Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet via glasvezel & TV via coax onmogelijk volgens Delta

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet via glasvezel & TV via coax onmogelijk volgens Delta

    Ik baal er ontzettend van dat het volgens de klantenservice niet mogelijk is om tv via de kabel te blijven ontvangen en internet voortaan via glasvezel ipv coax.
    Technisch gezien kan het ZEKER wel en wie beweert van niet is slecht geïnformeerd of geïnstrueerd.
    Men beweert in elk geval dat het administratief niet zou kunnen en dat is natuurlijk klinklare nonsense.
    Dat is gewoonweg een keuze die Delta de gebruiker oplegt. Of glasvezel, OF coax, maar beide mag niet.
    Het zou administratief een fluitje van een cent zijn dat geregeld te krijgen.

    Waarom wil ik dit ?
    Simpel !
    Mijn coax netwerk loopt door het huis en dat werkt prima, bovendien wil ik ZELF kunnen opnemen met mijn humax
    en geen interactieve tv met weer een ander kastje wat ik ook nog ergens kwijt moet (ik heb 4 tv's in huis).
    En dan zou ik met glasvezel-internet tenminste ook een fatsoenlijke upload hebben, want 15mb up is echt niet van deze tijd (15 up coax vs 150 up glas)

    Ik vraag me af of er niet meer gebruikers zijn die dat zouden willen...
    De infrastructuur & administratie van coax ligt er al van delta, en dat door heel zeeland,
    dus dat tv-signaal komt ook binnen bij mensen die geen internet hebben (als die er nog zijn)
    Glasvezel word apart aangelegd (bij mij is de fysieke aansluiting in mijn meterkast pas voltooid)
    en je kunt ook alleen internet via glasvezel aanvragen (zonder tv), dus dat is ook administratief mogelijk.
    Dus waarom niet tv over coax houden en internet via glasvezel apart aanvragen ?

    In mijn geval zou ik alleen internet via de kabel op hoeven te zeggen en tv via de kabel te houden,
    en vervolgens apart internet via glasvezel aan te vragen...
    Volgens mij een kwestie van administratief implementeren van de 2 gescheiden toepassingen onder 1 gebruikers-account.
    Nou nou wat moeilijk.. Kom op Delta...
    Laatst bewerkt door gerbruggeman; 22 Feb 2022, 07:06.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door gerbruggeman Bekijk bericht
    Ik baal er ontzettend van dat het volgens de klantenservice niet mogelijk is om tv via de kabel te blijven ontvangen en internet voortaan via glasvezel ipv coax.
    Technisch gezien kan het ZEKER wel en wie beweert van niet is slecht geïnformeerd of geïnstrueerd.
    Men beweert in elk geval dat het administratief niet zou kunnen en dat is natuurlijk klinklare nonsense.
    Dat is gewoonweg een keuze die Delta de gebruiker oplegt. Of glasvezel, OF coax, maar beide mag niet.
    Het zou administratief een fluitje van een cent zijn dat geregeld te krijgen.

    Waarom wil ik dit ?
    Simpel !
    Mijn coax netwerk loopt door het huis en dat werkt prima, bovendien wil ik ZELF kunnen opnemen met mijn humax
    en geen interactieve tv met weer een ander kastje wat ik ook nog ergens kwijt moet (ik heb 4 tv's in huis).
    En dan zou ik met glasvezel-internet tenminste ook een fatsoenlijke upload hebben, want 15mb up is echt niet van deze tijd (15 up coax vs 150 up glas)

    Ik vraag me af of er niet meer gebruikers zijn die dat zouden willen...
    De infrastructuur & administratie van coax ligt er al van delta, en dat door heel zeeland,
    dus dat tv-signaal komt ook binnen bij mensen die geen internet hebben (als die er nog zijn)
    Glasvezel word apart aangelegd (bij mij is de fysieke aansluiting in mijn meterkast pas voltooid)
    en je kunt ook alleen internet via glasvezel aanvragen (zonder tv), dus dat is ook administratief mogelijk.
    Dus waarom niet tv over coax houden en internet via glasvezel apart aanvragen ?

