Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wel verbonden, maar krijg geen IP-adres meer sinds anderhalve week. Betreft een GSM.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wel verbonden, maar krijg geen IP-adres meer sinds anderhalve week. Betreft een GSM.

    Ik heb een paar maanden het nieuwe modem F@ST 3890v3 in gebruik en dat werkt prima. Echter sinds kort doet mijn Huwaei vreemd. Ik ben wel verbonden, maar krijg geen IP-adres. Al mijn andere apparaten doen het prima op WiFi. Ik heb geen andere router in gebruik.

    Uiteraard de router al een paar keer uit gezet, netwerk vergeten op de telefoon helpt ook niet. Op alle andere locaties waar ik kom krijg ik wel gewoon verbinding, en een IP-adres met mijn telefoon.

    Ik kan in de router geen bijzonderheden vaststellen, er is ook verder niets aan instellingen veranderd. Zo te zien heeft de router geen mogelijkheid tot logging (?).

  • #2
    als je weet wat de reeks van de dhcp-server in het modem is, dan kun je de Huawei handmatig een ip-adres geven, wat buiten de reeks van de dhcp-server valt.
    kijk even op een ander device/apparaat wat subnetmask en default geteway moet zijn.
    ik denk 255.255255.0 en 192,168.11.1 maar ben er niet zeker van.

    Reageer


    • #3
      Helaas is het een nogal gedateerde Android (5.1.1). Ik heb nergens de mogelijkheid om een vast IP-adres in te stellen kunnen vinden.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
        als je weet wat de reeks van de dhcp-server in het modem is, dan kun je de Huawei handmatig een ip-adres geven, wat buiten de reeks van de dhcp-server valt.
        kijk even op een ander device/apparaat wat subnetmask en default geteway moet zijn.
        ik denk 255.255255.0 en 192,168.11.1 maar ben er niet zeker van.
        uit een vorige thread even de DHCP instellingen van de Sagemcom gekopieerd....
        Laatst bewerkt door ejanse; 25 Nov 2019, 20:48.
        Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fransf Bekijk bericht
          Helaas is het een nogal gedateerde Android (5.1.1). Ik heb nergens de mogelijkheid om een vast IP-adres in te stellen kunnen vinden.
          dat oude apparaat kan wellicht niet overweg met het ingestelde WPA-protocol.
          tegenwoordig wordt veelal WPA/WP2 - persoonlijk gebruikt.
          kijk es in de Sagemcom welke andere mogelijkheden er zijn.

          Reageer


          • #6
            Ik vermoed dat dit dezelfde oorzaak heeft als deze discussie. Beide gebruiken een oude Androidversie.

            Reageer


            • #7
              Vreemd dat het dan wel een hele tijd probleemloos heeft gewerkt. Ik heb de WiFi spots ook ingesteld, en daar wil mijn telefoon wel nog mee verbinden. Maar dat signaal is veel te zwak.
              Ik heb mijn vorige router (TP-link) nog even van stal gehaald, en daar meld mijn telefoon ook nog gewoon steeds op aan... Ook die is WPA/WPA2.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fransf Bekijk bericht
                Vreemd dat het dan wel een hele tijd probleemloos heeft gewerkt.
                Dat wil niet zeggen dat er niets is veranderd. DELTA zou een software update uitgevoerd kunnen hebben. Daar hoef je niets van te horen. Of merken. Soms wel uiteraard.

                Ik kies er zelf nadrukkelijk voor om de verantwoordelijkheid voor de verbinding (modem) en voor mijn interne netwerk (router) te scheiden. Dat doe ik door zelf een goede router te kopen en het modem in bridge mode te zetten. Dat is niet voor iedereen een goede oplossing en het zou niet nodig moeten zijn. Ik heb er zelf immers ook werk aan (zoals de software up-to-date houden) en als het niet werkt kan ik DELTA niet de schuld geven
                Wel voorkomt het dat dingen 'plotseling' niet meer werken...

                Reageer


                • #9
                  Daar heb je wel een punt. Lijkt me een zeer plausibele verklaring. Zal eens kijken naar de firmware van het modem.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X