Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

aanhoudende ping/packet loss problemen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • aanhoudende ping/packet loss problemen

    Hallo,

    Mijn vorige topic is gesloten met het bericht dat dit verholpen zou zijn.
    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ket-loss/page4

    Maar ik ervaar nogsteeds dezelfde problemen als eerst.
    Ik heb gewoon constant internet en merk niets tijdens het browsen maar in verschillende spellen krijg ik symbolen te zien van Packetloss en/of andere connection issues, en als ik de betreffende servers test krijg ik dat ook bevestigt in de resultaten zoals te zien in mijn vorige topic..

    Nu heb ik alle mogelijke problemen hier thuis wel 3x nagelopen en kan hier niet echt een foute aansluiting of driver/hardware-problemen ontdekken en als ik bijvoorbeeld een test uitvoer op Delta.nl dan lijkt dit ook gewoon vlekkeloos te gaan:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    | WinMTR statistics |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    | 192.168.11.1 - 0 | 730 | 730 | 0 | 0 | 5 | 0 |
    | 10.102.127.254 - 0 | 730 | 730 | 2 | 6 | 41 | 6 |
    | gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl - 0 | 729 | 729 | 3 | 7 | 54 | 7 |
    | gs-ro02-be-10-3.zeelandnet.nl - 0 | 730 | 730 | 6 | 7 | 30 | 7 |
    | www.delta.nl - 0 | 729 | 729 | 4 | 7 | 14 | 9 |
    |________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|
    WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

    Kan ik op basis van een succesvolle ping naar de router of delta.nl uitsluiten dat het probleem in het lokale netwerk zit?
    Blizzard en EA blijven me vertellen dat het niet aan hun of mijn netwerk ligt maar verwijzen naar mijn ISP en peering-partners.

  • #2
    Goedemiddag SPJ , dat is zeker heel vervelend. Mag ik vragen hoe alles is aangesloten. Heb je nog een router achter ons modem staan, toevallig?

    Reageer


    • #3
      Nee de sagecom staat niet in bridge, en heeft ook gewoon prima gewerkt tot afgelopen December/Januari
      Ik heb de kabels zelf getrokken en aangesloten en die hebben ook nooit problemen veroorzaakt en heb ook testen gedaan met andere kabels om dit uit te sluiten
      Laatst bewerkt door SPJ; 1 Jul 2020, 22:09.

      Reageer


      • #4
        Je zou eens een tijdje het programma pingplot kunnen laten lopen, dat geeft meer informatie dan een handmatig uitgevoerde ping. In de beheerpagina's van je modem kun je kijken naar foutmeldingen in de log.
        Ik heb soortgelijke problemen gehad, je moet behoorlijk vasthoudend zijn richting Zeelandnet want zelf 'zien ze niets' in het modem.

        Reageer


        • #5
          Heb ik nu ook toegevoegd als png.

          In het logboek zie ik geen hele gekke meldingen, maar misschien deze:
          CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=b8:66:85:fc:3d:f7;CMTS-MAC=00:01:5c:98:9c:4b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;



          Wat mij opvalt is dat er QOS instaat, waar ik nog veel naar heb gezocht als mogelijke oorzaak maar deze instellingen kan je als gebruiker van Delta zelf niet bijkomen.

          Reageer


          • #6
            SPJ Als je IPv6 uitzet op je pc, krijg je dan andere resultaten? Het blijft een beetje gissen wat er nou precies aan de hand is.

            Reageer


            • #7
              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: www.google.comipv4.png
Bekeken: 408
Grootte: 294,2 Kb
ID: 185107
              Geen packetloss over ipv4 als ik pingplotter een beetje snap, maar ik heb het ook in het spel overwatch getest en daar krijg ik nogsteeds evenveel packetloss/connectie probleem-icoontjes te zien en ervaar ik ook nogsteeds de haperingen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                Geen packetloss over ipv4 als ik pingplotter een beetje snap, maar ik heb het ook in het spel overwatch getest en daar krijg ik nogsteeds evenveel packetloss/connectie probleem-icoontjes te zien en ervaar ik ook nogsteeds de haperingen.
                Je zou een paar Overwatch-specifieke tests kunnen doen, want het pad naar Google ziet er prima uit...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                  Maar ik ervaar nogsteeds dezelfde problemen als eerst.
                  Het is mogelijk dat er toepassingen zijn die een specifieke poort gebruiken die momenteel dichtstaan of mogelijk dat Zeelandnet die poort(en) blokkeert.

                  Wat je kunt doen is je modem even in Bridge-mode zetten (oppassen) en dan kijken of je nog steeds packetloss hebt. Is dat opgelost dan ligt het toch aan een instelling op je modem/router of in combinatie met het Zeelandnet netwerk.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    "Het is mogelijk dat er toepassingen zijn die een specifieke poort gebruiken die momenteel dichtstaan of mogelijk dat Zeelandnet die poort(en) blokkeert."

                    Dat denk ik dus ook, vandaar dat ik het hier probeer maar ik krijg met geen mogelijkheid echt hulp van Delta buitenom de "reset je router" en "wat zegt speedtest"

                    Overwatch specifieke tests staat het vorige topic vol mee...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                      "Het is mogelijk dat er toepassingen zijn die een specifieke poort gebruiken die momenteel dichtstaan of mogelijk dat Zeelandnet die poort(en) blokkeert."


                      dat kun je eenvoudig controleren via bijv. grc.com

                      https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                        [/SIZE]

                        dat kun je eenvoudig controleren via bijv. grc.com

                        https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
                        Link werkt niet in Edgium en Gibson(grc) is een paniekzaaier.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                          Link werkt niet in Edgium en Gibson(grc) is een paniekzaaier.
                          of Gibson paniek zaait weet ik niet, maar de poorten worden wel getest.

                          Reageer


                          • #14
                            Het ziet eruit als een site waar ik op zo weinig mogelijk linkjes wil klikken

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                              Het ziet eruit als een site waar ik op zo weinig mogelijk linkjes wil klikken
                              misschien ziet dit er beter uit:

                              https://www.portcheckers.com
                              https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
                              Laatst bewerkt door fred44nl; 8 Jul 2020, 17:38.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X