Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Uitrol glasvezel in Middelburg gaat van start

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Je kunt inderdaad ook gewoon een glas module (sfp) direct in bv. een managed switch steken, dan heb je ook
    geen media converter meer nodig.

    Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat interactieve TV van de Delta kastjes gewoon via internet (VLAN 100).

    Overigens zul je dan nog steeds je eigen SIP provider moet kiezen voor telefonie.
    Thnx! Telefonie hadden we toch al niet, dus dat scheelt nu geduldig wachten tot de glas in Middelburg wordt gegraven, in ieder geval al aangemeld.
    Ik gok dat bij aanleg allereerst door de monteur de standaard delta oplossing wordt aagelegd, dus de media converter naar coax + sagecom modem of krijgen wij Zeeuwen ook dat Genexsis ding?

    Reageer


    • #32
      Dit hangt af van het type abonnement wat je straks kiest.

      Reageer


      • #33

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

          Thnx! Telefonie hadden we toch al niet, dus dat scheelt nu geduldig wachten tot de glas in Middelburg wordt gegraven, in ieder geval al aangemeld.
          Ik gok dat bij aanleg allereerst door de monteur de standaard delta oplossing wordt aagelegd, dus de media converter naar coax + sagecom modem of krijgen wij Zeeuwen ook dat Genexsis ding?
          De monteur hangt alleen maar een kastje op waar je een modem in kan prikken.
          Delta stuurt jou een modem op en afhankelijk van hoe het netwerk wordt aangelegd is daar een mogelijkheid om ook COAX te krijgen over glasvezel.
          Bij Caiway is dat niet het geval, daar blijft de oude COAX-aansluiting voor zover nog aanwezig actief.
          De COAX over glasvezeloplossing (GPON) is een stuk gebruikersvriendelijker en werkt immers ook in buitengebieden.
          De oude COAX zou dan ook nog opnieuw gebruikt kunnen worden door een derde partij.
          Helaas heeft Caiway daar niet voor gekozen.

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
            Dit hangt af van het type abonnement wat je straks kiest.
            Heb voor het 400/400mbit abbo gekozen, met uiteraard de hoop straks mijn eigen apparatuur te kunnen gebruiken ipv dat Genexsis ding dat niet in bridge mode kan. Ben benieuwd, voorlopig nog even wachten totdat ze beginnen met graven hier.

            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            De monteur hangt alleen maar een kastje op waar je een modem in kan prikken.
            Delta stuurt jou een modem op en afhankelijk van hoe het netwerk wordt aangelegd is daar een mogelijkheid om ook COAX te krijgen over glasvezel.
            Bij Caiway is dat niet het geval, daar blijft de oude COAX-aansluiting voor zover nog aanwezig actief.
            De COAX over glasvezeloplossing (GPON) is een stuk gebruikersvriendelijker en werkt immers ook in buitengebieden.
            De oude COAX zou dan ook nog opnieuw gebruikt kunnen worden door een derde partij.
            Helaas heeft Caiway daar niet voor gekozen.
            Zit in het Delta gebied (Middelburg), valt mij een beetje tegen dat er zo weinig informatie te verkrijgen is over hoe de boel straks aangelegd gaat worden (GPON of niet, eigen modem/router mogelijk of niet etc).

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
              Zit in het Delta gebied (Middelburg), valt mij een beetje tegen dat er zo weinig informatie te verkrijgen is over hoe de boel straks aangelegd gaat worden (GPON of niet, eigen modem/router mogelijk of niet etc).
              Waarschijnlijk gewoon AON

              GPON heeft als nadeel gedeelde bandbreedte..
              Bijgevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door driepinter; 9 Aug 2020, 09:43.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                Waarschijnlijk gewoon AON
                Ah inderdaad en ze geven aan andere partijen ook toegang te geven tot de glasvezel, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk toch AON, en kunnen we onze eigen routers gebruiken

                Reageer


                • #38
                  Die andere partijen toelaten moet je met een grote korrel zout nemen. CIF ( vroegere naam van beheerder en eigenaar glasvezelnetwerk van Caiway, riep ook altijd dat hun netwerk open is, maar de praktijk is tot de dag van vandaag dat je praktisch geen keuze hebt. Je kan kiezen uit Caiway, Delta, Solcon , maar geen KPN of T-Mobile.

                  Reageer


                  • #39
                    Er is meer bekend over de uitrol, mbt tot het schouwen:

                    Veerse Poort Vanaf week 39
                    Middelburg Zuid Vanaf week 40

                    Verder krijgen nieuwe aansluiting en het Genexsis modem en geen glas naar coax converter. De glas naar coax vind je momenteel in nieuwbouwhuizen waar caox ontbreekt.
                    Dit biedt dus voor de techies de mogelijkheid eigen apparatuur te gebruiken zoals driepinter eerder al aangaf :-)

                    Reageer


                    • #40
                      We weten iig dat Bridge (helaas) niet zal gaan :

                      Glasvezel: ?Hoe kan ik de router-functie van mijn wifi-modem inschakelen of uitschakelen?


                      Het is niet mogelijk om de router-functie van je wifi-modem in bridge modus te zetten.

                      https://www.delta.nl/klantenservice/...-uitschakelen/

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Glasvezel: ?Hoe kan ik de router-functie van mijn wifi-modem inschakelen of uitschakelen?
                        is het mogelijk om dat via DMZ te doen ??

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                          is het mogelijk om dat via DMZ te doen ??
                          Ja ik denk van wel :

                          https://www.caiway.nl/klantenservice.../dmz-instellen

                          zie ook hier pagina 15
                          Laatst bewerkt door driepinter; 17 Aug 2020, 21:02.

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Hoera, dubbel NAT; waarom ook niet. Dat is voor veel mensen die hun eigen routertje hebben een grote domper natuurlijk. Nu zal het voor de techneuten onder ons wel meevallen, maar de gemiddelde consument komt er achter dat die zijn spullen bij het afval kan gaan zetten.
                            Goed, vanaf volgend jaar verplichte vrije modem/routerkeuze, wie weet kan het dan opeens wel ;-)

                            Reageer


                            • #44
                              Voor de reeds bestaande klanten zal het nog even wachten worden lees ik zojuist

                              Al een DELTA abonnement via de kabel?
                              Overstappen kan door je aan te melden voor een Flexpakket via glasvezel. Als bestaande klant kunnen we je abonnement nog niet direct overzetten met behoud van al je persoonlijke instellingen zoals e-mailadressen, mailboxen, telefoonnummer en factuurgeschiedenis. Als je je nu aanmeldt voor een glasvezelabonnement, wordt je woning alvast aangesloten. Je abonnement wordt overgezet zodra de aanpassingen in onze klantsystemen gereed zijn. Daarna krijg je meer informatie over het overstapmoment.

                              Heb je een contract afgesloten met een actieaanbod, dan gaat deze gelden vanaf het moment dat je nieuwe glasvezelabonnement wordt geactiveerd. Tot je bent overgezet kun je uiteraard gebruik blijven maken van ons superieure kabelnetwerk.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                                Zonder klantgegevens kan ik niet voor je nazien welk modem er op dit moment bij je is geplaatst en eventueel een modemwissel voor je laten uitvoeren. Graag verneem ik je klantgegevens via de e-mail zodat ik dit voor je kan nazien.
                                Nogmaals, omgekeerde wereld. Jullie weten exact wie er nog een nieuw modem moet krijgen, kwestie van plannen en dit tijdig door communiceren. Het is geen raketwetenschap.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X