Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel en coax gelijktijdig?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel en coax gelijktijdig?

    Is het mogelijk om de glasvezel van delta fiber te gebruiken voor internet en de bestaande coax verbinding voor tv? Ik wil wel de voordelen van symmetrisch internet maar niet de interactieve ontvangers.

    Woon in de wijk Mannee in Goes

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door SeaView Bekijk bericht
    Is het mogelijk om de glasvezel van delta fiber te gebruiken voor internet en de bestaande coax verbinding voor tv? Ik wil wel de voordelen van symmetrisch internet maar niet de interactieve ontvangers.

    Woon in de wijk Mannee in Goes
    Ja dat is mogelijk

    Reageer


    • #3
      Goed om te lezen! Eens kijken of ik dit online kan regelen.

      Reageer


      • #4
        Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld :

        https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...526#post186526


        Kun je straks internetten via glas en tv kijken via coax?https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/br-...jken~aec522b8/
        Laatst bewerkt door driepinter; 5 Sep 2020, 14:05.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld :

          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...526#post186526
          Vreemd

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            Vreemd
            Hoe bedoel je dat? In het betreffende topic liepen een aantal andere topics door elkaar (tok, tok)
            Zolang er een modem op de glasvezel is aangesloten, er een router en internetabonnement is actief dan kun je altijd gebruik maken van internet. Symmetrisch zit er volgens mij niet in omdat Delta a-symmetrie over fiber hanteert. Weet niet of er bij een fiberaansluiting ook een TV abonnement moet worden afgesloten.

            TV kijken via coax kan altijd, ook zonder een TV abonnement (Delta is verplicht NPO1,2 en 3 door te geven).
            Bij een coaxaansluiting zijn altijd een TV- en internetabonnement actief (Flexpakket)

            Kortom: kijk wat er is aangesloten en actief is. Je kunt zelf kiezen wat je waar kijkt. Symmetrisch internet (nog) alleen bij glasvezel.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Sep 2020, 13:33.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Bij Caiway hebben we gewoon beide. Je moet wel zelf zorgen voor CI+ en je krijgt huur voor de smartcard in rekening voor de tweede en derde tv.
              Dus bij Caiway krijg je allebei tegelijk.

              Bij nieuwbouw is het alleen glasvezel.

              Reageer


              • #8
                [QUOTE=Bordewolf;n186710]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Het wordt dus kiezen: of overal in huis makkelijk tv kijken, of sneller data kunnen versturen, aldus Delta.
                  [reactie aangepast]

                  Het kan beiden mbv AppleTV of Chromecast, Delta TVapp en breedband internet.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Sep 2020, 00:04.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Onjuist het flexpakket is uitbreidbaar naar 450 Mbit en nog hoger. En dat is symetrisch upload en download gelijk.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      Onjuist het flexpakket is uitbreidbaar naar 450 Mbit en nog hoger. En dat is symetrisch upload en download gelijk.
                      Ja, ik zie het nu ook. Bedankt voor de update...

                      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: image_1182.png
Bekeken: 1647
Grootte: 42,8 Kb
ID: 186729
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Sep 2020, 00:03.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door SeaView Bekijk bericht
                        Goed om te lezen! Eens kijken of ik dit online kan regelen.
                        Nee niet mogelijk, zelf al meerdere Delta werknemers gesproken, ze zeggen hier naar te kijken maar vooralsnog is het of coax of glasvezel. Dit komt omdat er voor de glasvezel een ander klantensysteem gehanteerd wordt.

                        Verder is dit onlangs verschenen op de Delta website:

                        Al een DELTA abonnement via de kabel?
                        Overstappen kan door je aan te melden voor een Flexpakket via glasvezel. Als bestaande klant kunnen we je abonnement nog niet direct overzetten met behoud van al je persoonlijke instellingen zoals e-mailadressen, mailboxen, telefoonnummer en factuurgeschiedenis. Als je je nu aanmeldt voor een glasvezelabonnement, wordt je woning alvast aangesloten. Je abonnement wordt overgezet zodra de aanpassingen in onze klantsystemen gereed zijn. Daarna krijg je meer informatie over het overstapmoment.

                        Heb je een contract afgesloten met een actieaanbod, dan gaat deze gelden vanaf het moment dat je nieuwe glasvezelabonnement wordt geactiveerd. Tot je bent overgezet kun je uiteraard gebruik blijven maken van ons superieure kabelnetwerk.

                        Reageer


                        • #13

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld :

                            https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...526#post186526


                            Kun je straks internetten via glas en tv kijken via coax?https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/br-...jken~aec522b8/
                            Ik vind dat het nu ook al supersnel gaat. Wat die grote bestanden betreft , wie verstuurt er nu eigenlijk regelmatig grote bestanden? lijkt mij handig voor bedrijven, maar voor de gewone huis tuin en keukengebruiker is coax voor mij persoonlijk voldoende.

                            Met 400 down en 100 up en een Intel I7 processor gaat ie als een speer. Ik weet niet hoe een ander daar overdenkt uiteraard.

                            En als ik dan voor iedere TV ook nog een aparte decoder nodig heb dan weet ik al dat als het ooit in Vlissingen komt dat ze mijn deur voorbij mogen gaan.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door SeaView Bekijk bericht
                              Is het mogelijk om de glasvezel van delta fiber te gebruiken voor internet en de bestaande coax verbinding voor tv? Ik wil wel de voordelen van symmetrisch internet maar niet de interactieve ontvangers.

                              Woon in de wijk Mannee in Goes
                              Heb je inmiddels al glasvezel, zo ja wat zijn je ervaringen tot nu toe ?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X