Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Plaatsing glasvezelmodem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Plaatsing glasvezelmodem

    Mijn huidige modem staat in de woonkamer aangrenzend aan de achtertuin waardoor de aansluiting is gelegd.

    Nu komen ze dinsdag 1 juni glasvezel aanleggen in huis. De modem zou dan ook in de meterkast komen.
    Ik heb al een Cat6 UTP kabel door heel het huis getrokken van 20 meter naar de meterkast.

    Mijn vraag is nu kan ik tussen het kastje van de glasvezel en die cat6 UTP kabel een koppelstuk zetten van uiteraard ook Cat6 en dan het modem aan het eind van die kabel in de woonkamer aansluiten waar ook de telefoon dan ingeplugd kan worden. Die heb ik er gelijk bij aangevraagd.

    Als dit niet kan en de modem moet in de meterkast blijven dan ben ik genoodzaakt ook een telefoonkabel naar de meterkast te trekken en moet ik een netwerkswitch op het eind van de kabel zetten.

    Uiteraard wil ik niet geel data verlies

  • #2
    Helaas is het antwoord dus nee, de lengte van de glasvezel kabel bepaalt de plaats van het modem.


    Er zit een glasvezel kabel met een lengte van maximaal een meter aan dus je modem kan maximaal een meter van de glasvezel aansluiting in de mk staan.

    Dus je zult idd een telefoonkabel naar de mk moeten trekken. (of een dect setje in de mk plaatsen).
    Laatst bewerkt door driepinter; 28 May 2021, 20:43.

    Reageer


    • #3
      Het kan wel, maar dan moet je een glasvezelkabel trekken naar de woonkamer. Dat is een secuur werkje: je kunt niet zelf de connectoren erop zetten en de buigradius is beperkt (die van de bijgeleverde kabel van ca. 1,5 m is wel vrij goed te buigen trouwens). Dus ik denk dat een extra telefoonkabel trekken eenvoudiger is.

      Met het modem in de meterkast wil je mogelijk ook investeren in een alternatieve Wi-Fi oplossing.

      Reageer


      • #4
        Oke dan word het een telefoonkabel naar de meterkast trekken. Dat is op zich ook niet zon probleem omdat ik al een Cat6 kabel er naar toe heb liggen en ik enkel 2 plinten los moet trekken. De gaten zijn er nog.

        Goeroe Wat bedoel je precies met : met het modem in de meterkast wil je mogelijk ook investeren in een alternatieve WI-Fi oplossing? En heeft dit betrekking op de dect telefoon?

        Reageer


        • #5
          Kees, ik bedoel dat je Wi-Fi bereik straks niet zo heel goed zal zijn. De glasvezelmodems hebben geen geweldig goede Wi-Fi en de meterkast dempt het signaal nog eens een keer, door alle elektrische apparatuur die daar zit.

          De DECT telefoon heeft daar niets mee te maken immers je trekt een telefoonkabeltje van het modem naar je woonkamer en daar sluit je de DECT telefoon aan.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Helaas is het antwoord dus nee, de lengte van de glasvezel kabel bepaalt de plaats van het modem.


            Er zit een glasvezel kabel met een lengte van maximaal een meter aan dus je modem kan maximaal een meter van de glasvezel aansluiting in de mk staan. Het modem komt naast de glasvezel aansluiting

            Dus je zult idd een telefoonkabel naar de mk moeten trekken. (of een dect setje in de mk plaatsen).
            Dit klopt helaas niet. Ik heb gisteren een uitgebreid telefonisch contact gehad met de Delta. En je krijgt dus een modem in de meterkast vandaaruit moet je zelf een Cat6 kabel UTP trekken naar de tv Daar sluit je een nieuw kastje op an wat je meegeleverd krijgt en waarop je een laptop, tv EN telefoon en aansluiten. Daarop zit standaard interactieve TV. Dus de telefoon sluit je dan aan op het nieuwe kastje van interactieve TV

            Reageer


            • #7
              Ok, ben benieuwd naar het merk en type van dit nieuwe (interactieve) TV kastje dan.

              Als je het in huis hebt vermeld het dan nog eens hier.
              Laatst bewerkt door driepinter; 3 Jun 2021, 20:35.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Het kan wel, maar dan moet je een glasvezelkabel trekken naar de woonkamer.
                Geen goed idee, niet doen...

                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                  Mijn vraag is nu kan ik tussen het kastje van de glasvezel en die cat6 UTP kabel een koppelstuk zetten van uiteraard ook Cat6 en dan het modem aan het eind van die kabel in de woonkamer aansluiten waar ook de telefoon dan ingeplugd kan worden.
                  Modem zo dicht mogelijk bij dat 'kastje' van je glasvezel houden, liefst binnen 30 cm. Modem heeft een aantal poorten die je als switch kunt gebruiken.
                  Vanaf je modem 1 Cat6 kabel naar de woonkamer die je op een switch aansluit (neem dat wel een switch met 1Gb poorten) en sluit daar met een UTP kabeltje je telefoon en TV op aan.
                  Koppelstukken nooit meer gebruiken, tenzij het POTS is.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Jun 2021, 20:48.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    Ok, ben benieuwd naar het merk en type van dit nieuwe (interactieve) TV kastje dan.

                    Als je het in huis hebt vermeld het dan nog eens hier.
                    Ja inderdaad ik ben daar ook wel benieuwd naar. Het is een volledig nieuw kastje zei de monteur waar ook de aansluiting van de huistelefoon op komt te zitten. Die plug je nu in het modem maar die komt in de meterkast. Ik wilde al een telefoonkabel naar de meterkast trekken maar de monteur zei: niet doen die plug je in het nieuwe kastje voor interactieve TV.

                    Helaas zal het nog wel even duren voor het kastje komt en de verdere aansluiting, want de medewerker zei ook dat ze al ruim een maand problemen hebben met overzetten van accounts en e-mail van gewone aansluiting naar glasvezel. Glasvezel word dus wel binnen gelegd maar nog niet met een modem aangesloten zei de monteur van de Delta. Eerst moeten ze uitzoeken waar de fouten liggen en oplossen. Het zou nog best een maand kunnen duren eer ze monteurs op pad kunnen sturen voor de modems zei hij.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                      Eerst moeten ze uitzoeken waar de fouten liggen en oplossen. Het zou nog best een maand kunnen duren eer ze monteurs op pad kunnen sturen voor de modems zei hij.
                      Interessante info, dank.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X