Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht: Testers voor Sagemcom FAST3896

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • lambik
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

    De snelheidstest is bekabeld of via wifi? Hoe maak je verbinding met de router, http://<ip router>? Zit er nog een router achter het nieuwe modem?
    Iets meer informatie hoe je test en zaken zijn aangesloten maakt het ‘iets’ makkelijker ….
    de snelheidstest is bekabeld ,doe de test zoals altijd op mijn laptop die is aangesloten op mijn devolo netwerk, dus kwa aansluiting is er niets veranderd zoals ik de testen op mijn vorige modem ook deed. er zit nog wel een netgear router achter maar die is alleen voor de wifi. zijn er nog instellingen die ik in het modem kan veranderen voor een verbetering van de snelheid?
    lambik in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • reddwarf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
    nieuwe modem vandaag geïnstalleerd door monteur, alleen geen internet via de kabel en sommige apparaten ook niet via wifi, modem stond in bridge modus, gebeld met Delta, volledige fabrieksreset gedaan en modem uit bridgemodus gehaald zoals bij mijn vorige modem. nu wel internet, alleen via mijn laptop (kabel) kan ik niet in het modem om instellingen te veranderen, via mijn mobiel (wifi) wel???? ook de snelheid is vele malen lager (download rond de 200 mbs was 380, upload 60 mbs was rond de 100)....geen idee hoe dit komt.
    De snelheidstest is bekabeld of via wifi? Hoe maak je verbinding met de router, http://<ip router>? Zit er nog een router achter het nieuwe modem?
    Iets meer informatie hoe je test en zaken zijn aangesloten maakt het ‘iets’ makkelijker ….
    reddwarf in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door reddwarf; 7 Mar 2022, 21:38.

    Laat een reactie achter:


  • lambik
    antwoordde
    nieuwe modem vandaag geïnstalleerd door monteur, alleen geen internet via de kabel en sommige apparaten ook niet via wifi, modem stond in bridge modus, gebeld met Delta, volledige fabrieksreset gedaan en modem uit bridgemodus gehaald zoals bij mijn vorige modem. nu wel internet, alleen via mijn laptop (kabel) kan ik niet in het modem om instellingen te veranderen, via mijn mobiel (wifi) wel???? ook de snelheid is vele malen lager (download rond de 200 mbs was 380, upload 60 mbs was rond de 100)....geen idee hoe dit komt.
    lambik in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
    Nee, technisch gezien is het Delta Modem enkel een modem in bridge mode en wordt het externe ip gebridged naar mijn zelf aangesloten router.
    Dan zal het mac adres van de achterliggende router worden gebruikt indien in die opstelling een vast ip adres aan die modem is toegekend.
    Zoals deltacpe terecht opmerkte, doe ik even pas op de plaats omdat het protocol in een testfase meestal afwijkt van enige standaard procedure. Bedankt voor de bijsturing :-)
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Mar 2022, 12:25.

    Laat een reactie achter:


  • reddwarf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Het kabelmodem is je router/modem in bridge mode. Modem in bridge dan niets meer dan een internetstekker geworden en stuurt _alle_ data van het internet rechtstreeks door naar je lokale netwerk. Dat netwerk is dus 1 op 1 verbonden met het web en dus ook met allerlei zaken die je liever buiten de deur zou houden. Ik zou tussen je netwerkcomputers en het modem in bridge mode zeker een router plaatsen omdat die de binnenkomende data kan analyzeren en waar nodig kan tegenhouden. Dus nog voordat deze data je netwerk computers bereikt.

    @ http://www.internetsnelheid-testen.n...en-een-router/
    Nee, technisch gezien is het Delta Modem enkel een modem in bridge mode en wordt het externe ip gebridged naar mijn zelf aangesloten router.

    in mijn.delta.nl staat echter wel het Delta modem mac adres geregisteerd met het mac adres van het modem en niet de router die hierachter is aangesloten. Hiermee kan zeelandnet het modem blijven beheren in het 10.x.x.x netwerk. Dit zal uiteraard anders zijn als je een eigen kabelmodem direct wil koppelen, maar volgens mij zitten we hier in het Sagemcom 3896 test onderwerp.
    reddwarf in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door reddwarf; 6 Mar 2022, 14:30.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
    Dat is nieuw voor mij, hier staat het modem in bridge mode en is toch echt het modem gekoppeld met delta en niet mijn router die erachter hangt. Wel met een coax modem uiteraard.
    Dat coaxmodem (aka kabelmodem) is je router/modem in bridge mode. Modem in bridge mode is dan niets meer dan een internetstekker geworden en stuurt _alle_ data van het internet rechtstreeks door naar je lokale netwerk. Dat netwerk is dus 1 op 1 verbonden met het web en dus ook met allerlei zaken die je liever buiten de deur zou houden. Zie het maar als jouw woning zonder voordeur.

    Ik zou tussen je netwerkcomputers en het modem in bridge mode zeker een router plaatsen (de uitsmijter aan je voordeur) omdat die de binnenkomende data kan analyzeren en waar nodig kan tegenhouden. Dus nog voordat deze data de computer in je netwerk bereikt.

    @ http://www.internetsnelheid-testen.n...en-een-router/
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 14:22.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht
    Maak dus je monteursafspraak voor activatie.
    Eh ja natuurlijk, we hebben het hier over de testgroep. Zat met mijn hoofd in een ander forum, sorry hiervoor.

    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • lambik
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht

    In de test kiezen we bewust voor activatie van het modem met monteur, zodat die kan controleren of de aansluiting verder in orde. (en de test niet 'vervuilt' door oorzaken die vooraf gecheckt hadden moeten/kunnen zijn). Dat staat overigens ook in de email die je ontvangen hebt. (Acivatie = monteur)

    Maak dus je monteursafspraak voor activatie.



    dank u wel, ik heb al een afspraak gemaakt.
    lambik in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • deltacpe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Als je de klantenservice belt en het mac adres doorgeeft, dan wordt het gelijk aangepast en getest. Aan het eind van het gesprek heb je dus altijd een werkende verbinding. Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).
    In de test kiezen we bewust voor activatie van het modem met monteur, zodat die kan controleren of de aansluiting verder in orde. (en de test niet 'vervuilt' door oorzaken die vooraf gecheckt hadden moeten/kunnen zijn). Dat staat overigens ook in de email die je ontvangen hebt. (Acivatie = monteur)

    Maak dus je monteursafspraak voor activatie.




    deltacpe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • reddwarf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).
    Dat is nieuw voor mij, hier staat het modem in bridge mode en is toch echt het modem gekoppeld met delta en niet mijn router die erachter hangt. Wel met een coax modem uiteraard.
    reddwarf in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Als je de klantenservice belt en het mac adres doorgeeft, dan wordt het gelijk aangepast en getest. Aan het eind van het gesprek heb je dus altijd een werkende verbinding. Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).

    @ https://www.vpngids.nl/privacy/anoni...-een-mac-adres
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 10:42.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

    ja en alleen delta kan dat dus???
    Precies
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Kennie-L
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

    ja en alleen delta kan dat dus???
    Volgens mij alleen met een monteur tegenwoordig, ik had al een afspraak voor het modem was geleverd, prima geregeld.
    Kennie-L in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • lambik
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Voor een kabelmodem moet wel het juiste mac adres zijn geregistreerd want anders werkt het niet.
    ja en alleen delta kan dat dus???
    lambik in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Voor een kabelmodem moet wel het juiste mac adres zijn geregistreerd want anders werkt het niet.
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X