Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Uitrol glasvezel in Middelburg gaat van start

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Uitrol glasvezel in Middelburg gaat van start

    Na Goes komt nu ook Middelburg aan de beurt voor de uitrol van glasvezel. Er wordt gestart in de wijk Mortiere, daarna is Veldzigt aan de beurt en vervolgens Veerse Poort.

    Hoe lang het duurt voordat het wordt opgeleverd is nog niet bekend. Daarnaast ben ik benieuwd naar welk modem er gebruikt gaat worden zodra het mogelijk is om een abonnement via glasvezel af te nemen (en hopelijk kan dat in bridge mode worden gezet).

    Een positieve ontwikkeling, en dat in 2020!


  • #2
    Zeker mooi !

    Gokje, het standaard Genexis Platinum 7840 modem.
    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Jul 2020, 10:42.

    Reageer


    • #3
      In Goes schijnt men vanaf 14 augustus aan de slag te gaan met het aansluiten van de geselecteerde wijken.
      In de brieven die Delta verstuurt wordt gesuggereerd dat de glasvezelkabel alleen gratis fysiek naar binnen wordt gelegd als men voor die datum een speciaal glasvezel abonnement afgesloten heeft. Is dit waar? Zo ja, hoe moet dat dan met eventuele potentiele overstappers die nog aan een contract bij een ander bedrijf gebonden zijn? En met de huidige Coax-klanten die eventueel zouden willen overstappen naar het glasvezelnetwerk? Wordt het glasvezelnetwerk van Delta een 'open netwerk', worden er ook andere bedrijven als KPN, Tweak e.d. op toegelaten?

      Reageer


      • #4
        zie voor informatie :

        https://www.delta.nl/over-delta/glas...stelde-vragen/

        https://www.deltafibernetwerk.nl/nie...-fiber-netwerk

        DELTA Fiber Netwerk biedt een open netwerk aan. Naast de eigen merken, DELTA en Caiway zijn ook andere serviceproviders welkom op het glasvezelnetwerk. DELTA Fiber Netwerk wil zo veel mogelijk mensen toegang bieden tot snel internet, met keuze uit meerdere providers.

        Op andere plaatsen zijn de aanbieders op het Delta glasvezel netwerk.

        de volgende andere providers :

        Online
        Solcon
        Heldenvannu

        Dus wie weet gaat dit ook voor Zeeland gelden.
        Laatst bewerkt door driepinter; 4 Jul 2020, 07:52.

        Reageer


        • #5
          In mijn nieuwbouwwijk in Oostkapelle ligt al bijna 2 jaar glasvezel tot in mijn meterkast, alleen heb je er niks aan want er wordt door niemand een glasvezel abonnement aangeboden op mijn adres. Dus ik heb zogenaamd koper bij delta maar het gaat over glasvezel . Oja en 15mbps upload over glasvezel is wel een lachertje (zou 100mbps moeten zijn maar next generation netwerkzaamheden enz. enz.)

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
            Oja en 15mbps upload over glasvezel is wel een lachertje
            Wat voor bandbreedte heb je officieel?
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Tim Bekijk bericht
              In de brieven die Delta verstuurt wordt gesuggereerd dat de glasvezelkabel alleen gratis fysiek naar binnen wordt gelegd als men voor die datum een speciaal glasvezel abonnement afgesloten heeft. Is dit waar? Zo ja, hoe moet dat dan met eventuele potentiele overstappers die nog aan een contract bij een ander bedrijf gebonden zijn? En met de huidige Coax-klanten die eventueel zouden willen overstappen naar het glasvezelnetwerk? Wordt het glasvezelnetwerk van Delta een 'open netwerk', worden er ook andere bedrijven als KPN, Tweak e.d. op toegelaten?
              Kan iemand voor dit soort vragen eens wat sticky's maken en daarnaar verwijzen?
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Wat voor bandbreedte heb je officieel?
                1000mbps down 100mbps up

                edit: werkelijke upload zit rond de 7-24mbps en werkelijke download op 920mbps.
                Laatst bewerkt door leoenpetra; 3 Jul 2020, 23:40.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
                  In mijn nieuwbouwwijk in Oostkapelle ligt al bijna 2 jaar glasvezel tot in mijn meterkast, alleen heb je er niks aan want er wordt door niemand een glasvezel abonnement aangeboden op mijn adres.
                  Dus je bent in je meterkast via fiberconversie met een coaxkabel op je Delta modem aangesloten (en vandaar uit op je lokale netwerk)? Ja dat is zeker underkill. Het merendeel van ons zit via een stukje coax (met bijbehorend TV- en/of internetabonnement) en straatkast aangesloten op fiber. Download is denk ik wel in de goede richting (kan aan je lokale netwerk liggen), maar upload (indien correct gemeten) is absoluut te laag.

                  Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
                  Dus ik heb zogenaamd koper bij delta maar het gaat over glasvezel
                  Heb je ook Delta (analoge) telefoon via die constructie?

                  Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
                  15mbps upload over glasvezel is wel een lachertje (zou 100mbps moeten zijn maar next generation netwerkzaamheden enz. enz.)
                  15Mbit via coax is ook een lachtertje in dit geval. Heb je het laatste type modem/router in gebruik?

