Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel Delta en/of KPN

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel Delta en/of KPN

    Paar maanden is hier de straat opengebroken en is glasvezel gelegd. Er is iemand (ik dacht namens Delta) langs geweest om te kijken waar in huis de aansluiting moet komen. We wachten af, maar weten niet wanneer dit gerealiseerd wordt. Beetje vaag allemaal.

    Nu krijgen we vandaag een brief van KPN dat ze het netwerk in de wijk gaan vernieuwen. We hoeven alleen maar JA te zeggen en ze gaan aan de gang met de aansluiting.

    Betekent dit nu dat er meerdere glasvezelnetwerken in onze wijk komen en dat daarvoor iedere keer alles gaan opengraven? En welke keus moeten wij dan maken? Gaat om de wijk Katspolder in Terneuzen.

  • #2
    Er komen idd twee glasvezel netwerken naast elkaar te liggen.

    Welke je wilt kiezen is aan jezelf, degene die voor jou de beste aanbieding heeft.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Creijn Bekijk bericht
      Betekent dit nu dat er meerdere glasvezelnetwerken in onze wijk komen
      https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...heel-Terneuzen

      Voorzetje: kies voor de partij waar je al een abonnement bij hebt/ waar je tevreden mee bent.

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Creijn.
        laat ze alle twee gewoon aanleggen, het kost je niets, en graven valt ook nog wel mee want in je tuin graven ze niet die kabel wordt er in ,,geschoten"

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Creijn Bekijk bericht
          Paar maanden is hier de straat opengebroken en is glasvezel gelegd. Er is iemand (ik dacht namens Delta) langs geweest om te kijken waar in huis de aansluiting moet komen. We wachten af, maar weten niet wanneer dit gerealiseerd wordt. Beetje vaag allemaal.

          Nu krijgen we vandaag een brief van KPN dat ze het netwerk in de wijk gaan vernieuwen. We hoeven alleen maar JA te zeggen en ze gaan aan de gang met de aansluiting.

          Betekent dit nu dat er meerdere glasvezelnetwerken in onze wijk komen en dat daarvoor iedere keer alles gaan opengraven? En welke keus moeten wij dan maken? Gaat om de wijk Katspolder in Terneuzen.
          Nee, ze gaan echt niet nog een keer graven lijkt me. Als je JA gezegd hebt op de brief van KNP dan komen ze de glasvezel tot in de meterkast leggen.
          Wil jij dan glaszvezel van zeelandnet/DELTA afnemen of een andere provider dan gaat dit gewoon via hetzelfde glasvezeltje.
          Quote uit de PZC, "Het glasvezelsysteem dat wordt aangelegd, is een OPEN netwerk. Iedereen met een glasvezelabonnement bij een internetprovider kan er gebruik van maken."
          Als je de brief van KPN goed gelezen hebt dan staat er onderin dat wanneer je glas wilt afnemen van je huidige provider je met hun contact kunt opnemen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door tommoch Bekijk bericht

            Nee, ze gaan echt niet nog een keer graven lijkt me. Als je JA gezegd hebt op de brief van KNP dan komen ze de glasvezel tot in de meterkast leggen.
            Wil jij dan glaszvezel van zeelandnet/DELTA afnemen of een andere provider dan gaat dit gewoon via hetzelfde glasvezeltje.
            Quote uit de PZC, "Het glasvezelsysteem dat wordt aangelegd, is een OPEN netwerk. Iedereen met een glasvezelabonnement bij een internetprovider kan er gebruik van maken."
            Als je de brief van KPN goed gelezen hebt dan staat er onderin dat wanneer je glas wilt afnemen van je huidige provider je met hun contact kunt opnemen.
            Dat geloof ik echt niet, het Delta Fiber netwerk zal echt niet over de KPN glasvezel gaan (of omgekeerd).

            Er kunnen dus twee aansluitingen in de meterkast komen groen Delta Fiber en rood KPN.

            zie ook dit topic voor info.

            Er komt bij dat KPN GPON gebruikt en Delta Fiber AON dat zijn twee verschillende systemen.
            Bijgevoegde bestanden
            Laatst bewerkt door driepinter; 18 Jan 2021, 09:52.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

              Dat geloof ik echt niet, het Delta Fiber netwerk zal echt niet over de KPN glasvezel gaan (of omgekeerd).

