Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezelkabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

    Thanks voor je toevoeging, had ik het toch niet goed Maar dat zijn dan wel flinke PoP's of niet? Diegene die ik in Middelburg heb gezien hebben maar 2 19" racks.
    Zou het kunnen dat daar ook verschil in zit? Dus tussen de manier van aanleggen van VolkerWessels en SPIE?
    Zou kunnen dat daar een verschil in zit.
    Ik weet dat er nog een andere PoP is voor wijken Goes Overzuid/Ouverture samen, dat lijkt me dus wel een kleinere (minder woningen in totaal) maar wat er precies in die hokjes zit weet ik niet (ze zijn altijd dicht als ik er langs kom).
    In 2 19" racks kun je best veel SFP+ switchpoorten kwijt trouwens ...
    Laatst bewerkt door edgoes; 4 Jan 2021, 15:43.

    Reageer


    • #17
      Over de opbouw (inhoud) van een PoP station

      Glasvezel Dordrecht, hier vind je alle informatie | POP-stations (fiberdordrecht.nl)

      Reageer


      • #18
        https://www.midden-brabantglas.nl/wp...rabantGlas.pdf

        Reageer


        • #19
          [QUOTE=hm_aapje;n189416]

          Reageer


          • #20
            Daar zou ik niet van uit gaan. Vraag mij af wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn omdat de techniek(en) in bij deze infra worden gebruikt vrijwel hetzelfde zijn (op de herkomst van de hardware na).
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Vraag mij af wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn omdat de techniek(en) in bij deze infra worden gebruikt vrijwel hetzelfde zijn (op de herkomst van de hardware na).
              Leek mij wel leuk voor de geinteresseerden in de techniek en openheid vanuit delta. Maar de PoPs zullen inderdaad 90% gelijk zijn.

              Oorspronkelijk gepost door edgoes Bekijk bericht

              Ik had gehoopt dat Delta wat meer info zou geven over de bouw en de vorderingen. Tot nu toe vind ik nog niet veel.
              Meer openheid over de status zou inderdaad wel fijn zijn. Nu zie ik bv een paar straten verder een PoP staan, in een andere wijk zojuist nog eentje.

              Een globale planning per straat/wijk zou wel fijn zijn, want aansluiten vanaf week 49 voor mburg zuid klinkt leuk, maar het is toch best een flink gebied. Zou zomaar kunnen dat ze hier pas eind deze maand of begin maart pas aan de deur kloppen.

              Reageer


              • #22
                Een soort van blog of anders een nieuwsbrief over de voortgang van de werkzaamheden zou wel leuk zijn.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                  Meer openheid over de status zou inderdaad wel fijn zijn.
                  Zonder meer... Ik zou de uitvoerder SPIE even raadplegen @ https://www.spie-nl.com/contact/

                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Jan 2021, 17:29.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #24
                    Zijn er hier al mensen uit bijvoorbeeld de Goese wijken Mannee of de Noordhoek die een actieve verbinding via delta glas hebben?

                    Bij mij in de Mannee is op 4 september de glasvezel binnen aangesloten. Ik heb gezien dat er signaal opstond via de meetapparatuur van de monteur.

                    Korte tijd daarna een glasvezel abo aangevraagd via deltaglasvezel.nl Bevestiging via e-mail gehad, daarna niet meer gehoord.

                    Vandaag gebeld met Delta in Middelburg en de aardige medewerkster kon me melden dat de glasvezel pas actief werd als heel Zeeland zou zijn aangesloten. Dit kan niet waar zijn hoop ik.

                    Wie weet er meer?

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door SeaView Bekijk bericht
                      Vandaag gebeld met Delta in Middelburg en de aardige medewerkster kon me melden dat de glasvezel pas actief werd als heel Zeeland zou zijn aangesloten
                      Als dat echt gezegd is, moet die mevrouw haar systeemklok even op tijd zetten. 1 April duurt nog wel even...
                      Heb je een actief kabelaccount?
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door SeaView Bekijk bericht
                        Vandaag gebeld met Delta in Middelburg en de aardige medewerkster kon me melden dat de glasvezel pas actief werd als heel Zeeland zou zijn aangesloten. Dit kan niet waar zijn hoop ik.
                        Stond er onlangs niet iets in de PZC dat het eerste gezin was aangesloten in Goes?

                        edit: https://www.delta.nl/nieuws/pers/eer...n-goes-actief/
                        Dus mevrouw mag inderdaad wel even hun eigen website bekijken ^-^

                        Reageer


                        • #27
                          SeaView
                          Ik kan mij wel voorstellen dat men eerst de verbinding controleert met een test signaal.

                          Dus dat is waarschijnlijk wat je gezien hebt.

                          Laseren van de woningen


                          Nadat de GCO's zijn aangelegd worden de woningen gelaserd. Dat betekent dat de glasvezel verbinding licht/signaal wordt getest in het POP-station naar de woningen toe. De controleur die buiten is staat direct in verbinding (GSM) met de monteur in het POP-station.
                          Laatst bewerkt door driepinter; 6 Jan 2021, 08:21.

                          Reageer


                          • #28
                            Er zijn datums bekend wanneer de abbo's te activeren zijn per gebied. Kijk even op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/zeeland/

                            Reageer


                            • #29
                              Zoals het er nu uit ziet worden er wel nieuwe aansluitingen geactiveerd,maar huidige abonnees met kabel abbo, kunnen alleen geactiveerd worden met verlies van emailadressen en telefoonnummer.Wanneer er wel volledig omgezet kan worden is niet bekend. Vreemde situatie......

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door fremat Bekijk bericht
                                Zoals het er nu uit ziet worden er wel nieuwe aansluitingen geactiveerd,maar huidige abonnees met kabel abbo, kunnen alleen geactiveerd worden met verlies van emailadressen en telefoonnummer.Wanneer er wel volledig omgezet kan worden is niet bekend. Vreemde situatie......
                                Dat is niet wat mij verteld is door Delta. Zij geven aan dat zodra je het glasvezel abbo activeert jouw klantgegevens automatisch gemigreerd worden naar het glasvezelplatform, dus zonder verlies van reeds bestaande email adressen.

                                Mij is toegezegd dat ik binnen 5 werkdagen het pakket ontvang dus dan weet ik het pas zeker.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X