Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vaste telefonie icm Fritz!box

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vaste telefonie icm Fritz!box

    Zijn er hier mensen die een vast telefoonabonnement hebben en daarbij een Fritz!box gebruiken (ism Delta modem/router)? Is dat überhaupt mogelijk?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Nee, dat is niet mogelijk want je krijgt de sip gegevens niet.

    Dit verandert natuurlijk in januari 2022 (vrije modemkeuze).

    Maar dat moet je eigenlijk aan GoeRoe vragen die gebruikt wel vaste telefonie met een Fritzbox.

    Reageer


    • #3
      Klopt, alleen gebruik ik niet de telefonie van DELTA maar heb ik mijn nummer geporteerd naar CheapConnect voor 8,95 per jaar aan vaste kosten.

      Met DELTA telefonie kan het ook, als je de analoge poort van het modem verbindt met de analoge poort van de Fritz!box. Op die manier kun je bijvoorbeeld de DECT functies, kiesregels en antwoordapparaat van de Fritz!box gebruiken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        heb ik mijn nummer geporteerd naar CheapConnect voor 8,95 per jaar aan vaste kosten.
        Bedankt, heb eerder deze week al bij CC een account aangemaakt voor het geval ik bij Delta geen SIP trunk kon gebruiken. Heb wat F! phones en domotica actief waarvan het zonde is om die op te heffen. Mbt DECT ga ik de DECT functionaliteit van de F!Box gebruiken.
        Mijn F!box werkt nu nog ism xs4all, maar omdat je daar per 1 oktober geen eigen mailserver meer kunt gebruiken, ga ik daarmee na 28 jaar stoppen (KPN suks).

        Bellen via een modem/router dat in de bridge mode staat
        Weet niet meer van die ik de vraag kreeg, maar als je meeleest: Als (kabel)modem/router in de brigdemode staat, is het met een vaste lijn abonnement wel mogelijk om te bellen/gebeld te worden via de analoge poort van het modem.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 Sep 2021, 19:31.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Voor diegenen die een stukje achtergrond hierover willen lezen waarom Delta/CAIW geen vrije modemkeuze wil

          moet bladzijde 87 t/m 90 van het onderstaande rapport maar eens lezen.

          Daarin wordt ook het verhaal van de telefonie (SIP) aangehaald.

          https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-873033.pdf

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Bedankt, heb eerder deze week al bij CC een account aangemaakt voor het geval ik bij Delta geen SIP trunk kon gebruiken.
            Werkt inmiddels. Als er nog mensen zijn die dit ook willen gaan doen, dan kan ik hiervoor wel een korte Howto schrijven. Logisch vervolg is dat ik in 2022 een F!box achter/ipv het Deltamodem ga koppelen.

            (1) Kabel @ https://fritzshop.nl/fritzbox/1103-f...660-cable.html
            (2) Glas @ https://fritzshop.nl/469-fritzbox-en-glasvezel

            Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: FBsamen.jpg Bekeken: 0 Grootte: 44,9 Kb ID: 201652

            Waarom F!box? Zeer handige telefoonopties in eigen beheer (nummerblokkering, FON en Voip gecombineerd, voicebox etc.) Goede support en regelmatig firmware updates. Nadeel is dat ze niet goedkoop zijn. Wel al voorzien van Wifi6.

            Zou zeker slim zijn van Delta als ze dit zelf ook gaan leveren; Freedom doet het ook en de resultaten zijn zeer bevredigend.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Sep 2021, 12:49.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Een FritzBox gebruiken voor telefonie in combinatie met een telefonieabonnement is vooralsnog alleen bruikbaar indien de FritzBox een POTS/PSTN-poort heeft.
              De FritzBox kan dan door middel van deze poort verbonden worden met het modem van Delta, waarna de telefoniedienst via de FritzBox bruikbaar wordt zonder noodzaak van invoer van SIP-authenticatie gegevens. Voorbeelden van enkele FritzBoxen met deze POTS/PSTN-poort zijn de 7170(End of life), 7340(End of life) en de 7490(wordt nog nieuw verkocht en onderhouden door AVM).

              Deze situatie kan veranderen per januari 2022, indien de internetaanbieders worden verplicht om klanten toegang te geven tot de server en de daarvoor benodigde SIP-gegevens te verstrekken.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tim Bekijk bericht
                Deze situatie kan veranderen per januari 2022, indien de internetaanbieders worden verplicht om klanten toegang te geven tot de server en de daarvoor benodigde SIP-gegevens te verstrekken.
                Qua kosten is POTS/PSTN icm een Delta abonnement eigenlijk geen optie meer als je ziet wat Delta rekent per minuut.
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Sep 2021, 22:38.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Zou zeker slim zijn van Delta als ze dit zelf ook gaan leveren; Freedom doet het ook en de resultaten zijn zeer bevredigend.
                  Caiway heeft ook de Fritz!box geleverd in het verleden. Ik ken mensen die moesten kiezen tussen DELTA en Caiway. Bij DELTA kregen ze het bekende Genexis modem, bij Caiway hadden ze een Fritz!box gekregen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                    Caiway heeft ook de Fritz!box geleverd in het verleden.
                    Dat was een hele goede beslissing, denk ik. Met name het telefoongedeelte is zo uitgebreid dat je daar als klant met een beetje technisch inzicht toch wel voordeel van kunt hebben.

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Dat was een hele goede beslissing, denk ik. Met name het telefoongedeelte is zo uitgebreid dat je daar als klant met een beetje technisch inzicht toch wel voordeel van kunt hebben.
                      Absoluut. Het is alleen een andere filosofie dan 'alles waar mogelijk helpdeskvragen over komen schakelen we uit in de interface van het modem'.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Qua kosten is POTS/PSTN icm een Delta abonnement eigenlijk geen optie meer als je ziet wat Delta rekent per minuut.
                        Ja, het is verbazingwekkend. Bijna alle telefonieaanbieders doen de minuuttarieven en abonnementsgelden jaarlijks omhoog voor de vaste aansluiting.
                        Dit terwijl de belofte voor de migratie naar VoIP(en het inleveren van het stukje betrouwbaarheid van het circuit switched POTS) was dat de geluidskwaliteit beter zou zijn, meer telefoniediensten beschikbaar zouden komen en het vooral goedkoper zou worden(Met als reden minder onderhoudskosten en minder vierkante meters voor telefooncentrales benodigd).

                        Je kunt uiteraard goedkoper uit zijn, maar dan dien je vaak zelf randapparatuur(ATA of VoIP-toestel) aan te schaffen, de realisatie en technische onderhoud in eigen handen te nemen, en/of iemand in de kennissenkring te hebben die dit kan en wil. Dan zul je toch naar partijen als BudgetPhone, Cheapconnect en Betamax/Dellmont klonen moeten gaan kijken en evt. moeten gaan stoeien met verschillende telefonieaanbieders voor verschillende bestemmingen en beltegoed wat opgewaardeerd moet worden. Kortom, te ingewikkeld voor de meeste mensen.

                        Eigenlijk jammer dat men dat zomaar neemt en dan maar overgaat op een mobiele aansluiting van een budgetaanbieder. Gevolg is dat de telefonieaanbieders de prijzen weer omhoog doen want "meer kosten verdelen over minder klanten" en de neerwaartse spiraal is in gang gezet..
                        Laatst bewerkt door Tim; 13 Sep 2021, 21:58.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X