                  Test e.e.a. eens @ https://delta.speedtestcustom.com/ en https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
                  Wat komt daar uit? Let op de aantallen van PING, Jitter en de Delta Fiber server (82.176.127.71 oid)
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Dus je bent in je meterkast via fiberconversie met een coaxkabel op je Delta modem aangesloten (en vandaar uit op je lokale netwerk)? Ja dat is zeker underkill. Het merendeel van ons zit via een stukje coax (met bijbehorend TV- en/of internetabonnement) en straatkast aangesloten op fiber. Download is denk ik wel in de goede richting (kan aan je lokale netwerk liggen), maar upload (indien correct gemeten) is absoluut te laag.


                    Heb je ook Delta (analoge) telefoon via die constructie?


                    15Mbit via coax is ook een lachtertje in dit geval. Heb je het laatste type modem/router in gebruik?

                    Test e.e.a. eens @ https://delta.speedtestcustom.com/ en https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
                    Wat komt daar uit? Let op de aantallen van PING, Jitter en de Delta Fiber server (82.176.127.71 oid)
                    Ja er hangt een zwarte fiber modem die het glasvezel omzet in een stukje coax van 30cm die vervolgens in het nieuwste f@st sagemcom modem gaat(die witte).

                    Download klaag ik ook niet over een aantal procent valt te verliezen in eigen apparatuur, maar de upload is echt treurig.

                    Telefoon gaat ook via deze constructie ja.

                    ??????Upload kan op sommige momenten zelfs dippen naar 7mbps. Compleet onbruikbaar in 2020.

                    Over wanneer de """""next generation""""" netwerk wordt uitgerold in mijn wijk is nog geheel onbekend en kan zelfs de planningsafdeling van delta geen globaal antwoord op geven. Of dit maanden of jaren gaat duren niemand die het weet

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
                      Telefoon gaat ook via deze constructie ja
                      Kun je de stekker van je (basis) telefoon uit het router/modem te halen? Start daarna eerst je fibermodem opnieuw op en daarna het Sagemcom modem. Als beiden weer online zijn even de uploadsnelheid checken via de 2 speedtest links.

                      Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
                      Over wanneer de """""next generation""""" netwerk wordt uitgerold in mijn wijk is nog geheel onbekend en kan zelfs de planningsafdeling van delta geen globaal antwoord op geven. Of dit maanden of jaren gaat duren niemand die het weet
                      Men is volgens mij al geruime tijd actief bezig aan dit netwerk. Door allerlei in- en externe omstandigheden is de planning van dit project danig verstoord (er komt altijd meer bij zo'n onderneming kijken). Neemt niet weg dat de service waarvan men zegt die te kunnen leveren, ook daadwerkelijk geleverd moet worden. Wellicht kan Delta Fiber je compenseren voor de niet geleverde upload bandbreedte. Ik zou er zeker een telefoontje aan spenderen
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Jul 2020, 01:45.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Kun je de stekker van je (basis) telefoon uit het router/modem te halen? Start daarna eerst je fibermodem opnieuw op en daarna het Sagemcom modem. Als beiden weer online zijn even de uploadsnelheid checken via de 2 speedtest links.


                        Men is volgens mij al geruime tijd actief bezig aan dit netwerk. Door allerlei in- en externe omstandigheden is de planning van dit project danig verstoord (er komt altijd meer bij zo'n onderneming kijken). Neemt niet weg dat de service waarvan men zegt die te kunnen leveren, ook daadwerkelijk geleverd moet worden. Wellicht kan Delta Fiber je compenseren voor de niet geleverde upload bandbreedte. Ik zou er zeker een telefoontje aan spenderen
                        10,1mbps upload.

                        Ben ondertussen vaste klant bij de delta klantenservice en ben bang dat ze niet gaan compenseren ivm met overmacht van Corona.

                        Ik snap de situatie best goed waar Delta in zit. Alleen is het aardig frustrerend om een prachtig glasvezel kabeltje naar binnen te zien komen om vervolgens bij elke postcode check te horen te krijgen dat er op mijn adres nog geen glasvezel ligt.

                        Reageer


                        • #13
                          leoenpetra
                          Wanneer je kabel via glasvezelconversie hebt, heb je volgens mij verder NIETS te maken met Next Generation Netwerk werkzaamheden er is immers geen sprake van een normale Docsis 3.1 situatie via coax kabel.

                          Dus het ontbreken van upload snelheid kan hier niet aan liggen.
                          Laatst bewerkt door driepinter; 4 Jul 2020, 14:17.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik ken ook mensen met glasvezel van DELTA met een glasvezelmodem van Genexis. Dus geen coax-conversie. Snelheid 150/150, 400/400 of 1000/1000. Het kan dus wel en ik verwacht dat ze dat in Goes en Middelburg ook gaan leveren.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              leoenpetra
                              Wanneer je kabel via glasvezelconversie hebt, heb je volgens mij verder NIETS te maken met Next Generation werkzaamheden er is immers geen sprake van een normale Docsis 3.1 situatie via coax kabel.

                              Dus het ontbreken van upload snelheid kan hier niet aan liggen.
                              Als je via deze constructie uitkomt op het CMTS dan blijft het Docsis. Eventuele beperkingen in het 'kabelnetwerk' blijven dan van kracht. Anders zou het in de wijkkast overgaan op glas, nu kennelijk in je eigen meterkast.
                              Heb je volledig glas, dan loopt het via een andere route.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X