Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Platinum VS Titanium

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Platinum VS Titanium

    🐸

    Nog steeds geen vrije modem keuze.
    onduidelijk wat nu kan omtrent het titanium model & keuze.
    klantenservice blijft wat vaag.
    Laatst bewerkt door profiel-verwijderd; 24 Jan 2022, 16:21.

  • #2
    Normaal gesproken krijg je een Titanium alleen bij een business pack.

    Dit krijg je geloof ik het eerste jaar gratis wanneer je dit dan opzegt mag je het modem houden.

    Reageer


    • #3
      Het zou mij niet verbazen als er vanaf volgende week keuze is.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
        Het zou mij niet verbazen als er vanaf volgende week keuze is.
        Het zou optimistisch zijn maar het zou zeker tof zijn.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

          Het zou optimistisch zijn maar het zou zeker tof zijn.
          Vrije modemkeuze wil zeggen dat je zelf een modem aan je AOP mag aansluiten, niet dat je kunt kiezen tussen de modems die Delta op voorraad zijn.
          Tenminste zo interpreteer ik de uitspraak van ACM.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Vrije modemkeuze wil zeggen dat je zelf een modem aan je AOP mag aansluiten, niet dat je kunt kiezen tussen de modems die Delta op voorraad zijn.
            Tenminste zo interpreteer ik de uitspraak van ACM.
            Ik denk niet dat ze hier zomaar 123 aan mee gaan werken, als wat ik begrijp er veel kans is op storing als men foute apparatuur aanslingert

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

              Ik denk niet dat ze hier zomaar 123 aan mee gaan werken, als wat ik begrijp er veel kans is op storing als men foute apparatuur aanslingert
              Het netwerk moet er gewoon klaar voor zijn. Je kan hooguit een modem dat uberhaupt niet geschikt is er aan knopen, dan gaat het niet werken.

              Reageer


              • #8
                Hallo Allemaal,

                Zojuist contact gehad met de helpdesk. Wij hebben een Genexis Platinum 7840 & een Genexis Titanium 22, als ik de Genexis Platinum 7840 aansluit op de PC (rechtstreeks) met NordVPN heb ik een ping van 7, een download 840Mbps en een Upload van 900 Mbps.

                Als ik vervolgens de Genexis Titanium 22 aangesloten heb ipv Genexis Platinum 7840, deze staat dan in de bridge modes en dan ook een PC aangesloten met NordVPN dan heb ik een ping van 7 een download van 293 Mbps en upload van 200 Mbps.

                Ligt aan NordVPN volgens de helpdesk van Delta iemand anders ook deze ervaring? Alvast bedankt voor eventuele reacties.

                Met vriendelijke groeten, Ronald.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door RonaldR Bekijk bericht
                  Hallo Allemaal,

                  Zojuist contact gehad met de helpdesk. Wij hebben een Genexis Platinum 7840 & een Genexis Titanium 22, als ik de Genexis Platinum 7840 aansluit op de PC (rechtstreeks) met NordVPN heb ik een ping van 7, een download 840Mbps en een Upload van 900 Mbps.

                  Als ik vervolgens de Genexis Titanium 22 aangesloten heb ipv Genexis Platinum 7840, deze staat dan in de bridge modes en dan ook een PC aangesloten met NordVPN dan heb ik een ping van 7 een download van 293 Mbps en upload van 200 Mbps.

                  Ligt aan NordVPN volgens de helpdesk van Delta iemand anders ook deze ervaring? Alvast bedankt voor eventuele reacties.

                  Met vriendelijke groeten, Ronald.
                  Yep, ik heb dezelfde ervaring

                  Reageer


                  • #10
                    RonaldR probeer https://speed.cloudflare.com eens (zonder dat je NordVPN gebruikt) - zie je dan ook verschillen?

                    De Titanium kun je overigens prima vervanger door een mediaconverter zoals de TP-Link MC220L. Daarmee haal ik gewoon de snelheid die je zou verwachten.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                      RonaldR probeer https://speed.cloudflare.com eens (zonder dat je NordVPN gebruikt) - zie je dan ook verschillen?

                      De Titanium kun je overigens prima vervanger door een mediaconverter zoals de TP-Link MC220L. Daarmee haal ik gewoon de snelheid die je zou verwachten.
                      Hallo GoeRoe bedankt voor je reactie. De Titanium 22 heb ik rechtstreeks aangesloten op de Wan van de Opnsense.
                      Ik maak geen gebruik van VLAN 100.

                      Ik heb alleen maar internet (geen tv of telefoon) moet ik dan op de Opnsense gaan werken met Vlan of kan ik de mediaconverter ook weer rechtstreeks aansluiten op de Wan van de Opnsense.
                      Als ik wel met Vlan 100 moet werken kom ik hier nog niet uit

                      Groet Ronald.

