Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezelkabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezelkabel

    Sinds enkele weken ligt mijn stukje glasvezelkabel in de voortuin (Middelburg, 4336JC), gereed om naar binnen toe getrokken te worden door de Delta monteur. Ik heb echter nog geen datum voor aansluiting ontvangen. De buurtkinderen vinden de kabel machtig interessant en voordat ze de kabel als springtouw willen gebruiken vroeg ik mij af hoe het installatie proces verder zou moeten verlopen.... Ik vind het maar vreemd dat we al zolang niets meer van Delta horen....

  • #2
    Voor vragen over bijvoorbeeld de planning of de woningaansluiting neem je contact op met SPIE.

    Telefoon: 088 31 31 047 | ma. t/m vrij. 09.00-16.00 uur
    E-mail: [email protected]

    Reageer


    • #3
      Inmiddels weer bijna 2 maanden verder en de kabel ligt er nog steeds. Na van het kastje naar de muur gestuurd te zijn vraag ik mij af of die kabel ooit nog aangesloten gaat worden. Abonnement loopt al een tijdje maar ik hoor werkelijk niets. Iemand in M'burg zuid al aangesloten?

      Reageer


      • #4
        Via de volgende link vind je meer informatie over welke wijk wanneer wordt aangesloten.

        https://www.delta.nl/internet/glasvezel/middelburg

        Reageer


        • #5
          Joh....blijkbaar niet geactualiseerd, staat al maanden zo. Of loopt de planning op schema? Hoeveel weken neemt zo'n gebied in beslag? Ik zie alleen een start tijd....

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
            Abonnement loopt al een tijdje maar ik hoor werkelijk niets. Iemand in M'burg zuid al aangesloten?
            Dat vind ik knap een (glasvezel) abonnement dat loopt zonder dat de glasvezelkabel is aangesloten ?


            Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
            Hoeveel weken neemt zo'n gebied in beslag? Ik zie alleen een start tijd....
            Het traject vanaf de graafwerkzaamheden neemt ongeveer tien tot veertien weken in beslag


            Laatst bewerkt door driepinter; 29 Dec 2020, 18:09.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

              Dat vind ik knap een (glasvezel) abonnement dat loopt zonder dat de glasvezelkabel is aangesloten ?




              Het traject vanaf de graafwerkzaamheden neemt ongeveer tien tot veertien weken in beslag

              Bij het aangeven na de zomer dat ik hier wel interesse in had heb ik mijn abonnement moeten vastleggen. Dit is nu een Flexpakket geworden met HD ontvanger incl. Film1 etc.

              De graafwerkzaamheden hebben in september al plaatsgevonden, de kabel ligt nu al bijna 4 maanden in mijn voortuin......vandaar mijn vragen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht

                Bij het aangeven na de zomer dat ik hier wel interesse in had heb ik mijn abonnement moeten vastleggen. Dit is nu een Flexpakket geworden met HD ontvanger incl. Film1 etc.

                De graafwerkzaamheden hebben in september al plaatsgevonden, de kabel ligt nu al bijna 4 maanden in mijn voortuin......vandaar mijn vragen.
                Normaal start het nieuw pakket wanneer je de doos met de nieuwe ontvangers en het nieuwe glasvezelmodem in huis hebt en deze ook daadwerkelijk via een PC is geactiveerd.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht

                  Bij het aangeven na de zomer dat ik hier wel interesse in had heb ik mijn abonnement moeten vastleggen. Dit is nu een Flexpakket geworden met HD ontvanger incl. Film1 etc.

                  De graafwerkzaamheden hebben in september al plaatsgevonden, de kabel ligt nu al bijna 4 maanden in mijn voortuin......vandaar mijn vragen.
                  Dat betekent nog niet dat je abbo van start gegaan is, zoals Bordewolf ook zegt. Dat gebeurd pas zodra je je verbinding activeert.

                  Hier ligt sinds september ook al een rolletje voor de deur, netjes onderdoor de oprit doorgschoten.
                  Volgens SPIE en DeltaFiberNetwerk (de eigenaar van het netwerk) worden wij - zelfde postcode regio ;-) - eind januari aangesloten.

                  Het hangt nog allemaal af van de Area-pop, welke volgens mij aan de oude vlissingse weg staat voor onze wijk. Daar waren ze vorige maand nog bezig de ring aan het aansluiten. Huisaansluitingen waren nog niet eens binnen gebracht. Kortom, nog meer geduld hebben dus
                  Laatst bewerkt door hm_aapje; 31 Dec 2020, 15:43.

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor de info hm_aapje, nog even geduld inderdaad. Ik zag overigens afgelopen week dat ze ook bezig zijn met wat aansluitingen in een nieuw gebouwtje (Area-pop?) aan de Jacob Magnusstraat.

                    Reageer


                    • #11
                      Graag gedaan, is ook allemaal door eigen observatie en met wat praatjes met de mannen die de boel aanleggen

                      Het zou kunnen dat het een area pop is (verzamel/verdeel hokje), ik weet verder niet voor hoeveel huishoudes een areapop normaal is (meen ergens gelezen te hebben tussen de 500-800). Dus dat er nog een paar bijkomen lijkt mij wel te kloppen. Iemand die hier meer over kan vertellen, interessantie materie?

                      Reageer


                      • #12
                        hm_aapje
                        Ik vond dit wel een informatief stukje over Area PoP en City PoP :

                        https://blog.tweak.nl/algemeen/hoe-werkt-glasvezel/

                        Laatst bewerkt door driepinter; 4 Jan 2021, 19:54.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                          Voor vragen over bijvoorbeeld de planning of de woningaansluiting neem je contact op met SPIE.
                          Is er een planning bekend voor de dorpen op Walcheren of kunnen we daar ook SPIE voor bellen?
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Jan 2021, 11:53.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                            Graag gedaan, is ook allemaal door eigen observatie en met wat praatjes met de mannen die de boel aanleggen

                            Het zou kunnen dat het een area pop is (verzamel/verdeel hokje), ik weet verder niet voor hoeveel huishoudes een areapop normaal is (meen ergens gelezen te hebben tussen de 500-800). Dus dat er nog een paar bijkomen lijkt mij wel te kloppen. Iemand die hier meer over kan vertellen, interessantie materie?
                            In Goes-Zuid is er slechts 1 PoP voor de wijken Goes-Zuid EN Oostmolenpark en Riethoek samen. Dat zijn totaal zo'n 3000 woningen.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door edgoes Bekijk bericht

                              In Goes-Zuid is er slechts 1 PoP voor de wijken Goes-Zuid EN Oostmolenpark en Riethoek samen. Dat zijn totaal zo'n 3000 woningen.
                              Thanks voor je toevoeging, had ik het toch niet goed Maar dat zijn dan wel flinke PoP's of niet? Diegene die ik in Middelburg heb gezien hebben maar 2 19" racks.
                              Zou het kunnen dat daar ook verschil in zit? Dus tussen de manier van aanleggen van VolkerWessels en SPIE?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X