Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sagemcom moden f@st 3890V3 niet bereikbaar

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Sagemcom moden f@st 3890V3 niet bereikbaar

    Gisteren(14/9) heeft jullie monteur mijn defecte Cisco router vervangen met een Sagemcom f@st 3890V3 modem. Mijn modem staat in bridgemode. Daar achter hangt een Apple Airport extreme base Modem. Dit Apple modem regelt alles op m'n netwerk. (NAT - DHCP - WIFI) Deze Nat mijn locale netwerk naar 172.16.110.xx netwerk. Nu wil ik het standaard wachtwoord van de Sagemcom aanpassen maar... ik kan niet inloggen. De Sagemcom is niet bereikbaar met 192.168.11.1 Laptop met utp rechtstreeks naar poort op de Sagemcom. Ja op de laptop alle cookies verwijderd. Alleen vanaf de laptop kan ik adres 192.168.11.145 pingen. Hoe kan ik op de Sagemcom modem inloggen?
    Laatst bewerkt door pijlmanp; 15 Sep 2021, 15:34.

  • #2
    Probeer eens of je http://192.168.100.1 wel kunt bereiken.
    Laatst bewerkt door driepinter; 15 Sep 2021, 18:19.

    Reageer


    • #3
      Had ik volgens mij ook een keer, ik kon er alleen in komen via 192.168.11.1 als ik in het modem bridgemodus uitschakelde. Anders was hij niet te benaderen.

      Reageer


      • #4
        In bridge mode is het 192.168.100.1
        user: beheer
        ww: zie modem

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door pijlmanp Bekijk bericht
          Mijn modem staat in bridgemode
          Als het goed is kun je niet inloggen op een modem dat in de bridge mode staat (met dank aan NAT).
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: D99E6695-C8CB-40CE-87ED-4B38E57A8328.jpeg
Bekeken: 679
Grootte: 65,2 Kb
ID: 202704
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Als het goed is kun je niet inloggen op een modem dat in de bridge mode staat (met dank aan NAT).
            Dat lukt dus wel met het Sagemcom v3 modem om deze te beheren op 192.168.100.1 (en nee het 192.168.100.x netwerk is niet geconfigureerd aan mijn lan zijde)
            Laatst bewerkt door reddwarf; 15 Sep 2021, 22:04.

            Reageer


            • #7
              alvast bedankt voor jullie reactie. Het Cisco router was in bridgemode nog wel te benaderen via poort 1) Nu ik zal vanavond nog eens het Sagemcom modem vanaf mijn laptop via poort 1 te benaderen op 192.168.100.1 (stel dan wel handmatig de netwerkkaart in op de goede netwerk) . Jullie horen nog of het gelukt is. Thanx

              Reageer


              • #8
                Het werkt iets anders, ik heb Sagemcom in bridge modus staan en mijn router heeft dusnhet publieke internet adres. Mijn lan zit in de 192.168.2.x en 192.168.10.x ranges en toch is het modem bereikbaar vanaf mijn ipad op 192.168.100.1. Magic happens als dat adres dus via de standaard gw gaat