              Er kunnen dus twee aansluitingen in de meterkast komen groen Delta Fiber en rood KPN.

              zie ook dit topic voor info.

              Er komt bij dat KPN GPON gebruikt en Delta Fiber AON dat zijn twee verschillende systemen.
              Toen ik ooit overstapte van KPN naar zeelandnet ging dat over de bestaande KPN aansluiting volgens mij.

              Ze plantte het gewoon in de kabel TV aansluiting en daar hingen ze het modem aan.

              Was uiteraard geen glasvezel.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                Toen ik ooit overstapte van KPN naar zeelandnet ging dat over de bestaande KPN aansluiting volgens mij.

                Ze plantte het gewoon in de kabel TV aansluiting en daar hingen ze het modem aan.

                Was uiteraard geen glasvezel.
                Ik kan mij goed voorstellen dat je het meer herinnerd maar dat kan niet de foto laat een KPN aansluiting zien.
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #9
                  Alletwee laten aanleggen! Over KPN leveren veel meer providers. Delta loopt ver achter met providers voor consumenten....1 maar: Delta...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Ik kan mij goed voorstellen dat je het meer herinnerd maar dat kan niet de foto laat een KPN aansluiting zien.
                    Da's een oudje! Waar zit je KPN aansluitpunt NT/FTU of ISRA | KPN

                    Reageer


                    • #11
                      Koeba
                      ???????Die gebruik ik niet meer want ik bel via de kabel.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Dat geloof ik echt niet, het Delta Fiber netwerk zal echt niet over de KPN glasvezel gaan (of omgekeerd).

                        Er kunnen dus twee aansluitingen in de meterkast komen groen Delta Fiber en rood KPN.

                        zie ook dit topic voor info.

                        Er komt bij dat KPN GPON gebruikt en Delta Fiber AON dat zijn twee verschillende systemen.
                        driepinter Je hebt gelijk. Even gebeld met DELTA want het is toch allemaal een beetje verwarrend aangezien het beide gelijk komt. Volgens de helpdeskmedewerker was de aanleg van de twee netwerken een beetje langs elkaar heen gelopen.

                        Aangezien er nu al een maand een groene struikeldraad voor mijn voordeur uit de grond steekt en ik graag wat duidelijkheid wilde maar even contact opgenomen. Overigens geeft de postcodecheck op deltaglasvezel aan dat ik glas beschikbaar heb terwijl deltafibernetwerk zegt van niet.

                        Delta gebeld en die verwezen door naar deltafibernetwerk en die verwezen weer door naar de aannemer, VolkerWessels.
                        Hier kun je vragen naar de planning om het glas naar binnen te leggen.

                        Volgens Delta wordt bij het overstappen je oude Delta abo automatisch opgezegd maar zou het overstappen iets langer duren ivm. overzetten van alle gegevens. Je oude Delta/zeelandnet mailadres blijf je behouden waar ik eerder berichten zag dat dit nog niet kon.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Ik kan mij goed voorstellen dat je het meer herinnerd maar dat kan niet de foto laat een KPN aansluiting zien.
                          Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, het was nog in mijn vorige eigen jaren 50 woning, ik herinner mij wel dat we ooit (zegt de vrouw) een nieuwe kabel in huis hebben gekregen, een dikke groene in haar memory, en heel de straat kreeg deze maar toen hadden we nog KPN/PTT? . Van oude mensen, de dingen, die voorbij gaan!

                          Ik kom nog uit de tijd dat ik met een zak vol kwartjes/dubbeltjes naar mijn meisje in de telefooncel ging bellen, er hingen gewoon telefoonboeken die niet gesloopt werden, is nu niet meer voor te stellen toch dat er iets niet gesloopt wordt door vandalen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Koeba
                            Die gebruik ik niet meer want ik bel via de kabel.
                            Dat zie je toch Koeba? achter een blauw gordijn.

                            Reageer


                            • #15
                              Dat " blauwe gordijn " is isolatie van de verwarmingsbuis
                              Laatst bewerkt door driepinter; 18 Jan 2021, 18:10.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X