
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Genexis glasvezel modem herkent alarm aansluiting niet
Samenvouwen
X
-
Welke LAN poorten er geactiveerd zijn kun je zien in het modem op : https://router of https://192.168.1.254
Onder : Network > Interface Statistics
Misschien is het alleen LAN poort 1 maar dan kun je hierop een switch aansluiten voor meerdere apparaten.
Laatst bewerkt door driepinter; 22 Nov 2020, 16:55.
Laat een reactie achter:
-
JannekeR probeer eens een andere poort op het modem? Het zou kunnen dat een van de poorten gereserveerd is voor televisie.
Laat een reactie achter:
-
Voorbeeld :
ServiceName : Camera
Public Ports : 8080
LocalHost : 192.168.1.12
LocalPorts : 80
Protocol : TCP
Laatst bewerkt door driepinter; 19 Nov 2020, 07:29.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door JannekeR Bekijk berichtVorige week is glasvezel bij ons geïnstalleerd. Internet en TV werken, maar we krijgen ons alarmsysteem niet verbonden. Dit is nodig zodat we met een app vanaf een externe locatie kunnen inloggen op het alarmsysteem.
Het alarmsysteem zit aangesloten op LAN poort 4 en in de modem kan ik dit zien (zie screenshot). Maar het alarm krijgt geen IP-adres toegewezen en is niet zichtbaar in de lijst 'Clients'. Als ik een laptop bedraad aansluit op LAN poort 4 gaat dat gewoon goed.
In de Fritzbox bij onze vorige provider XS4ALL verliep dit zonder problemen. Er werd een IP-adres toegewezen waarna we een poort konden open zetten voor externe toegang.
Het valt me verder op dat het <> lampje op de Genexis modem blijft knipperen. Volgens de handleiding zou dat betekenen: "Activatieproces is niet afgerond". Zit hier nog een probleem?
We hebben geen verdere apparatuur/routers achter de Genexis modem hangen.
Om het alarm van buitenaf via een app toegankelijk te maken is het aannemelijk dat je een vorm van Port Forwarding zult nodig hebben.
Er is alleen een duitse handleiding van te vinden (Port Forwarding = Port-Weiterleitung).
Maar vraag het gerust aan de klantenservice zelf.Laatst bewerkt door driepinter; 28 Oct 2020, 09:54.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Genexis glasvezel modem herkent alarm aansluiting niet
Vorige week is glasvezel bij ons geïnstalleerd. Internet en TV werken, maar we krijgen ons alarmsysteem niet verbonden. Dit is nodig zodat we met een app vanaf een externe locatie kunnen inloggen op het alarmsysteem.
Het alarmsysteem zit aangesloten op LAN poort 4 en in de modem kan ik dit zien (zie screenshot). Maar het alarm krijgt geen IP-adres toegewezen en is niet zichtbaar in de lijst 'Clients'. Als ik een laptop bedraad aansluit op LAN poort 4 gaat dat gewoon goed.
In de Fritzbox bij onze vorige provider XS4ALL verliep dit zonder problemen. Er werd een IP-adres toegewezen waarna we een poort konden open zetten voor externe toegang.
Het valt me verder op dat het <> lampje op de Genexis modem blijft knipperen. Volgens de handleiding zou dat betekenen: "Activatieproces is niet afgerond". Zit hier nog een probleem?
We hebben geen verdere apparatuur/routers achter de Genexis modem hangen.1 fotoTags: Geen
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: