in Google overal vinden
    Bovendien neem je nogal wat aan qua bandbreedte en wie hoeveel nodig zou hebben en waarvoor.
    Koeba in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Koeba; 17 May 2022, 14:12.

    Laat een reactie achter:


  • _onbekend_2
    begon een topic Snelheid voor gamen en meer.
    Snelheid voor gamen en meer.
    We belasten onze internetverbinding steeds zwaarder.
    Denk bijvoorbeeld aan het streamen van series, films, muziek en tegenwoordig zelfs volledige games. En dat allemaal terwijl er mogelijk een heel gezin tegelijk online wil. Hoe snel moet je internet hier eigenlijk voor zijn?

    Het snelste internet dat op dit moment in Nederland beschikbaar is, is glasvezel.
    En hoewel dit op veel plekken nog niet verkrijgbaar is, maken steeds meer mensen die de mogelijkheid wél hebben daar gebruik van.
    Met deze aansluiting kun je thuis een snelheid van 1 Gbps per seconde halen. Dat is razendsnel, maar daar hangt ook een aardig prijskaartje aan vast.
    Het is dus maar de vraag of je het nodig hebt.

    De snelheid van ons internet wordt meestal beschreven in ‘Mbps’ of megabit per seconde en tegenwoordig dus ook al in ‘Gbps’ of gigabit per seconde.
    Belangrijk om te weten is dat het hier gaat om bits en niet bytes. Bij opslagruimte wordt er meestal gesproken over bytes en bij internetsnelheid over bits.
    Acht bits vormen samen één byte.

    Dat betekent dus dat als je een internetverbinding van 1 Gbps hebt, je in theorie maximaal met 125 MB per seconde kunt downloaden.
    Met 100 Mbits download je maximaal met 12,5 MB per seconde. In de praktijk valt deze snelheid meestal nog iets lager uit.


    Muziek en film


    Hoeveel je nodig hebt, hangt af van waar je de internetverbinding gebruikt. Neem bijvoorbeeld Netflix.
    De streamingdienst stelt dat een internetverbinding van 1 Mbps de minimale snelheid is om video in standaarddefinitie te kijken, maar een hogere verbinding wordt aangeraden.
    Hoe hoger de resolutie, hoe sneller je internetverbinding moet zijn. Voor beelden in 1080p-resolutie (HD) wordt al 5 Mbps aangeraden.
    Om video in 4K te kijken kijken raadt Netflix een internetverbinding van 15 Mbps aan.

    Nieuwe streamingdienst HBO Max gaat nog een stapje verder. Hoewel de dienst ook minimaal 5 Mbps aanraadt voor het streamen van video in HD, raadt HBO Max maar liefst 50 Mbps of meer aan voor streamen in 4K.

    Voor muziek zijn de eisen uiteraard een stuk lager.
    Neem Spotify. Luister je muziek in de hoogste kwaliteit via de dienst, dan lukt dat al met maar 320 Kbits.
    Dan heb je met een internetverbinding van 1 Mbps al genoeg. Luister je muziek met lossless kwaliteit, zonder compressie, bij onder andere Apple Music, Tidal of Deezer, dan heb je wat meer snelheid nodig als je wil streamen. Maar 5 Mbps is dan meer dan genoeg.


    Games


    Gaming is een iets ingewikkelder verhaal. Niet alleen heb je een goede internetverbinding nodig om zonder problemen online te gamen, maar steeds vaker worden volledige games gestreamd.
    Om online te gamen heb je volgens Microsoft minimaal 3 Mbps nodig, maar sneller kan geen kwaad.
    Een game streamen via Google Stadia kan al vanaf 10 Mbps. Maar als je in 4K een game wil streamen, heb je minimaal 35 Mbps nodig.

    Bovenstaande snelheden gelden wel alleen als één persoon in het huishouden streamt of gamet en er geen andere apparaten verbonden zijn met het internet. In de praktijk is dat meestal niet zo.
    Iemand in het huishouden kan Netflix streamen, terwijl de ander gamet en weer een ander een videogesprek voert.
    Ook is internet via wifi vaak trager dan de maximale snelheid.

    Als je niet vaak grote bestanden downloadt, is rond de 50 en 100 Mbit genoeg voor iemand alleen.
    Rond de 200 Mbit moet voldoende zijn voor een gezin.
    Die 1 Gbit-verbinding is dus alleen voor de echte grootverbruikers.

    Laat je niet gek maken met die hoge snelheden die je nodig zou hebben je kan met 100 tot 400 Mbps alles doen.




    Bijgevoegde bestanden
    _onbekend_2 in DELTA Internet en Telefonie

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X