                      Edit: Met speed cloudfare een iets hogere download, maar een veel lagere upload en hogere ping.
                      Laatst bewerkt door RonaldR; 31 Jan 2022, 10:50.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door RonaldR Bekijk bericht
                        met NordVPN heb ik een ping van 7, een download 840Mbps en een Upload van 900 Mbps.
                        Als ik vervolgens de Genexis Titanium 22 aangesloten heb ipv Genexis Platinum 7840, deze staat dan in de bridge modes en dan ook een PC aangesloten met NordVPN dan heb ik een ping van 7 een download van 293 Mbps en upload van 200 Mbps.
                        Als je via NordVPN werkt, dan worden je standaard DNS- en DHCPinstellingen omzeild en gebruik je die van NordVPN.
                        Daar moet je het probleem mbt Delta denk ik zoeken. Of je moet twee actieve DHCP servers in je netwerk hebben waarbij de ene de andere tegenwerkt (simpel gezegd). Dat heeft dan weer invloed op NAT (dat bij gebruik van NordVPN wordt omzeild).

                        Mbt de bandbreedte is dat een heel goed resultaat via NordVPN. Waarschijnlijk gebruik je dan een NL ip adres? Ik zou gewoon via NordVPN werken. Die hebben geen fair use policy en veiliger kun je denk ik niet werken (zonder paranoia mode).
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jan 2022, 22:59.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

                          Als je via NordVPN werkt, dan worden je standaard DNS- en DHCPinstellingen omzeild en gebruik je die van NordVPN.
                          Daar moet je het probleem mbt Delta denk ik zoeken. Of je moet twee actieve DHCP servers in je netwerk hebben waarbij de ene de andere tegenwerkt (simpel gezegd). Dat heeft dan weer invloed op NAT (dat bij gebruik van NordVPN wordt omzeild).

                          Mbt de bandbreedte is dat een heel goed resultaat via NordVPN. Waarschijnlijk gebruik je dan een NL ip adres? Ik zou gewoon via NordVPN werken. Die hebben geen fair use policy en veiliger kun je denk ik niet werken (zonder paranoia mode).
                          Hartelijk dank voor uw bericht.

                          Waar zit dan het grote verschil tussen de T22 (293/200Mbs) en de Platinum 7840 (840Mbs/900MBs)?

                          Klopt als ik NordVPN gebruik is dat beide gevallen inderdaad via een NL server en dus ook een NL ip adres.
                          Wat ik hier uit concludeer is dat de T22 hier dus niet mee om kan gaan en de Platinum 7840 wel, helaas kan die dan weer niet in de bridge.

                          Groet Ronald.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door RonaldR Bekijk bericht
                            Wat ik hier uit concludeer is dat de T22 hier dus niet mee om kan gaan en de Platinum 7840 wel, helaas kan die dan weer niet in de bridge
                            In principe kan elke modem/router in de bridgemode (laat je niets aanpraten; is een kwestie van provider of firmware). Heb zelf geen glasvezel, maar ik denk dat je met deze info wel verder kunt zoeken. Desnoods even contact opnemen met de importeur van de modems of in een forum.
                            @ https://caiway.gebruikers.eu/forum/v...thread_id=2140
                            @ https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2084924
                            @ https://www.google.com/search?client...num+7840+Forum

                            Over firmware gespr
                            oken: is die bij de T22 al eens geupdate naar de laatste versie?
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 31 Jan 2022, 11:51.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door RonaldR Bekijk bericht

                              Hallo GoeRoe bedankt voor je reactie. De Titanium 22 heb ik rechtstreeks aangesloten op de Wan van de Opnsense.
                              Ik maak geen gebruik van VLAN 100.

                              Ik heb alleen maar internet (geen tv of telefoon) moet ik dan op de Opnsense gaan werken met Vlan of kan ik de mediaconverter ook weer rechtstreeks aansluiten op de Wan van de Opnsense.
                              Als ik wel met Vlan 100 moet werken kom ik hier nog niet uit


                              Edit: Met speed cloudfare een iets hogere download, maar een veel lagere upload en hogere ping.
                              Als je een mediaconverter gebruikt moet je je eigen router inderdaad instellen op VLAN 100 anders komt er geen verkeer op gang.
                              Ik merkte trouwens gisteren dat https://delta.speedtestcustom.com soms een hogere snelheid haalt dan speed.cloudflare.com - maar dat was op het kabelnetwerk, dus het kan de moeite zijn om https://speedtest.net ernaast te proberen. Voordat je DELTA kunt overtuigen dat hun apparatuur niet goed is is het wel belangrijk om dit zonder VPN te testen.

                              Webkabouter DELTA levert de 7840 tot dusver niet in bridge mode.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X