Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Weinig aanbieders op Delta-netwerk?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Weinig aanbieders op Delta-netwerk?

    Als ik via Glasvezel internet vergelijken | DELTA Fiber Netwerk probeer te zien welke aanbieders er op het Delta-netwerk leveren, komen er na wat puzzelen 4 uit, waarvan 1 voor MKB dus voor consumenten eigenlijk maar 3. KPN heeft nogal wat meer te kiezen op hun netwerk: KPN NetwerkNL - Providers. Delta zegt op hun site:
    Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden. In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.
    (Diensten | Supersnel internet bij jou? | Ga voor glasvezel | DELTA Fiber Netwerk)

    Zijn de providers gierig of is Delta te duur?

  • #2
    Heb zelfs ergens gelezen dat je de eerste twaalf tot 24 maanden na aansluiting geen andere aanbieder dan Delta kunt kiezen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Heb zelfs ergens gelezen dat je de eerste twaalf tot 24 maanden na aansluiting geen andere aanbieder dan Delta kunt kiezen.
      In Twente hebben we al 6 jaar dezelfde aanbieders. Dus ook die eerste 24 maanden is een grote fabel.
      het netwerk is open, maar de huurprijzen van Delta veel te hoog.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
        In Twente hebben we al 6 jaar dezelfde aanbieders. Dus ook die eerste 24 maanden is een grote fabel.
        het netwerk is open, maar de huurprijzen van Delta veel te hoog.
        Ik vraag me dus af of ze gewoon te veel vragen voor toegang of dat de providers het te veel vinden. Het kan ook nog zijn dat Delta het met opzet zo lastig maakt dat bijna niemand interesse heeft. Ik zou ook wel willen weten of Delta verplicht is of kan worden om anderen toegang te geven. KPN heeft dat inmiddels redelijk netjes voor elkaar met Wholesale-access en zo. Maar die zijn indertijd wettelijk verplicht. Zoals het nu is, lijkt het dat Delta domweg niet verplicht is en het daarom lekker zo laat.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
          Ik vraag me dus af of ze gewoon te veel vragen voor toegang of dat de providers het te veel vinden. Het kan ook nog zijn dat Delta het met opzet zo lastig maakt dat bijna niemand interesse heeft. Ik zou ook wel willen weten of Delta verplicht is of kan worden om anderen toegang te geven. KPN heeft dat inmiddels redelijk netjes voor elkaar met Wholesale-access en zo. Maar die zijn indertijd wettelijk verplicht. Zoals het nu is, lijkt het dat Delta domweg niet verplicht is en het daarom lekker zo laat.
          mie zo.n antwoord steek ik vaneavend un kese voe je op

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
            Ik vraag me dus af of ze gewoon te veel vragen voor toegang of dat de providers het te veel vinden. Het kan ook nog zijn dat Delta het met opzet zo lastig maakt dat bijna niemand interesse heeft. Ik zou ook wel willen weten of Delta verplicht is of kan worden om anderen toegang te geven. KPN heeft dat inmiddels redelijk netjes voor elkaar met Wholesale-access en zo. Maar die zijn indertijd wettelijk verplicht. Zoals het nu is, lijkt het dat Delta domweg niet verplicht is en het daarom lekker zo laat.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Men is niet verplicht.
              Dat zou ik dus willen weten. Helemaal niet verplicht of alleen niet voor coax of fiber?
              Laatst bewerkt door Koeba; 25 Jan 2021, 17:29.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                mie zo.n antwoord steek ik vaneavend un kese voe je op
                me trappe deur onze vleke!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Dat zou ik dus willen weten. Helemaal niet verplicht of alleen niet voor coax of fiber?
                  COAX zit dicht, glasvezel is open maar daar is men aan niemand verplicht te leveren, men kan vragen wat een gek er voor vraagt en dat doet Delta dan ook zodat ze monopolist blijven de klanten kunnen stikken.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                    me trappe deur onze vleke!
                    Jeah

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                      Jeah
                      Me da begriept e Walchenear ok!

                      Reageer


                      • #12
                        Waar blijft de Deep Throat die bij Delta werkt en via een vpn wil reageren?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Waar blijft de Deep Throat die bij Delta werkt en via een vpn wil reageren?
                          Dat is ''Top Secret''.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik ben er zo over bezig omdat ik straks niet wil achterblijven met een Delta-fiber aansluiting met 2 keuzes: Delta en Online. Het is te hopen dat KPN vaart zet om ons echt keuzes te bieden. Liever G-pon met 20 aanbieders dan 1-op-1 met 2.

                            Vraag aan mensen in wijken waar beide aanbieders aan het graven zijn: Zijn Delta en KPN allebei komen vragen of u een aansluiting wilt?
                            Laatst bewerkt door Koeba; 27 Jan 2021, 15:55.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Ik ben er zo over bezig omdat ik straks niet wil achterblijven met een Delta-fiber aansluiting met 2 keuzes: Delta en Online. Het is te hopen dat KPN vaart zet om ons echt keuzes te bieden. Liever G-pon met 20 aanbieders dan 1-op-1 met 2.

                              Vraag aan mensen in wijken waar beide aanbieders aan het graven zijn: Zijn Delta en KPN allebei komen vragen of u een aansluiting wilt?
                              Ik begrijp het en ben het ook wel met je eens. Vreemd als ik je citeer dat er meer komt als ik dat wat ik citeer!
                              Laatst bewerkt door Guest01; 27 Jan 2021, 16:03.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X