Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

VPN verbinding niet langer mogelijk

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • VPN verbinding niet langer mogelijk

    Beste,

    Sinds een aantal weken heb ik problemen met het verbinden naar mijn thuisnetwerk via een VPN.
    Ik heb via Delta de glasvezelmodem Genexis Platinum-7840 met daarachter een Ubiquiti USG-3P.
    De USG staat in de DMZ zone ingesteld op de modem, en heeft een static address assignment op basis van MAC adres.
    De USG vormt de VPN server waar ik van buitenaf mee wil kunnen verbinden.

    De configuratie is niet aangepast maar helaas is verbinden toch niet meer mogelijk.
    Via meerdere apparaten krijg ik dezelfde melding dat de L2TP-VPN server niet reageert.
    Ik heb het DDNS adres nagekeken en alle apparatuur al eens herstart.
    Het vreemde hierbij is dat na een herstart van de glasvezel modem de verbinding enkele minuten mogelijk is.
    Maar na deze enkele minuten lukt het vervolgens niet meer om te verbinden.

    Deze tijdelijke verbindings mogelijkheid bevestigd voor mij wel dat de VPN instellingen in orde zijn maar ik kan maar niet verklaren waarom het na enkel minuten niet meer werkt.

    Graag jullie ideeen/hulp bij dit probleem.

    Mvg,
    Futience


  • #2
    Die DMZ is een mooie consumentenoplossing maar je hebt natuurlijk nog steeds twee keer NAT. Zo krijg je nooit een droge verbinding

    Mijn advies: koop een TP-Link MC220L, steek de mediaconverter uit het modem daarin en je hebt rechtstreeks je externe ip-adres op de USG. Dan ben je voor minder dan twee tientjes van het probleem af.
    De mediaconverter vind je onder het klepje achterop het modem. De glasvezelkabel wel even voorzichtig losmaken natuurlijk.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Futience Bekijk bericht
      De configuratie is niet aangepast maar helaas is verbinden toch niet meer mogelijk
      Wat voor soort VPN verbinding probeer je op te zetten? Dat je configuratie niet is aangepast betekent niet dat er niets is veranderd.
      Kijk eerst even je DynDNS na; er zijn gratis DynDNS servers waar je je om de 30 dagen even bij moet aanmelden (inloggen), anders werken ze niet, ondanks dat je settings kloppen.

      Het is mogelijk dat je VPN verbinding gewoon werkt, maar de communicatie tussen jouw client en het netwerk waar je op dat moment op bent ingelogd via je modem, elkaar niet begrijpen. Wellicht werk je met een lokaal netwerkdomein. Om iets van het netwerk te kunnen zien moet je wel op dat domein zijn ingelogd. Dat doe je door na de VPN verbinding in te loggen met een gebruikersnaam van je interne netwerk.
      Daarna zou het gewoon moeten werken.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Dec 2021, 01:18.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        Die DMZ is een mooie consumentenoplossing maar je hebt natuurlijk nog steeds twee keer NAT
        DMZ heeft niets met VPN te maken

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Geen mogelijkheid voor VPN meer - ZeelandNet Serviceforum
          In 2017 gepost ook problemen met VPN

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            DMZ heeft niets met VPN te maken
            DMZ gebruikt nog steeds NAT. En NAT heeft wel degelijk met VPN te maken, vooral als het 2x NAT is.
            Zie bijvoorbeeld deze uitleg.

            Reageer


            • #7
              Dat de redactie achter jouw link DMZ noemt is redelijk verwarrend.
              Ik refereerde naar DMZ (gedemilitariseerde zone) op een thuisrouter en verwijst naar een DMZ-host.
              Een DMZ-host van een thuisrouter is een host op het interne netwerk waarop alle UDP- en TCP-poorten open en zichtbaar zijn, behalve de poorten die anders worden doorgestuurd. Ze worden vaak gebruikt als een eenvoudige methode om alle poorten door te sturen naar een ander firewall/NAT-apparaat.

              Om het NAT probleem te voorkomen kun je ook kiezen voor IPv6, dan is dat geen issue meer.

              M@X = Kampioen!
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Dec 2021, 16:49.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Om het NAT probleem te voorkomen kun je ook kiezen voor IPv6, dan is dat geen issue meer.
                Die keuze heb je nog niet bij glasvezel. Maar ik dat Futience inmiddels genoeg informatie heeft.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  Maar ik dat Futience inmiddels genoeg informatie heeft.
                  Op forums kun je niet genoeg informatie krijgen; spreek nooit voor anderen

                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Kijk allemaal moeilijk doen is niet makkelijk maar ik gebruik het Opera Browser en daar zit gratis VPN op in je druk op de knop en het werkt geloof je het niet test het dan maar .
                    Prettige kerstdagen

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht
                      Kijk allemaal moeilijk doen is niet makkelijk maar ik gebruik het Opera Browser en daar zit gratis VPN op in je druk op de knop en het werkt geloof je het niet test het dan maar .
                      Prettige kerstdagen
                      Gratis vpn? neu, dank u....

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht
                        Kijk allemaal moeilijk doen is niet makkelijk maar ik gebruik het Opera Browser en daar zit gratis VPN op in je druk op de knop en het werkt geloof je het niet test het dan maar .
                        Sure, maar bedenk wel dat als je een 'gratis' service gebruikt, jij het doel bent en niet de service die je gebruikt. De telemetrie die je doorgeeft is goud waard voor de bedrijven die achter dit soort initiatieven zitten. Het mes snijdt zelfs aan twee kanten: niet alleen gaat jouw data door een 'gratis' VPN server, maar ook door de DNS server die voor dat doel wordt gebruikt. Beiden gebruiken jouw data voor hun eigen gewin.
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Dec 2021, 16:53.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Ik snap jullie niet je hebben allemaal een provider van de Delta Kpn of weet ik veel wie maar willen wel op VPN hebben je zoveel geheimen of betalen je graag dubbel?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht
                            Ik snap jullie niet je hebben allemaal een provider van de Delta Kpn of weet ik veel wie maar willen wel op VPN hebben je zoveel geheimen of betalen je graag dubbel?
                            Kun je zeggen wat je niet begrijpt?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Sure, maar bedenk wel dat als je een 'gratis' service gebruikt, jij het doel bent
                              Jij bent het *product*. Jouw informatie wordt verhandeld.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X