Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

slechte service rond defect kabelmodem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • slechte service rond defect kabelmodem

    Mijn kabelmodem, een stokoude cisco zonder wifi die ondanks diverse beloftes nooit vervangen is, heeft het begeven. Het leek er aanvankelijk op dat binnen enkele dagen een servicemonteur het modem zou komen vervangen. Helaas bleek bij bevestiging van de afspraak per email dat de monteur langs zou komen op mijn oude ades van meer dan 2 jaar geleden, ondanks dat het internet abonnement al tijden op het nieuwe adres staat. Om een of andere reden heeft zeelandnet het adres voor de kabelaansluiting niet gecorrigeerd bij de verhuizing. Gevolg is dat ik nu meer dan een week zonder internet zit omdat ze eerst het aansluitadres moeten "verhuizen" wat 5 werkdagen schijnt te moeten duren, pas daarna kan het modem vervangen worden. En juist nu ben ik - zoals de meesten - volledig afhankelijk van mijn internet aansluiting om te kunnen werken (ik gebruik nu een oude tablet via Wifispots). Het oude en nieuwe adres zijn een paar straten verwijderd van elkaar maar maakt allemaal niks uit.

    Dit is een absurd en onacceptabel probleem. Ik ben al bijna 30 jaar klant maar hier is zogenaamd niets aan te doen. Heeft iemand een tip om deze burocratie te onzeilen?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door N_H Bekijk bericht
    Mijn kabelmodem, een stokoude cisco zonder wifi die ondanks diverse beloftes nooit vervangen is, heeft het begeven. Het leek er aanvankelijk op dat binnen enkele dagen een servicemonteur het modem zou komen vervangen. Helaas bleek bij bevestiging van de afspraak per email dat de monteur langs zou komen op mijn oude ades van meer dan 2 jaar geleden, ondanks dat het internet abonnement al tijden op het nieuwe adres staat. Om een of andere reden heeft zeelandnet het adres voor de kabelaansluiting niet gecorrigeerd bij de verhuizing. Gevolg is dat ik nu meer dan een week zonder internet zit omdat ze eerst het aansluitadres moeten "verhuizen" wat 5 werkdagen schijnt te moeten duren, pas daarna kan het modem vervangen worden. En juist nu ben ik - zoals de meesten - volledig afhankelijk van mijn internet aansluiting om te kunnen werken (ik gebruik nu een oude tablet via Wifispots). Het oude en nieuwe adres zijn een paar straten verwijderd van elkaar maar maakt allemaal niks uit.

    Dit is een absurd en onacceptabel probleem. Ik ben al bijna 30 jaar klant maar hier is zogenaamd niets aan te doen. Heeft iemand een tip om deze burocratie te onzeilen?
    Af een toe eens op Mijn Delta inloggen. Daar horen je gegevens correct vermeld te staan.

    Er is ook een klantenservice. https://www.delta.nl/klantenservice/

    Reageer


    • #3
      Bij de telefonische klantenservice kom ik dus geen streep verder. En bij de gegevens voor mijn abonnement was alleen het nieuwe adres te zien, blijkbaar wordt er met verschillende bestanden gewerkt door verschillende afdelingen van delta/zeelandnet

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door N_H Bekijk bericht
        Gevolg is dat ik nu meer dan een week zonder internet zit omdat ze eerst het aansluitadres moeten "verhuizen" wat 5 werkdagen schijnt te moeten duren, pas daarna kan het modem vervangen worden. Dit is een absurd en onacceptabel probleem. Ik ben al bijna 30 jaar klant maar hier is zogenaamd niets aan te doen. Heeft iemand een tip om deze burocratie te onzeilen?
        Hi N_H, het verwerken van een verhuizing is administratief natuurlijk met enkele klikken verwerkt. Echter dient bij een verhuizing ook zorg te worden gedragen dat er op het "nieuwe" adres een actief signaal wordt bewerkstelligd. In sommige gevallen dient dit door een monteur in de wijkkast te worden geregeld. Omdat dit afhankelijk is van een monteursplanning en capaciteit kan dit helaas enkele werkdagen duren. Je kunt het beste regelmatig contact opnemen met de klantenservice om na te gaan of het signaal op het adres al actief staat. Zodra dit het geval is zal direct vervolgactie ondernomen kunnen worden om het nieuwe modem te laten opleveren.

