Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam

    Ik krijg van een bepaald onbekend E-mail adres ineens heel veel mails waar ik niet op zit te wachten Ik zag er in de gauwigheid al dingen tussen staan als Gandhi. Ik weet totaal niet waarover het gaat.

    Ik gebruik Mozilla Thunderbird. Hoe kan ik het per E-mail adres blokkeren?

  • #2
    https://support.mozilla.org/nl/kb/afzender-blokkeren

    Gevonden via F1 en dan zoeken op mail blokkeren

    Je kan het ook gewoon als spam markeren in Thunderbird
    zie https://support.mozilla.org/nl/produ...derbird#search en zoek op spam
    Laatst bewerkt door JanPietJoris; 2 Jun 2021, 18:50.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
      Ik krijg van een bepaald onbekend E-mail adres ineens heel veel mails waar ik niet op zit te wachten Ik zag er in de gauwigheid al dingen tussen staan als Gandhi. Ik weet totaal niet waarover het gaat.

      Ik gebruik Mozilla Thunderbird. Hoe kan ik het per E-mail adres blokkeren?
      Ik gebruik Mozilla Thunderbird. Hoe kan ik het per E-mail adres blokkeren?[/QUOTE]

      Ik gebruik ook Thunderbird. De ongewenste mail moet je markeren als ongewenst zonder te openen.

      Thunderbird onthoud dit adres en zal volgende keer deze automatisch in de map ongewenst plaatsen ,ze staan zo veilig .

      Eens per dag bijvoorbeeld maak je de map ongewenst leeg ze verdwijnen niet in de prullenbak maar direct van je systeem.

      https://support.mozilla.org/nl/kb/th...-spamberichten

      Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname (862).png Bekeken: 0 Grootte: 37,2 Kb ID: 194204
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door Guest01; 3 Jun 2021, 08:49.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
        Ik krijg van een bepaald onbekend E-mail adres ineens heel veel mails waar ik niet op zit te wachten Ik zag er in de gauwigheid al dingen tussen staan als Gandhi. Ik weet totaal niet waarover het gaat.

        Ik gebruik Mozilla Thunderbird. Hoe kan ik het per E-mail adres blokkeren?
        Het is gelukt bedankt. Gisteren deed ik iets fout zodat de gehele inbox in de prullenbak verdween. Vandaag nog eens goed gekeken en nu gingen de berichten van die persoon direct naar de prullenbak. er komt dan nog wel spam binnen maar niet zo veel.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
          Hoe kan ik het per E-mail adres blokkeren?
          Via het spamfilter (vergelijk met 'geen reclamefolders' op je fysieke brievenbus).

          @ https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/

          Met loka
          le oplossingen kom je geen stap verder omdat je die spam eerst binnenhaalt, daarna (via je mailprogramma) in een folder stopt (Junk/Spam mail) die je vervolgens weer handmatig moet legen. Die spam komt dan in de Deleted Email folder die je ook weer moet legen.
          4 handelingen die voorkomen kunnen worden door je spamfilter te trainen.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Jun 2021, 20:59.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Helaas met een berichtregel is het mij niet gelukt. Deze dame (Karen) gebruikt namelijk steeds een ander emailadres eindigend op hotmail.com

            Dit is b. wat ze spamt:

            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Via het spamfilter (vergelijk met 'geen reclamefolders' op je fysieke brievenbus).

              @ https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/

              Met loka
              le oplossingen kom je geen stap verder omdat je die spam eerst binnenhaalt, daarna (via je mailprogramma) in een folder stopt (Junk/Spam mail) die je vervolgens weer handmatig moet legen. Die spam komt dan in de Deleted Email folder die je ook weer moet legen.
              4 handelingen die voorkomen kunnen worden door je spamfilter te trainen.

              In thunderbird komen de als ongewenste berichten gemarkeerde mail na het legen van de map ongewenst niet in een andere map zoals delete items maar verdwijnen rechtstreeks van je systeem. Thunderbird heeft een zelflerend spam filter.

              Ik heb ook spam maar dat is meestal beperkt tot een handjevol per dag die doordat thunderbird ze herkend omdat ze in het verleden als ongewenst zijn gemarkeerd automatisch in de map ongewenst komen. Veel spam zijn dikwijls van dezelfde afzender.

              Je kunt deze ongewenste berichten in deze map langere tijd laten staan ze kunnen geen kwaad meer doen.

              https://support.mozilla.org/nl/kb/th...ird:win10:tb78
              Laatst bewerkt door Guest01; 4 Jun 2021, 08:33.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                Helaas met een berichtregel is het mij niet gelukt.
                Dat is ook logisch, want het gaat niet om het email adres. Het gaat om de _server_ waar die spam vandaan komt. Dat is ook de essentie van het blokkeren van spam.
                Een email adres is maar een stukje tekst dat wordt misbruikt om de afzender een valse identiteit te geven.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oke ik ben al veder al wil ik het nu bij de bron aanpakken. Spamberichten worde nu wel verwijderd maat ik wil mijn spamfilter instellen middels de link van webkabauter:

                  @ https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/ Het heeft even geduurd voor ik er in zat maar dan hoe kom ik dan verder. Hoe stel je dat in? Ik zie wel logbestanden en inkomend en uitkomend. Maar zie door de bomen het bos niet in het spamfilter. Welke stappen moet ik nemen?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                    Oke ik ben al veder al wil ik het nu bij de bron aanpakken. Spamberichten worde nu wel verwijderd maat ik wil mijn spamfilter instellen middels de link van webkabauter:

                    @ https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/ Het heeft even geduurd voor ik er in zat maar dan hoe kom ik dan verder. Hoe stel je dat in? Ik zie wel logbestanden en inkomend en uitkomend. Maar zie door de bomen het bos niet in het spamfilter. Welke stappen moet ik nemen?
                    Persoonlijk vind ik een oplossing waar je minimaal hbo voor moet hebben om in te stellen nogal over the top. Meninkje, geen oplossing, sorry. (Er staat redelijk wat uitleg in de links op de pagina die je zelf net noemt, daar lukt het niet mee?)

                    Reageer


                    • #11
                      Nee met de links lukt het niet. Ik kan Thunderbird niet vertellen wat ongewenst is aangezien hij het zelf al aangeeft middels een soort vlammetje. Het probleem is dat hij het net nog niet weg gooid. Thunderbird zegt dus zelf al: het i spam ja dat weet ik zelf ook wel en dat het ongewenst is.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                        Nee met de links lukt het niet. Ik kan Thunderbird niet vertellen wat ongewenst is aangezien hij het zelf al aangeeft middels een soort vlammetje. Het probleem is dat hij het net nog niet weg gooid. Thunderbird zegt dus zelf al: het i spam ja dat weet ik zelf ook wel en dat het ongewenst is.
                        Map ongewenst leegmaken.
                        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (882).png
Bekeken: 289
Grootte: 39,8 Kb
ID: 195033

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X