    In mijn geval zou ik alleen internet via de kabel op hoeven te zeggen en tv via de kabel te houden,
    en vervolgens apart internet via glasvezel aan te vragen...
    Volgens mij een kwestie van administratief implementeren van de 2 gescheiden toepassingen onder 1 gebruikers-account.
    Nou nou wat moeilijk.. Kom op Delta...
    Omdat het niet anders kan. Wanneer je kiest voor glasvezel stopt coax.

    Reageer


    • #3
      Bij Caiway kan dit wel. Ik ken veel mensen die televisie kijken via de coaxkabel en internet hebben over de glasvezel. Het is dus duidelijk onwil van Delta en zeer klantonvriendelijk en zeker niet klantgericht.

      Reageer


      • #4
        Het is maar een gedachtenkronkel maar wanneer je de kabel op naam van iemand anders laat zetten (contractovername) bijvoorbeeld je vrouw, wie weet kan het dan wel.

        Reageer


        • #5
          Helemaal met gerbruggenmans eens. Ik zit ook niet te wachten op een interactieve kast bij iedere tv in huis.
          de systemen liggen er dus het is enkel een administratieve kwestie.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Omdat het niet anders kan. Wanneer je kiest voor glasvezel stopt coax.
            Dat is ook weer je "mening" zeker?
            Het kan wel degelijk, als Delta z'n eigen regels aanpast, daar gaat nou net die hele post over.
            Maar ja, dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is, laat je wel vaker merken!

            Reageer


            • #7
              De mening van sommigen bestaat uit applaudisseren en blazen op de loftrompet tot aan zere lippen toe. Ik neem dit geeneens meer serieus.

              Reageer


              • #8
                Je zult maar een Sony smart tv hebben,coax opzeggen en er dan na paar maanden achter komen dat de smart TV zijn tijd niet meer kan ophalen....Sony doet dit via coax..en zodoende de netwerkfunctie van de TV niet meer werkt,en dus heel het smart gedeelte onbruikbaar (Of men moet handmatig de tv in devolper mode zetten)

                Reageer


                • #9
                  Je kan op iedere tv via een app streamen. Het is niet nodig om bij iederen tv een kastje te zetten.

                  Caiway gaat overigens ook stoppen met COAX wanneer er voor glasvezel wordt gekozen op termijn (gaat over op het systeem van Delta).
                  Dus ja, bij Caiway kan het nu nog wel, maar op termijn niet meer.

                  De wereld veranderd en COAX gaat helemaal verdwijnen op den duur. Zelfs Ziggo is bezig met IPTV-decoders en de overgang naar glasvezel (laatste deel verglazen).

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Evil Bekijk bericht
                    Je zult maar een Sony smart tv hebben,coax opzeggen en er dan na paar maanden achter komen dat de smart TV zijn tijd niet meer kan ophalen....Sony doet dit via coax..en zodoende de netwerkfunctie van de TV niet meer werkt,en dus heel het smart gedeelte onbruikbaar (Of men moet handmatig de tv in devolper mode zetten)
                    Vreemd verhaal want dan zou je deze tv ook niet kunnen gebruiken op een andere provider zoals KPN.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      De wereld veranderd en COAX gaat helemaal verdwijnen op den duur..
                      Wat is je (betrouwbare) bron?
                      Graag nadere toelichting van 'op den duur'.

                      Roeptoeteren dat de wereld verandert kunnen we allemaal
                      En 'op den duur' houdt alles op.....ook niet zo moeilijk
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb familie die tv hebben via coax van Delta😉 nog wel.
                        en glasvezel hebben van KPN
                        DELTA ding is wet???? Denk het niet meer😂

                        Reageer


                        • #13
                          Volgens sommige trompettende smikkelaars wel🟦🟨🟥

                          Reageer


                          • #14
                            Ik vraag me af hoelang het nog duurt wanneer de coax wordt opgeven?

                            Reageer


                            • #15
                              Het kan wel degelijk, ik heb internet via glasvezel en TV via COAX en dat alles van Delta.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X