        Reageer


        • #5
          Natuurlijk is er al een actief signaal op het "nieuwe" adres want ik woon en internet daar al meer dan twee jaar!! Er hoeft ook niets omgezet te worden in een wijkkast. Het probleem is puur administratief door een domme fout van zeelandnet. Kabelmodem omwisselen voor een werkend exemplaar en probleem opgelost (hopelijk, want voordat de modem er mee stopte had ik een tijdje korte storingen op het beeld van mijn pc; het zou kunnen dat de modem ondanks 10 meter kabel naar de pc misschien nog iets beschadigd heeft, al lijkt die kans me klein want pc lijkt verder in orde).

          Reageer


          • #6
            N_H Vaak is het de adapter die stuk is. Die zou je bij een DELTA winkel of servicepunt (ook de Media Markt bijvoorbeeld) moeten kunnen omruilen voor een nieuwe. Gratis.
            Ik heb het ook wel eens gehad dat ik hem bij de receptie van DELTA mocht omruilen, dezelfde dag nog.

            Reageer


            • #7
              @Goeroe: dat denk ik ook, helaas is de Delta winkel (paar straten verderop) dicht vanwege de lockdown. Allemaal beetje lastig op dit moment ...

              Reageer


              • #8
                Dit was de originele adapter omruillijst van bedrijven :

                https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...080#post145080

                Maar ja de meeste zijn retail dus helaas dicht op dit moment.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door N_H Bekijk bericht
                  Natuurlijk is er al een actief signaal op het "nieuwe" adres want ik woon en internet daar al meer dan twee jaar!! Er hoeft ook niets omgezet te worden in een wijkkast. Het probleem is puur administratief door een domme fout van zeelandnet. Kabelmodem omwisselen voor een werkend exemplaar en probleem opgelost (hopelijk, want voordat de modem er mee stopte had ik een tijdje korte storingen op het beeld van mijn pc; het zou kunnen dat de modem ondanks 10 meter kabel naar de pc misschien nog iets beschadigd heeft, al lijkt die kans me klein want pc lijkt verder in orde).
                  Check, zie je mogelijkheid om via Whatsapp jouw klantgegevens toe te sturen? Dan kan hiermee direct aan slag gegaan worden. Dat kan via deze link.

                  Reageer


                  • #10
                    Nee, ik gebruik geen whatsapp alleen email/webmail

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door N_H Bekijk bericht
                      Nee, ik gebruik geen whatsapp alleen email/webmail
                      Geen enkel probleem. Zie je in dat geval een mogelijkheid om jouw klantgegevens toe te sturen per e-mail naar [email protected]? Vanuit de e-mail kan dan worden nagezien wat er mis gaat.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik zal een mailtje sturen

                        Reageer


                        • #13
                          Ik kreeg een noreply berichtje terug met melding dat ik als het meezit binnen vijf werkdagen een reactie krijg. Hopelijk is er nog een andere mogelijkheid

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
                            Dan kan hiermee direct aan slag gegaan worden
                            Tim, van wat/wie is dat Whatsappnummer? Niemand gaat zo maar een nummer Whatsappen als niet bekend is van wie dat nummer is

                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Tim, van wat/wie is dat Whatsappnummer? Niemand gaat zo maar een nummer Whatsappen als niet bekend is van wie dat nummer is
                              Dat is toch gewoon het nummer van zeelandnet. 00 31 118 22 55 75 in die link?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X