Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Instabiel internet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Instabiel internet

    Hoi
    Al jaar en dag, sinds wij DELTA hebben, is het internet zeer onstabiel en dat gaat dan weken goed en dan weer weken is het waardeloos. Ik heb ene huis dat behoorlijk geautomatiseerd is en heb de DELTA router als bridge staan. Van de Delta router is de DHCP server niet uit te zetten of te configureren en dat is in mijn huis zeer wenselijk. Dus 2 jaar terug, toen men de nieuwe routers zijn gaan uitrijden, heb ik iom Delta zelf een router geplaatst. Om het 1/2 uur meet ik de downloadsnelheid rechtstreeks, bekabelt op mijn router. Hier een aantal voorbeelden van de afgelopen 2 dagen en zo gaat dat elke dag weer. Delta geeft aan dat ik de DELTA router uit bridge mode moet halen en deze even tijdelijk aan moet zetten als router. Dat betekent dat de DHCP server van de DELTA router aangaat, want ik kan deze niet uitzetten en dus mijn hele IPplan de hort op gaat en dus mijn huis een eigen leven gaat lijden.
    Mijn vraag is, wie heeft er nog meer instabiel internet en voelt zich niet geholpen ?

  • #2
    Hi rbarock. Om uit te kunnen sluiten dat het stabiele internet wel/niet wordt veroorzaakt in de levering van signaal, en daarmee internet, op jouw adres wordt door de klantenservice verzocht om een speedtest te meten via een rechtstreeks bekabelde verbinding via het modem. Wat je in jouw geval wellicht kunt proberen is het volgende:

    Sluit met een geschikte UTP kabel een laptop/computer aan op het modem en verricht via www.delta.nl/speedtest/ een speedtest.

    Indien daarbij de meting als >90% van de contractsnelheid gemeten wordt, is er in de levering niets vreemds op te merken. Komt deze meting echter uit op <90% van de contractuele snelheid, dan gaat er op jouw adres iets mis in de levering tot het modem van DELTA.
    Laatst bewerkt door TimE; 27 Sep 2020, 20:28.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door rbarock Bekijk bericht
      ... is het internet zeer onstabiel en dat gaat dan weken goed en dan weer weken is het waardeloos.
      Definieer 'waardeloos'. Heb je, buiten de fluctuatie in je bandbreedte, ook problemen om internetsites te bereiken?

      Oorspronkelijk gepost door rbarock Bekijk bericht
      Mijn vraag is, wie heeft er nog meer instabiel internet en voelt zich niet geholpen ?
      Ik denk dat je het probleem wat beter moet omschrijven. 'Wie heeft er nog meer instabiel internet' kan met zoveel oorzaken te maken hebben dat je niet wilt weten wie daar last van hebben :-)

      Welke DNS instelling(en) gebruik je op je internet router?
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 28 Sep 2020, 09:10.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Sinds vannacht 29 september in Middelburg onstabiel internet. Af en toe gewoon valt het een paar minuten uit en op alle storingen Delta is dat ook prima te zien. Dus Delta schei uit het bij de klant te leggen en doe je huiswerk zorg voor een stabiel internet.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
          Sinds vannacht 29 september in Middelburg onstabiel internet. Af en toe gewoon valt het een paar minuten uit en op alle storingen Delta is dat ook prima te zien. Dus Delta schei uit het bij de klant te leggen en doe je huiswerk zorg voor een stabiel internet.
          Ervaar je uitval via de Wifi of met een rechtstreeks bekabelde aansluiting op het modem?

          Het uitvallen van Wifi en het uitvallen van internet zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Als Wifi uitvalt, dan betekent dat niet dat je geen internet hebt. Als je geen internet hebt, dan zal je ook via Wifi niet online kunnen. Om dat te kunnen testen is een rechtstreeks bekabelde verbinding nodig op het modem zonder tussenliggende apparatuur.

          Pas als je met een bekabelde aansluiting rechtstreeks op het modem uitval ondervind, dan kan er gesproken worden over een onstabiele verbinding.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Laat maar modem geeft dan aan geen internet en vannacht was er zelfs geen tv.

            En mocht het aan wifi liggen dan had ik allang gevraagd om een nieuw modem.

            Bij alle storingen Delta 18 uur dinsdag 29 september. Er is een mogelijke storing Delta. Je hoeft alleen bij alle storingen te kijken en je ziet steeds korte pieken van storingen bij Delta. Delta komt dit door werkzaamheden of krijgen jullie Ddos aanvallen niet onder controle?
            Laatst bewerkt door Velzen666; 29 Sep 2020, 18:22.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
              Ervaar je uitval via de Wifi of met een rechtstreeks bekabelde aansluiting op het modem?
              Wellicht is er een storing bij Zeelandnet in Velzen's regio - kunnen jullie dat in jullie call center achterhalen?
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Weer een DOS aanval ?

                Reageer


                • #9
                  Met 3 thuiswerkende en thuislerende mensen is een onstabiel internet zeer vervelend. Graag een helder antwoord van Delta wat het probleem is en wat jullie eraan doen; heeft niks met wifi te maken, internet valt geregeld weg en komt dan na een paar minuten weer terug. Woon in de Mortiere, Middelburg

                  Reageer


                  • #10
                    JanD en Velzen666 kan je een e-mail sturen met je klantnummer van DELTA Fiber en een link naar dit bericht. Dan kijk ik de verbinding graag even na. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb sinds gisteravond ook steeds uitval. Met bekabeld internet en als ik dan op mijn telefoon kijk bij wifi dan staat er ook verbonden zonder internet. Even later is het internet weer terug. Het begon gisteravond rond 23:00 en vandaag rond 11:30 (5 min geen internet) en daarnet rond 13:30 (10 min geen internet). Kijk ik op de modem bij Internet Connectivity staat er wel connected. Kijk ik erin dan zie ik het ip adres, subnet en gateway staan. Obtain DNS automatically is geselecteerd maar de DNS servers zie ik niet. Ik meen me te herinneren dat ik hier altijd de DNS servers kon zien maar nu dus niet. Ik heb de klantenservice gebeld en die zien uitval op de modem en sturen een monteur langs.
                      Edit: tijdens het telefoontje viel mijn internet weer uit, hij kon zien dat het modem toen offline was. Bij mij stond de modem nog steeds op connected. Thuiswerken is nu alleen heel lastig, zeker als je steeds conference calls hebt.
                      Laatst bewerkt door Thrym; 30 Sep 2020, 15:13.

                      Reageer


                      • #12
                        Zojuist weer uitval. Ik ging eens in de logs kijken en er staan allemaal dns errors in. Mijn laatste uitval 16:49, de tijden kloppen.
                        Bijgevoegde bestanden

                        Reageer


                        • #13
                          Is dat op de coax of glasvezel, die uitval ?

                          Reageer


                          • #14
                            ik heb coax.
                            Ik zie in de logs dat ik om het halfuur of om het uur zo'n dns melding heb. Daarnet kwam er weer eentje om 18:50 maar had nog wel internet in ieder geval. Geen idee dus of het gerelateerd is. Nu gaat het weer even goed.
                            Laatst bewerkt door Thrym; 30 Sep 2020, 18:56.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
                              ik heb coax.
                              Ik zie in de logs dat ik om het halfuur of om het uur zo'n dns melding heb. Daarnet kwam er weer eentje om 18:50 maar had nog wel internet in ieder geval. Geen idee dus of het gerelateerd is. Nu gaat het weer even goed.
                              Ik kijk het signaal graag even voor je na. Heb je voor mij via de e-mail je postcode, huisnummer en de geboortedatum van de contractant? Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X