Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet kabels

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet kabels

    Welke internet kabel heb je nodig vroeger kreeg je altijd een grijze Cat 5 kabel bij je internet modem van Zeelandnet.
    Nu heb ik een 4k ontvanger met een cat 6 kabel gekregen van de Delta.
    Wat kan ik het beste gebruiken voor internet om te downloaden via Grabit?
    Modem hangt in de meterkast stomme plek vroeger was dichtbij de tv was veel makkelijker om dan een goed signaal te krijgen in de huiskamer.
    Tegenwoordig is alles wifi gebruik het zo weinig mogelijk daarom heb nu gewoon een kabel door de gang naar me pc Cat 6 gebruik ik al jaren.
    Wat is jullie ervaring hier in?

  • #2
    Het maakt niks uit welke kabel je gebruikt thuis. Alles vanaf Cat.5E is goed. Cat.5 (zonder E) zul je ook niks van merken maar die kabel zou ik niet nieuw meer aanleggen

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Het maakt niks uit welke kabel je gebruikt thuis. Alles vanaf Cat.5E is goed. Cat.5 (zonder E) zul je ook niks van merken maar die kabel zou ik niet nieuw meer aanleggen
      Ik weet niet of je weleens speedtest doet maar als je een cat5 kabel heb en een 400mb internet verbinding kom je niet hoger dan 100 mb per seconde en met cat6 400mb per seconde.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht

        Ik weet niet of je weleens speedtest doet maar als je een cat5 kabel heb en een 400mb internet verbinding kom je niet hoger dan 100 mb per seconde en met cat6 400mb per seconde.
        Ik doe wel eens een speedtest, heb een cat5 kabel en een 400Mbps verbinding en haal die snelheid ook

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht

          Ik weet niet of je weleens speedtest doet maar als je een cat5 kabel heb en een 400mb internet verbinding kom je niet hoger dan 100 mb per seconde en met cat6 400mb per seconde.
          Dat kan als niet alle aderparen zijn aangesloten. Je netwerkadapter zal dan ook op 100 Mbit verbinden.
          Sommige (oude) kabels zijn goedkoop uitgevoerd en hebben maar vier aders in plaats van acht.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X