Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ping/packet loss

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

    die hop is CMTS
    enkele posts terug staat een afbeelding, waarin dat is weergegeven.
    Goes is de grootste en meest complexe locatie.

    https://mediamagazine.nl/delta-en-ze...-kabelnetwerk/

    Dus zal dan wel het meeste dataverkeer doorgaan.

    https://ir.arris.com/news-releases/n...oadband-speeds
    Laatst bewerkt door driepinter; 21 Apr 2020, 12:31.

    Reageer


    • #47
      Waar kan ik het mac address van de firewall vinden en hoe zorg ik ervoor dat alles weer via Middelburg verloopt?
      Ik kan het in de instellingen van de sagecom nergens vinden.

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
        Waar kan ik het mac address van de firewall vinden en hoe zorg ik ervoor dat alles weer via Middelburg verloopt?
        Ik kan het in de instellingen van de sagecom nergens vinden.
        Dat kan je ook niet zo maar wijzigen. Je zult echt moeten wachten tot Delta het probleem gevonden heeft.
        Ik heb ze deze ochtend nog wat trace informatie gegeven met tijdstippen waarop het probleem vaak optreed.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
          Waar kan ik het mac address van de firewall vinden en hoe zorg ik ervoor dat alles weer via Middelburg verloopt?
          Ik kan het in de instellingen van de sagecom nergens vinden.
          Dit zou niet uit mogen maken. Of je nu via server A of B het internet opgaat, het moet in beide gevallen goed zijn.

          Wil je een e-mail sturen met je klantgegevens naar [email protected]? Dan kan je verbinding even verder nagekeken worden. Probeer je verbinding ook even rechtstreeks aangesloten op het modem met een bekabelde aansluiting. Indien je de mogelijkheid hebt, noteer dan ook de momenten waarop je de packetloss ervaart
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #50
            Ik heb de klantgegevens doorgestuurd.
            Ik zit altijd rechtstreeks op de modem en nooit op de router die in bridge modus aangesloten staat voor een beter wifi signaal, maar ervaar sinds Januari constant dit probleem.
            Voor de meeste dingen geen probleem, maar bij elk spel dat een stabiele verbinding nodig heeft heb ik hier constant last van.

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
              ...maar bij elk spel dat een stabiele verbinding nodig heeft heb ik hier constant last van.
              Zijn er ook spellen die een instabiele verbinding nodig hebben?

              Maar even zonder gekkigheid, bedankt voor het toesturen! We gaan ermee aan de slag.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #52
                Ik kan ook vertellen dat de packet loss en ping altijd om 4 over begint tot 7 over misschien kunnen jullie daar ook wat mee.

                Reageer


                • #53
                  Ik moet dit nogsteeds eens verder troubleshooten met een andere pc zodra ik die mogelijkheid heb maar heb ondertussen wel iets vreemds gevonden via dslreports:
                  http://www.dslreports.com/speedtest/62956026

                  Ik krijg een dikke F als score voor bufferbloat, maar de oplossingen/work-arounds die ik daarvoor zie op het internet kan ik in de instellingen van de sagecom 3890v3 niet terugvinden.
                  Aangezien de muuraansluiting hier altijd prima heeft gewerkt denk ik niet dat het daarin zal zitten, en daarnaast heb ik wel een andere utp kabel geprobeerd van muur>pc met dezelfde resultaten.
                  Dan blijft mijn netwerkadapter nog over maar deze geeft in de Intel Proset adapter configuration utility aan dat deze prima werkt bij de Cable/Connection/Hardware testen.

                  Dat dit altijd om 4 over begint is sowieso niet het geval hier.