                Reageer


                • #9
                  Hallo reddwarf. Ja bij mij is het een vreemd verhaal. Sagemcom staat in bridgemode. Sluit mijn laptop(Windows 8.1) aan op poort 1. Laptop krijgt een ip adres in de range 62.238.1.xx
                  Gateway is in de 62.238.15.xx range. Zie helemaal geen 192.168.1.xx range. Dus met 192.168.100.1 is mijn sagemcom modem ook niet te bereiken. Weet iemand hoe ik nu toch de setup van deze sagemcom 3890V3 modem kan bereiken? Mijn Apple airport extreme basestation (router) heeft een ip adres in de 62.238.12.xx range. Graag jullie expertise hierover. alvast bedankt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door pijlmanp Bekijk bericht
                    Hallo reddwarf. Ja bij mij is het een vreemd verhaal. Sagemcom staat in bridgemode. Sluit mijn laptop(Windows 8.1) aan op poort 1. Laptop krijgt een ip adres in de range 62.238.1.xx
                    Gateway is in de 62.238.15.xx range. Zie helemaal geen 192.168.1.xx range. Dus met 192.168.100.1 is mijn sagemcom modem ook niet te bereiken. Weet iemand hoe ik nu toch de setup van deze sagemcom 3890V3 modem kan bereiken? Mijn Apple airport extreme basestation (router) heeft een ip adres in de 62.238.12.xx range. Graag jullie expertise hierover. alvast bedankt.
                    Gewoon je airport extreme aansluiten op je Sagemcom in bridge mode op de eesrte poort. Ervoor zorgen dat de WAN kan van de extreme via dhcp zijn adres krijgt (dit zal dan je publieke internet adres zijn, bij jou 62.238.1.x). Aan de hand van de instellingen op je extreme zal je pc nu een adres krijgen van het ingestelde LAN (meestel 192.168.x.x of 172.x.x.x).
                    Probeer als je pc het internet kan bereiken het ip adres 192.168.100.1 eens met http

                    Reageer


                    • #11
                      Maar wat wil je ermee bereiken? Op het Sagemcom modem in bridge mode kun je verder weinig tot niets instellen anders dan de LED uitzetten en wachtwoord aanpassen. Uiteraard kun je verder wel wat logging bekijken en de geinstalleerde firmware.

                      Reageer


                      • #12
                        Hallo Reddwarf. Verhaal is duidelijk. Zo werkt het ook bij mij. Internet heeft routeradres 62.238.15.xxx Mijn Extreme heeft als IP-adres 62.238.1.xxx en als LAN-ip adres 172.16.110.x
                        Heb de airport de DHCP range 172.16.110,xxx laten uitdelen. Zelf achter de Airport heb ik een Airport Expres hangen met een ip-adres en LAN-IP adres 172.16.110.xx (IP en LAN IP hebben hetzelfde ip4 adres. Alles werkt prima. Alleen wilde ik zelf als oud ICTjes graag controle houden over mijn modems e.d. Dat ik dan niet bij de setup van de Sagemcom kan komen vind ik niet zo geslaagd. Uiteindelijk kon ik ook bij het vorige Zeelandnet modem (Cisco EPC3940AD) in de setup komen en zaken instellen. De bridgemode is pas om de hoek komen kijken toen ik vanwege het zwakke wifi signaal van de cisco de Airports ben gaan gebruiken. Al met al wil ik toch graag de setup kunnen benaderen.

                        Reageer


                        • #13
                          Hallo Allemaal. Bedankt voor al jullie respons. Het is uiteindelijk gelukt. Gewoon op mijn PC met netwerkrange 172.16.110.xx als URL http://192.168.100.1 in getypt en ja hoor het inlogscherm van de sagemcom kwam te voorschijn Geweldig! Waarom het gisteren niet werkte weet ik niet. Thanx.
                          Laatst bewerkt door pijlmanp; 18 Sep 2021, 11:00.

                          Reageer


                          • #14
                            Hallo beste leden; Toch nog een laatste vraag. Ga ik naar mijn Delta en vraag ik de gegevens op van mijn modem dan zie ik netjes staan het Mac en het IP-adres van de Sagemcom modem.
                            Dit is toch het internet IP adres van het Modem? het IP-adres wat Delta geeft is 62.238.5.xx . Nu de vraag: Als ik op mijn PC intyp"Watismijnipadres" dat krijg ik een ip-adres 62.238.12.xx
                            Dus een heel ander ip-adres dan dat van het modem. Klopt dat? Hoe zit dat in elkaar. Dat mijn Airport Router een ander IP-adres krijgt in de 62.238.12.xx range dat kan ik wel snappen. Maar dat mijn uitgaande internet ip-adres anders is dan welke Delta opgeeft snap ik niet. Kan iemand dat mij svp uitleggen?

                            Reageer


                            • #15
                              Hier hetzelfde, het ip adres in mijn.delta.nl komt niet overeen met de werkelijkheid. Het adres wat de router krijgt achter het Sagemcom modem is de werkelijkheid.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X