Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Packet loss / lag in meerdere games

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Packet loss / lag in meerdere games

    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Welkom op het forum ArisM123 !

    Een paar vragen:
    • Welk type modem heb je?
    • Gebruik je hiernaast nog een eigen router?
    • Zo ja, staat het modem in bridge mode? (Zo nee, doe dat dan meteen via Mijn DELTA)
    • Heb je alles bekabeld aangesloten? Zijn alle verbindingen 1 Gbit (geen oranje lampjes op het modem)?
    • Kun je dit ook testen met IPv6 uitgeschakeld op je pc? Wat is het resultaat dan?

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        In Mijn DELTA vind je bij de instellingen van het modem een knop 'bridge mode'. Zet die aan. Daarna start je zowel het modem als de router opnieuw op.
        Dit is nodig omdat je nu twee keer de vertaling van externe naar interne ip-adressen hebt. Dat heet NAT, en nu heb je Double NAT. Dat levert tal van problemen op waar je echt vanaf moet. In plaats van twee apparaten die "router spelen" heb je er dan nog maar een, namelijk je Netgear.

        Vervolgens sluit je *alleen* apparaten aan op je Netgear en alleen de Netgear op het modem. Want de wifi in het modem wordt nu uitgeschakeld.

        De instellingen voor het uitzetten IPv6 vind je in Windows met deze instructies. Dat is alleen nodig voor de test, en kan daarna weer aan. Maar misschien dat het aanpassen van je modem al genoeg helpt, dan hoef je dit niet te doen.

        Reageer


        • #5
          Beste GoeRoe,

          ik heb zojuist mijn modem ingeschakeld op Bridge mode. Met behulp van Pingplotter ben ik nu het verloop aan het bekijken en het ziet er goed uit! Zie bijlage.
          Hartstikke bedankt! Ik zal de komende dagen nog eventjes kijken of het niet terug komt, maar het ziet er stabiel uit. Het uitzetten van de IPv6 had ik vooraf gedaan, maar dat hielp niet veel. Ik had Ipv6 weer aangezet, de modem in bridge mode geschakeld en nu hopen dat het zo stabiel blijft!

          Hartstikke bedankt voor je tijd.
          Bijgevoegde bestanden

          Reageer


          • #6
            Beste GoeRoe,

            zojuist heb ik een game (Apex Legends) opgestart en ben ik begonnen met spelen. Hierbij heb ik Pingplotter aangehouden. Helaas kwam de lag en packet loss terug, maar wel in wat mindere maten naar mijn gevoel. Zie bijlage. Bij de rode balken die zichtbaar zijn had ik geloof ik packet loss, wat ook te zien was in de game. Ik begon erg hard te laggen en te stutteren in de game. Bij de punten waar de latentie erg hoog was merkte ik dat ook in game, namelijk dat ik naar voren en achter teleporteer. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Zijn er andere manieren om hier van af te komen?
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Het vervelende van Pingplotter is dat het niet is gemaakt om de performance van je netwerkverbinding te meten, hoe gek dat ook klinkt.
              Wat je doet is de routers pingen op de verbinding tussen jouzelf en google.com. Die routers geven voorrang aan netwerkverkeer dat er doorheen moet. Antwoord geven op ping-commando's komt echt onderaan hun prioriteitenlijstje.

              Er zijn tips van EA die je kunt proberen. Uiteraard is het van groot belang dat je pc zelf goed genoeg is voor de game. Een tip is om te proberen andere DNS-servers gebruiken. Die worden namelijk ook gebruikt om te kijken welke server het dichtst bij jou in de buurt is. Je kunt de Google DNS-servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 op je router instellen. Als je je netwerkkabel naar je pc opnieuw aansluit dan krijgt je pc ook de nieuwe instellingen.

              Misschien zijn er anderen op dit forum die meer tips hebben voor Apex Legends, ik ben zelf geen gamer

              Reageer


              • #8
                Ik heb nogsteeds hetzelfde probleem bij Apex Legends en Overwatch.
                Alle software, bekabeling en de computers kan ik ondertussen wel uitsluiten maar hij blijft packets verliezen vanaf de 2e hop(CMTS).
                De enige opties die ik nog zie zijn slechte bekabeling vanuit de straat naar de modem of gewoon een hopeloos ingestelde CMTS.

                Als ik de onderstaande test uitvoor krijg ik een hele slechte score voor bufferbloat maar wel gewoon de snelheden die ik hoor te halen:
                http://www.dslreports.com/speedtest
                Dat zou er op kunnen wijzen dat de QoS niet goed ingesteld staat bij de Delta routers, maar helaas kunnen we daar als klant niet bij.
                https://www.bufferbloat.net/projects...t_Bufferbloat/
                Laatst bewerkt door SPJ; 5 Oct 2020, 18:36.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X