                  Reageer


                  • #54
                    Ook op een andere pc kan ik zonder problemen de CMTS pingen (max 2ms vertraging zonder packet loss) maar zodra ik een test op Delta.nl uitvoer dan beginnen de problemen weer direct na de CMTS:

                    |------------------------------------------------------------------------------------------|

                    | WinMTR statistics |


                    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |


                    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|


                    | 192.168.11.1 - 0 | 2841 | 2841 | 0 | 0 | 4 | 0 |


                    | 10.102.127.254 - 0 | 2840 | 2840 | 2 | 6 | 23 | 6 |


                    | gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl - 1 | 2836 | 2835 | 3 | 8 | 81 | 6 |


                    | gs-ro02-be-10-3.zeelandnet.nl - 1 | 2836 | 2835 | 3 | 7 | 25 | 7 |


                    | host-73porvj.static.zeelandnet.nl - 1 | 2828 | 2825 | 3 | 7 | 19 | 7 |


                    |________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|

                    WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider



                    Ik kan op de andere pc niet de games uittesten waar ik het meeste problemen mee ervaar maar ik ga er wel vanuit dat de lag en packet loss ook daar enkel maar vaker optreedt bij een grotere belasting.

                    De Sagecom 3890v3 staat niet in bridge-modus en beide pc's zitten onafhankelijk van elkaar met een cat 6 kabel op de Sagecom aangesloten dus ik kan wel ongeveer uitsluiten dat het aan de bekabeling naar de Sagecom of aan de netwerk-adapters ligt
                    Laatst bewerkt door SPJ; 29 Apr 2020, 21:32.

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                      Ook op een andere pc kan ik zonder problemen de CMTS pingen (max 2ms vertraging zonder packet loss) maar zodra ik een test op Delta.nl uitvoer dan beginnen de problemen weer direct na de CMTS:

                      |------------------------------------------------------------------------------------------|

                      | WinMTR statistics |


                      | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |


                      |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|


                      | 192.168.11.1 - 0 | 2841 | 2841 | 0 | 0 | 4 | 0 |


                      | 10.102.127.254 - 0 | 2840 | 2840 | 2 | 6 | 23 | 6 |


                      | gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl - 1 | 2836 | 2835 | 3 | 8 | 81 | 6 |


                      | gs-ro02-be-10-3.zeelandnet.nl - 1 | 2836 | 2835 | 3 | 7 | 25 | 7 |


                      | host-73porvj.static.zeelandnet.nl - 1 | 2828 | 2825 | 3 | 7 | 19 | 7 |


                      |________________________________________________| ______|______|______|______|______|______|

                      WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider



                      Ik kan op de andere pc niet de games uittesten waar ik het meeste problemen mee ervaar maar ik ga er wel vanuit dat de lag en packet loss ook daar enkel maar vaker optreedt bij een grotere belasting.

                      De Sagecom 3890v3 staat niet in bridge-modus en beide pc's zitten onafhankelijk van elkaar met een cat 6 kabel op de Sagecom aangesloten dus ik kan wel ongeveer uitsluiten dat het aan de bekabeling naar de Sagecom of aan de netwerk-adapters ligt

                      Reageer


                      • #56
                        1 1/2 meter!

                        Reageer


                        • #57
                          Ik ben al aan het mailen hierover met info@delta
                          Ik gebruik dit topic in de tussentijd maar om nog wat aanvullende informatie te zoeken en te delen.

                          Paar dingetjes die me zijn opgevallen:
                          Ik zie wereldwijd wel meerdere mensen klagen over dezelfde problemen die ook heel vaak een docsis 3.1 ISP gebruiken.

                          En dan nog deze kwetsbaarheid waar de Sagecom 3890v3 standaard als getroffen router/modem word genoemd.
                          https://www.tomsguide.com/news/cable-haunt-modem-flaw

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                            Ik heb sinds een aantal maanden flinke packet loss en ping problemen.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door SPJ Bekijk bericht
                              En dan nog deze kwetsbaarheid waar de Sagecom 3890v3 standaard als getroffen router/modem word genoemd.https://www.tomsguide.com/news/cable-haunt-modem-flaw
                              Het ZeelandNet modem was niet kwetsbaar :

                              https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...aarheid-modems
                              Laatst bewerkt door driepinter; 6 May 2020, 21:39.

                              Reageer


                              • #60
                                Dit is verholpen, het zat hem in 3 gs-ro01-ae-0-3062.zeelandnet.nl (62.238.254.129) 16.502 ms 16.468 ms 16.533 ms

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X