Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overstap Coax naar glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #76
    Ik heb nog even zitten kijken naar de ASN netwerken:
    Cayway/Delta glasvezel: https://bgp.he.net/AS15435#_prefixes
    Coax: https://bgp.he.net/AS15542#_prefixesAS15435 (yep, het glasvezel ASN). Denk dat we daarmee kunnen uitsluiten dat het een peering issue is maar een configuratie/routing issue in het POP of verder "down the chain".

    Ook heeft dat netwerk IPv6 peering dus waarom IPv6 het nog niet doet op de glasvezel is ook weer de vraag.

    Een mogelijke reden waarom het verkeer via NordVPN (wireguard) wel de snelheden behaald (althans, 800+) zou kunnen zijn dat wireguard UDP verkeer betreft en fouttoleranter is.

    update
    Na Guidion weer gebeld te hebben - en aangegeven te hebben dat ik elke dag ga bellen op advies van DELTA - komt de monteur nu woensdag. Ik ben benieuwd...
    Laatst bewerkt door hm_aapje; 22 Mar 2021, 17:14.

    Reageer


    • #77
      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
      Ook heeft dat netwerk IPv6 peering dus waarom IPv6 het nog niet doet op de glasvezel is ook weer de vraag.

      update
      Na Guidion weer gebeld te hebben - en aangegeven te hebben dat ik elke dag ga bellen op advies van DELTA - komt de monteur nu woensdag. Ik ben benieuwd...
      De DHCP servers van Caiway zijn nog geen IPv6 dat is jammer maar dat maakt in dit geval niets uit.

      Wil je de knoopunten zien dan kun je altijd nog een : tracert google.nl doen.
      Laatst bewerkt door driepinter; 22 Mar 2021, 18:18.

      Reageer


      • #78
        Monteur is geweest, legde hem uit wat het probleem was. Zijn antwoord; ja is bij iedereen in Middelburg, ik heb het bij elke klant in Middelburg, waar ik de afgelopen twee weken geweest ben, geconstateerd en doorgegeven aan Delta/Caiway.

        Dus hij heeft het backoffice gebeld, hebben we beiden even mee gebabbeld en alle bevindingen doorgegeven. Hij heeft ook wireshark captures gemaakt en zou die doorgeven.
        Men ging er mee aan de slag, ik ben benieuwd.

        Reageer


        • #79
          Dan zit dus duidelijk verder op in het netwerk, en is waarschijnlijk dus niet getest ?

          Reageer


          • #80
            Nee dat is inderdaad niet getest, moest de - toch supervriendelijke monteur - ook helpen met de wireshark capture.
            Voordeel was wel dat het nu door een externe ook bevestigd is en we direct met backoffice hebben kunnen praten. Ik hoop nu dat men er serieus naar gaat kijken.

            Hij zei zelfs dat Delta daar erg stug in is; fouten toekennen. Zo werd eerst door Delta gezegd dat als je je upload haalt, dan haal je je download ook. LOL

            Goed nu is er voor mij ook een child ticket aangemaakt, dus we gaan het zien

            Hmmm: https://gathering.tweakers.net/forum...39600#66639600 en https://gathering.tweakers.net/forum...73574#66473574 klinkt bekend maar dan bij Caiway
            Laatst bewerkt door hm_aapje; 24 Mar 2021, 18:46.

            Reageer


            • #81
              Oorspronkelijk gepost door driepinter

              Je kunt het nog eens proberen met VisualRoute - Business Edition (vrc.exe) 15 day trial

              http://www.visualroute.com/download.html

              Heeft J2RE (JavaSetup8u281) nodig

              https://java.com/nl/download/
              Blast from the past; visualroute, ooit veel gebruikt, maar als java vereist is....next!

              Reageer


              • #82
                Blijkbaar heeft het bezoek van de monteur en mijn uitleg + wireshark captures geholpen.

                De bandbreedte test van zojuist geeft veel betere waardes aan en geen afgebroken connecties meer.
                Nu maar hopen dat het zo blijft, vanmiddag maar eens een belletje wagen voor navraag van de status van mijn ticket.

                Download
                Code:
                Connecting to host ping-ams1.online.net, port 5203
                Reverse mode, remote host ping-ams1.online.net is sending
                [ 5] local 141.224.xxx.xxx port 54068 connected to 163.172.208.7 port 5203
                [ ID] Interval Transfer Bitrate
                [ 5] 0.00-1.00 sec 111 MBytes 931 Mbits/sec
                [ 5] 1.00-2.00 sec 112 MBytes 939 Mbits/sec
                [ 5] 2.00-3.00 sec 112 MBytes 939 Mbits/sec
                [ 5] 3.00-4.00 sec 111 MBytes 933 Mbits/sec
                [ 5] 4.00-5.00 sec 113 MBytes 945 Mbits/sec
                [ 5] 5.00-6.00 sec 111 MBytes 931 Mbits/sec
                [ 5] 6.00-7.00 sec 113 MBytes 947 Mbits/sec
                [ 5] 7.00-8.00 sec 112 MBytes 939 Mbits/sec
                [ 5] 8.00-9.00 sec 111 MBytes 931 Mbits/sec
                [ 5] 9.00-10.00 sec 113 MBytes 947 Mbits/sec
                - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                [ ID] Interval Transfer Bitrate Retr
                [ 5] 0.00-10.00 sec 1.10 GBytes 947 Mbits/sec 76 sender
                [ 5] 0.00-10.00 sec 1.09 GBytes 938 Mbits/sec receiver
                
