Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi modem geen internet verbinding

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi modem geen internet verbinding

    Goede middag sinds ik een nieuwe modem heb is de internet verbindig instabiel, Heb gisteren met Edwin Breddels hierover contact gehad en die heeft op afstand de modem gerset, maar het probleem blijft bestaan. Ben hiervoor ook naart de Delta winkel geweest en daar heeft de medewerker contact gezocht met een technisch medewerker om telefoonisch contact met mij opte nemen en op aanraden van de winkelmedewerker ook zerlf nog contact met jullie op te nemen. Gosteren om twee uur is de modem er weer uit gegaan en van morgen na twee uur zonder stroom gezet heb ik weer internet, Onder tussen ben ik nu sinds de nieuwe modem ongeveer 3/5 dag zonder internet.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door jobeaw Bekijk bericht
    Goede middag sinds ik een nieuwe modem heb is de internet verbindig instabiel
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Utp

      Reageer


      • #4
        Ik zie dat er al telefonisch contact met je wordt opgenomen en dit verder wordt nagezien

        Reageer


        • #5
          Beste,

          Wij hebben hetzelfde probleem:

          Omdat wij ons abonnement hebben verhoogd naar 400 Mbps is er een andere modem geinstalleerd.

          Deze deed het bij afleveren goed.

          Wifi staat uit, modem in bridge.

          Via de LAN stekker meet ik met de laptop 400 Gbps up en 100 down uit de modem, dit is het abonnement.

          We hebben de ubiquity amplifi AFi-HD multiroom wifi

          de Lan Cat 6 kabel tussen het modem en de router is dus goed. ook via de LAn poort van de router is het net geen 400Mbps

          De algemene klacht is dat internet het ene moment eruit knalt en op het andere moment heel slecht is of compleet wegvalt.

          Dit is zowel op de wifi als via het LAN.

          De tv is met LAN cat 6 verbonden, ik meet met de laptop ook hier bijna 400 Mbps met de speedtest maar een filmpje kijken via Youtube of Netflix kan niet.
          Hij hapert regelmatig, de pixels lopen achter.

          Ik heb in de chat met Delta gezeten en het antwoord van degene die me hielp kwam niet verder dat er uit de modem 400 Mbps komt en alles wat erna gebeurt geen garantie van Delta is.

          Ik heb geopperd de ander modem dan weer terug te willen maar dat kon niet.

          Bestaan er programma's om het LAN signaal over langere tijd te meten?

          Wie herkend dit probleem?


          mvg Jan Pieter

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door jpcmuys Bekijk bericht
            Beste,

            Wij hebben hetzelfde probleem:

            Omdat wij ons abonnement hebben verhoogd naar 400 Mbps is er een andere modem geinstalleerd.

            Deze deed het bij afleveren goed.

            Wifi staat uit, modem in bridge.

            Via de LAN stekker meet ik met de laptop 400 Gbps up en 100 down uit de modem, dit is het abonnement.

            We hebben de ubiquity amplifi AFi-HD multiroom wifi

            de Lan Cat 6 kabel tussen het modem en de router is dus goed. ook via de LAn poort van de router is het net geen 400Mbps

            De algemene klacht is dat internet het ene moment eruit knalt en op het andere moment heel slecht is of compleet wegvalt.

            Dit is zowel op de wifi als via het LAN.

            De tv is met LAN cat 6 verbonden, ik meet met de laptop ook hier bijna 400 Mbps met de speedtest maar een filmpje kijken via Youtube of Netflix kan niet.
            Hij hapert regelmatig, de pixels lopen achter.

            Ik heb in de chat met Delta gezeten en het antwoord van degene die me hielp kwam niet verder dat er uit de modem 400 Mbps komt en alles wat erna gebeurt geen garantie van Delta is.

            Ik heb geopperd de ander modem dan weer terug te willen maar dat kon niet.

            Bestaan er programma's om het LAN signaal over langere tijd te meten?

            Wie herkend dit probleem?


            mvg Jan Pieter
            U zou het modem opnieuw kunnen installeren, in de handleiding staat hoe u dat kunt doen. U moet inloggen met uw zeelandnet account.

            https://docplayer.nl/105153782-Insta...em-3890v3.html
            Laatst bewerkt door Guest01; 18 Oct 2020, 18:13.

            Reageer


            • #7
              jpcmuys De Amplifi Nano HD bevat zelf ook een router. Dat is dubbelop en een bron van storingen.

