Vorige week is glasvezel bij ons geïnstalleerd. Internet en TV werken, maar we krijgen ons alarmsysteem niet verbonden. Dit is nodig zodat we met een app vanaf een externe locatie kunnen inloggen op het alarmsysteem.
Het alarmsysteem zit aangesloten op LAN poort 4 en in de modem kan ik dit zien (zie screenshot). Maar het alarm krijgt geen IP-adres toegewezen en is niet zichtbaar in de lijst 'Clients'. Als ik een laptop bedraad aansluit op LAN poort 4 gaat dat gewoon goed.
In de Fritzbox bij onze vorige provider XS4ALL verliep dit zonder problemen. Er werd een IP-adres toegewezen waarna we een poort konden open zetten voor externe toegang.
Het valt me verder op dat het <> lampje op de Genexis modem blijft knipperen. Volgens de handleiding zou dat betekenen: "Activatieproces is niet afgerond". Zit hier nog een probleem?
We hebben geen verdere apparatuur/routers achter de Genexis modem hangen.
Het alarmsysteem zit aangesloten op LAN poort 4 en in de modem kan ik dit zien (zie screenshot). Maar het alarm krijgt geen IP-adres toegewezen en is niet zichtbaar in de lijst 'Clients'. Als ik een laptop bedraad aansluit op LAN poort 4 gaat dat gewoon goed.
In de Fritzbox bij onze vorige provider XS4ALL verliep dit zonder problemen. Er werd een IP-adres toegewezen waarna we een poort konden open zetten voor externe toegang.
Het valt me verder op dat het <> lampje op de Genexis modem blijft knipperen. Volgens de handleiding zou dat betekenen: "Activatieproces is niet afgerond". Zit hier nog een probleem?
We hebben geen verdere apparatuur/routers achter de Genexis modem hangen.
Reageer