                iperf Done.
                Upload
                Code:
                Connecting to host ping-ams1.online.net, port 5203
                [ 5] local 141.224.xxx.xxx port 54362 connected to 163.172.208.7 port 5203
                [ ID] Interval Transfer Bitrate Retr Cwnd
                [ 5] 0.00-1.00 sec 111 MBytes 928 Mbits/sec 0 704 KBytes
                [ 5] 1.00-2.00 sec 112 MBytes 938 Mbits/sec 0 704 KBytes
                [ 5] 2.00-3.00 sec 112 MBytes 941 Mbits/sec 0 704 KBytes
                [ 5] 3.00-4.00 sec 112 MBytes 936 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 4.00-5.00 sec 112 MBytes 940 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 5.00-6.00 sec 112 MBytes 936 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 6.00-7.00 sec 112 MBytes 937 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 7.00-8.00 sec 113 MBytes 944 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 8.00-9.00 sec 112 MBytes 936 Mbits/sec 0 741 KBytes
                [ 5] 9.00-10.00 sec 112 MBytes 938 Mbits/sec 0 741 KBytes
                - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                [ ID] Interval Transfer Bitrate Retr
                [ 5] 0.00-10.00 sec 1.09 GBytes 937 Mbits/sec 0 sender
                [ 5] 0.00-10.00 sec 1.09 GBytes 936 Mbits/sec receiver
                
                iperf Done.

                Reageer


                • #83
                  Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                  Blijkbaar heeft het bezoek van de monteur en mijn uitleg + wireshark captures geholpen.
                  (...)
                  Wow, je maakt echt het verschil! Als dit opgelost is geeft me dat een stuk meer vertrouwen in DELTA glasvezel

                  Reageer


                  • #84
                    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                    Blijkbaar heeft het bezoek van de monteur en mijn uitleg + wireshark captures geholpen.

                    De bandbreedte test van zojuist geeft veel betere waardes aan en geen afgebroken connecties meer.
                    Nu maar hopen dat het zo blijft, vanmiddag maar eens een belletje wagen voor navraag van de status van mijn ticket.
                    Kun je nu ook al zien hoeveel en welke VLANS (100, 101) je nu precies hebt ?

                    Reageer


                    • #85
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                      Wow, je maakt echt het verschil! Als dit opgelost is geeft me dat een stuk meer vertrouwen in DELTA glasvezel
                      Belachelijk dat je dit traject moet bewandelen en men niet gewoon even gaat controleren, zeker als de monteur zegt al twee weken deze melding te maken.

                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                      Kun je nu ook al zien hoeveel en welke VLANS (100, 101) je nu precies hebt ?
                      Ik ben achter de volgende VLANs gekomen:
                      9 = activatie
                      100 = internet
                      101 = ook internet, maar dan geNAT, gok voor IPTV bij Caiway
                      102 = intern ip adres, geen internet (telefonie?)

                      Het is dus voldoende om een media converter of direct de SFP in te pluggen in een router waarbij je kan aangeven dat VLAN 100 je internet is.
                      De IPTV kastjes werken namelijk gewoon op VLAN 100, moet wel toegeven dat het geluid niet wonderbaarlijk is (je hoort de compressie) ook is het beeld bij iets snellere bewegende beelden te vergelijken met de DivXjes uit begin 2000.

                      Reageer


                      • #86
                        Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

                        Belachelijk dat je dit traject moet bewandelen en men niet gewoon even gaat controleren, zeker als de monteur zegt al twee weken deze melding te maken.



                        Ik ben achter de volgende VLANs gekomen:
                        9 = activatie
                        100 = internet
                        101 = ook internet, maar dan geNAT, gok voor IPTV bij Caiway
                        102 = intern ip adres, geen internet (telefonie?)

                        Het is dus voldoende om een media converter of direct de SFP in te pluggen in een router waarbij je kan aangeven dat VLAN 100 je internet is.
                        De IPTV kastjes werken namelijk gewoon op VLAN 100, moet wel toegeven dat het geluid niet wonderbaarlijk is (je hoort de compressie) ook is het beeld bij iets snellere bewegende beelden te vergelijken met de DivXjes uit begin 2000.
                        IPTV werkt op iedere internetaansluiting ook op 100

                        Reageer


                        • #87
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          IPTV werkt op iedere internetaansluiting ook op 100
                          Klopt, denk dat 101 nog een overblijfseltje is van het oude Caiway TV platform. Het nieuwe platform werkt op elke aansluiting, dus ook bij niet Delta verbindingen

                          Reageer


                          • #88
                            ik weet niet eens waar ik het abo kan omzetten van coax naar glas....bij mijn delta zeggen ze dat ik bij delta fiber moet zijn en bij delta fiber zeggen ze dat ik bij delta moet zijn...hoezo kastje naar de muur...

                            Reageer


                            • #89
                              Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
                              ik weet niet eens waar ik het abo kan omzetten van coax naar glas....bij mijn delta zeggen ze dat ik bij delta fiber moet zijn en bij delta fiber zeggen ze dat ik bij delta moet zijn...hoezo kastje naar de muur...
                              Volgens mij moet je gewoon aanmelden via deze link, het omzetten vind dan plaats vanaf 29 maart.
                              Bijgevoegde bestanden
                              Laatst bewerkt door driepinter; 10 Apr 2021, 09:21.

                              Reageer


                              • #90
                                Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

                                Dat is mij niet bekend, ik ga dit voor je navragen en hoop hier snel bij je op terug te komen.
                                Dit is nu al even gelden maar je bent er nog niet op teruggekomen:
                                Kunnen we de zeelandnet mailadressen mee verhuizen zoals ons is verteld door de medewerkers aan de telefonische helpdesk?
                                Heb net het installatiepakket ontvangen maar ik wil mijn mailadressen voorlopig nog niet kwijt...

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X