Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

aanhoudende ping/packet loss problemen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Port 21 is closed on 62.238.56.104.

    Port 22 is closed on 62.238.56.104.

    Port 23 is closed on 62.238.56.104.

    Port 25 is closed on 62.238.56.104.

    Port 53 is closed on 62.238.56.104.

    Port 80 is closed on 62.238.56.104.

    Port 110 is closed on 62.238.56.104.

    Port 115 is closed on 62.238.56.104.

    Port 135 is closed on 62.238.56.104.

    Port 139 is closed on 62.238.56.104.

    Port 143 is closed on 62.238.56.104.

    Port 194 is closed on 62.238.56.104.

    Port 443 is closed on 62.238.56.104.

    Port 445 is closed on 62.238.56.104.

    Port 1433 is closed on 62.238.56.104.

    Port 3306 is closed on 62.238.56.104.

    Port 3389 is closed on 62.238.56.104.

    Port 5632 is closed on 62.238.56.104.

    Port 5900 is closed on 62.238.56.104.

    Port 6112 is closed on 62.238.56.104.



    Kan ook niet helemaal kloppen want dan had ik wel een stuk meer problemen gehad.
    Ik weet wel dat spellen vaak gewoon uitzonderingen aanmaken in de Sagecom instellingen.

    Reageer


    • #17
      Kan ook niet helemaal kloppen want dan had ik wel een stuk meer problemen gehad.
      [/QUOTE]

      als je een poort van buiten af test, dan komt er een "ongevraagd" of "spontaan" signaal op die poort binnen.
      en dat wordt door allerhande firewalls vrolijk tegengehouden.
      daardoor wordt die poort van buitenaf als gesloten aangemerkt.

      Reageer


      • #18
        Dan heeft het testen dus ook geen zin.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
          als je een poort van buiten af test, dan komt er een "ongevraagd" of "spontaan" signaal op die poort binnen. en dat wordt door allerhande firewalls vrolijk tegengehouden. daardoor wordt die poort van buitenaf als gesloten aangemerkt.
          Op mijn eigen server kan iedereen een poortscan doen; als er echter vanaf een ip adres te vaak een poortscan wordt gedaan, blokkeer ik dat IP adres de toegang compleet. Dus ook de poorten.
          Ik wil hiermee maar aangeven dat als een bepaalde website X (met een bepaald IP adres) allerlei poortscans gaat doen, de kans groot is dat haar ip adres ergens op een wereldwijde blacklist terecht komt en wordt geblokkeerd. Je loopt dan dus de kans dat de portscan vanaf die website X je toont dat de poorten op ip adres/website Y niet toegankelijk zijn, terwijl de eigenlijke oorzaak het blokkeren van het portscan request (van die specifiek site X) is (zgn. 'false positive').
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 8 Jul 2020, 18:55.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #20
            Ik heb dus eventjes geen internet-problemen gehad, maar wel van hele korte duur
            Ik heb netsh int ip reset of netsh winsock reset gebruikt en had daarna geen packetloss/connectie problemen en meldingen meer alleen was dit van korte duur helaas.
            Nu kan ik dit weer toepassen en misschien weer enkele uren van de problemen af zijn maar misschien dat iemand hier nog iets mee kan verder.

            in de logs van de Sagecom vond ik alleen dit buitenom alle normale wifi/lan (dis)connects:
            14.07.2020 01:19:32 Info DOCSIS
            DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=b8:66:85:fc:3d:f7;CMTS-MAC=00:01:5c:98:9c:4b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X