Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi verbonden, geen internetverbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi verbonden, geen internetverbinding

    Onlangs heb ik me bij delta aangesloten, hier heb ik een wit wifi modem gekregen aangesloten op een coax ontvanger.

    Dit is door een monteur van Delta gedaan en die heeft vervolgens de wifi getest op zijn laptop en tevens ik op mijn mobiel.

    Vervolgens heb ik een dag later (wegens verbouwing) het modem spanningsloos gemaakt en tevens de coax-aansluiting. Nu heb ik het weer terug aangesloten op diezelfde manier.

    Nu zie ik nogsteeds mijn beide wifi netwerken en kan er ook mee verbinden. Vervolgens geeft mijn laptop aan "verbonden met wifi (naam) geen internet beschikbaar".

    Na enkele keren het modem resetten blijf ik hetzelfde krijgen. Het modem geeft een lampje bij het wifi tekentje en het pijltje omlaag..

    Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of ik dit zelf kan oplossen?


  • #2
    Hoi Meestuniek,

    Laptop is dus verbonden met WiFi dus die verbinding zou in orde moeten zijn.
    Dat de verbinding aangeeft "geen internet beschikbaar" heeft naar mijn mening te maken dat je modem geen verbinding maakt met het internet en dit zou kunnen komen door je coax kabel die je misschien niet helemaal goed terug hebt gemonteerd ?

    Kijk dit eens na en start hierna het modem opnieuw op (spanning er weer op zetten)

    Laat maar even weten of dit de oplossing is.

    Reageer


    • #3
      Hallo gijspepi,

      Bedankt voor je reactie,
      Ik heb de stappen ondernomen, maar dit heeft geen ander resultaat opgeleverd. De laptop geeft nog steeds "geen internet, beveiligd" aan.

      Heb het modem meerdere keren gerest, ook dat hielp niet. Voor de zekerheid een andere laptop geprobeert ook dat wou niet helpen helaas.

      Vervolgens vanaf het modem het (delta) tv kastje aangesloten, waarop ik op de televisie de melding "Unable to connect to ACS" krijg.

      zou het een defect modem zijn, of gewoon niet op de juiste manier aangesloten?

      Reageer


      • #4
        Is het een optie voor een "factory reset" of raak ik dan belangrijke gegevens kwijt?

        Reageer


        • #5
          Meestuniek, ik herken uw probleem. Datzelfde heb ik vaak en moet dan de verbinding verbreken en weer opnieuw verbinding maken. Dan doet hij het wel

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Meestuniek Bekijk bericht
            Is het een optie voor een "factory reset" of raak ik dan belangrijke gegevens kwijt?
            Dat is mogelijk. Dan moet alleen nog wel het modem even opnieuw ingesteld worden. Het opnieuw verbinding maken zoals Benniegek aangeeft werkt vaak ook.

            Als dat niet lukt, dan verneem ik graag wat meer informatie. Met welk netwerk probeer je verbinding te maken? Dan bedoel ik het 2,4 GHz of 5 GHz netwerk. Werken deze allebei niet, of 1 van de 2 wel? Met wat voor apparaat probeer je verbinding te maken? Dan verneem ik graag merk en model.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X