              Oplossing: De Nano HD in LAN poort 1 van het modem steken, de andere poorten gebruik je niet meer.
              Zet je modem in bridge mode via Mijn DELTA en start dan zowel het modem als je router opnieuw op.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door jpcmuys Bekijk bericht
                Via de LAN stekker meet ik met de laptop 400 Gbps up en 100 down uit de modem, dit is het abonnement.
                Even je eenheden checken: 400Mbit down en 100Mbit up

                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  jpcmuys Zet je modem in bridge mode via Mijn DELTA en start dan zowel het modem als je router opnieuw op.
                  Om het modem dan maar in bridgemode te zetten en blijft een groter security issue en lost het eigenlijke probleem niet op.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Zijn dat meegeleverde kabels? Heb al vaak meegemaakt dat er Cat 5e of 6 op staat maar de kwaliteit is bedroevend. Haalt niet eens de standaard van Cat 5. Knip mijn eigen kabels Cat 5e, dan weet je dat het betrouwbaar is. Nog 2 tips, stel je router in als Acces Point en je modem uit bridge mode halen en als je een windows pc heb download TcpOptimizer. Bij mij werkt dat perfect en je hebt weer 4 poorten ter beschikking. Bij mij volle snelheid.
                    Laatst bewerkt door sagemon001; 18 Oct 2020, 23:24.

                    Reageer


                    • #11
                      Had ik ook, na drie weken opeens problemen, de klantenservice checklist werd uiteraard helemaal afgewerkt. Van eigen schuld want eigen router (Unifi Secure Gateway Pro4, uhu), eigen schuld want bridge modus, uitschakelen bridge en via de wifi van dat rotding, tot complete reset. Niets werkte, uiteindelijk monteur gekregen en die heeft dat Sagecom ding vervangen en voilla alles terug in orde.

                      Wat de monteur vertelde is dat Delta een grote batch van die dingen hebben die problemen vertonen, men weet zelfs welke range in serienummers. Toch levert men deze uit om te proberen gok ik. Hij had zelfs een aantal weken gehad waarbij hij langs allerlei huishoudens moest om de modems te vervangen, die had hij twee weken eerder allemaal aangesloten. Allemaal modems uit de slechte batch.

                      Dus houd vol en eis dat een monteur langs komt voor een modemswap.
                      Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Oct 2020, 07:50.

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt voor alle reacties,

                        Ik begin met alles resetten zoals aanbevolen.

                        De modem staat al in Bridge mode, dat had de monteur gedaan.
                        De Wifi van de modem staat uit.
                        Ik gebruik alleen poort 1, de monteur had al aangeraden de ander poorten van de modem niet te gebruiken.

                        Wat de storing dan moet zijn die Goeroe zegt snap ik niet zo, zoals ik het in de handleiding van de modem lees staat hij op deze manier zo ingesteld dat hij alleen maar het signaal dat uit de coax komt omzet en doorgeeft aan de router.

                        Kabels kan het volgens mij niet aan liggen, dit omdat er momenten zijn dat ik keurig de 400 en 100 haal. Het is juist dat het alles of helemaal niks is.

                        The story continues!
                        Als ik de oplossing heb laat ik hem uiteraard weten!

                        Reageer


                        • #13
                          Kan je mij via de e-mail je klantgegevens en de link naar dit bericht doorsturen. Dan kijk ik het signaal wat bij je binnenkomt even voor je na.
                          Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                          Reageer


                          • #14
                            Hallo allemaal,

                            Recent heb ik ook mijn internet snelheid verhoogd naar 400/100 en was niet echt snel nu blijkt dat er wat instelling in de router. Wat je kunt doen is NAT en Jumbo Frames aanzetten wil je met je eigen router met de Delta modem je snelheid te halen.

                            Het geen internet hebben kan ook dat je een DNS flush moet doen, in CMD: ipconfig /renew all
                            Even in je router inloggen en kijken of je een subnet mask, default gateway en WAN ip hebt(dit je is IP van delta) Kan ook zijn dat de DHCP server het niet goed doet dit geeft al je apparaten een LAN IP. En een modem die niet werkt kan het ook zijn maar dan moet je via je mobiel netwerk inloggen bij delta en kijken of je hem kan/aan uitzetten via de Bridge mode.

                            -,
                            Paul
                            Laatst bewerkt door HisEvilness; 19 Oct 2020, 15:34.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door jpcmuys Bekijk bericht
                              die Goeroe zegt snap ik niet zo, zoals ik het in de handleiding van de modem lees staat hij op deze manier zo ingesteld dat hij alleen maar het signaal dat uit de coax komt omzet en doorgeeft aan de router.
                              Zo is het prima, in je eerste bericht stond niet dat je modem al in bridge mode staat, vandaar mijn suggestie.

                              HisEvilness jumbo frames blijven niet intact richting internet, ze zullen gefragmenteerd worden (opgeknipt in kleinere pakketjes), je hebt hier alleen iets aan op je lokale netwerk en dan nog alleen als de apparatuur dat allemaal ondersteunt.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X