Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter instellen

Samenvouwen
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter instellen

    Spamfilter
    Hoe instellingen te wijzigen.
    Ga naar de Webmail, log hier in en kies voor de optie Spamfilter bovenaan.

    Berichten aanmerken als geen Spam
    In de mag Spam Quarantaine (links in de kantlijn) staat een overzicht van alle berichten die zijn opgevangen door het Spamfilter.
    Het is mogelijk om een bericht dat aangemerkt staat als Spam alsnog door te zetten naar de Inbox. Klik aan de linkerkant op het pijltje van de betreffende e-mail. Er komen dan 3 opties:
    • Vrijgeven: Als het bericht eenmalig doorgezet moet worden naar de Inbox kies dan voor vrijgeven
    • Vrijgeven en trainen: Als het bericht altijd doorgezet moet worden naar de Inbox kies dan voor vrijgeven en trainen
    • Verwijderen: Wanneer het bericht verwijderd moet worden, kies dan voor verwijderen
    Archief
    • De geselecteerde (gevonden) gearchiveerde mails kunnen opnieuw bezorgd worden in de inbox
    • Alle gearchiveerde (gevonden) e-mail kan in 1x gedownload worden
    • Zoek in het archief gebeurt ook in bijlagen, bijvoorbeeld word-documenten
    Black- en whitelist aanmaken
    Blacklist:
    Moet e-mail van een specifieke afzender geblokkeerd worden, dan kan deze geblacklist worden
    • Ga naar Afzenders op zwarte lijst
    • Druk op Voeg Blacklist afzender toe
    • Vul het adres is en druk op Opslaan
    Het ingevulde adres wordt toegevoegd in de lijst onderaan de pagina van de Blacklist. De lijst kan getoond worden door te klikken op Toon Resultaten.
    Voor het opvoeren van meerdere adressen in een keer maak je gebruik van Importeer afzenders uit CSV. Op deze pagina is het ook mogelijk om te zoeken op adressen.
    Whitelist:
    Als e-mail van een specifieke afzender juist wel binnen moet komen, kan deze gewhitelist worden. Doe dit alleen als de afzenders zijn adres geverifieerd heeft en altijd alleen veilige inhoudt verstuurt.
    • Ga naar Afzenders op witte lijst
    • Druk op Voeg Whitelist afzender toe
    • Vul het adres in en druk op Opslaan
    Het ingevulde adres wordt u toegevoegd in de lijst onderaan de pagina van Whitelist. De lijst kan getoond worden door te drukken op Toon Resultaten.
    Voor het opvoeren van meerdere adressen in een keer maak je gebruik van Importeer afzenders uit CSV. Op deze pagina is het ook mogelijk om te zoeken op adressen.
    Rapport uitschakelen
    • Open de e-mail met de rapportage
    • Scroll naar beneden
    • In de opsomming onder de lijst met e-mailadressen staat de optie Afmelden om de rapporten niet meer te ontvangen
    • Klik op Afmelden
    • Klik op Unsubscribe
    • U bent nu afgemeld voor de rapportages

  • #2

    Reageer


    • #3
      Hoi Ferry. Zojuist via de chat bij dit forumitem terecht gekomen omdat ik mijn ww voor het spamfilters niet kon instellen. Maar bij deze uitleg gaat het ook bij stap 1 al mis. Ik ben ingelogd in webmail, ik druk op spam en krijg een schermpje te zien met de volgende tekst:
      Two Step Authentication
      Voer de code in van uw Authenticatie app of gebruik een back-upcode.

      Ik heb geen code. Hoe kom ik aan een code?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Miranda Bekijk bericht
        Hoi Ferry. Zojuist via de chat bij dit forumitem terecht gekomen omdat ik mijn ww voor het spamfilters niet kon instellen. Maar bij deze uitleg gaat het ook bij stap 1 al mis. Ik ben ingelogd in webmail, ik druk op spam en krijg een schermpje te zien met de volgende tekst:
        Two Step Authentication
        Voer de code in van uw Authenticatie app of gebruik een back-upcode.

        Ik heb geen code. Hoe kom ik aan een code?
        Miranda
        Eerlijk gezegd vind ik het toch vreemd want ik krijg deze functie niet ingeschakeld zonder authenticator app dus dan heb je hem al.

        Two Stap Authenticatie

        U kunt Two Stap Authenticatie inschakelen om de beveiliging van uw account verder te vergroten.
        Dit betekent dat er een extra apparaat (zoals een mobiele telefoon) nodig is om in te loggen, zodat zelfs als iemand uw wachtwoord kent hij geen controle kan krijgen over je account.
        U kunt in principe alle apps gebruiken die het Time-based One-Time Password (TOTP) protocol ondersteunen, zoals:

        Google Authenticator
        https://play.google.com/store/apps/d...ticator2&hl=nl
        https://apps.apple.com/nl/app/google...or/id388497605

        Microsoft Authenticator
        https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=871853
        Laatst bewerkt door driepinter; 10 Nov 2019, 10:19.

        Reageer


        • #5
          Ferry beetje onhandig dat je op een Sticky topic kunt reageren, vind je niet?

          Miranda als je deze melding ziet dan heeft iemand tweefactor-authenticatie ingeschakeld op jouw account. Je hebt dan een extra code nodig om te kunnen inloggen. Driepinter verwijst hierboven naar uitleg van de Consumentenbond over hoe dat werkt.

          Zonder die code kun je niet inloggen.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Spamfilter instellen met eigen email client?

              Ik lees op https://www.delta.nl/service/interne...lter/instellen dat je dit ook kunt gebruiken met je eigen mail client maar dit topic is achterhaald? Ik kan in ieder geval de server se-master01.DELTA.nl niet bereiken (bestaat ook niet meer met ping/nslookup).

              Is er nog een andere manier dan de webclient van zeelandnet te gebruiken?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                Spamfilter instellen met eigen email client?

                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                Ik lees op https://www.delta.nl/service/interne...lter/instellen dat je dit ook kunt gebruiken met je eigen mail client maar dit topic is achterhaald? Ik kan in ieder geval de server se-master01.DELTA.nl niet bereiken (bestaat ook niet meer met ping/nslookup).
                Is er nog een andere manier dan de webclient van zeelandnet te gebruiken?
                Gebruik hiervoor in de plaats de volgende hostname voor de inkomende mailserver :

                spamfilter01.delta.nl (ipv : se-master01.DELTA.nl)
                Laatst bewerkt door driepinter; 9 Nov 2019, 11:40.

                Reageer


                • #9
                  wie weet raad

                  heb nu alles al geprobeerd het is onmogelijk om in te loggen kan geen huidige login gebruiken en nieuwe aanmaken is onmogelijk
                  • Dit rapport wordt alleen verstuurd als er spamberichten achtergehouden zijn. [FONT="Campton",Helvetica,Arial,Verdana,sans-serif]- [/FONT]naar mijn idee komt er nog veel meer mail niet aan
                  • Als u de rapporten niet meer wilt ontvangen, klik dan op afmelden.
                  • Als het de eerste keer is dat u gaat inloggen, bezoek dan de login-pagina om de login van uw e-mailadres op te vragen. U ontvangt dan een een mail met een link naar het spamfilter waar u uw wachtwoord kunt instellen. onmogelijk om in te loggen
                  • Op deze mail kan niet worden gereageerd. E-mails naar dit adres worden niet beantwoord.

                  iemand een idee hoe dit werkend te krijgen

                  Reageer


                  • #10
                    Ik snap totaal niet waar zeelandnet zich mee bemoeit, ik kan heel erg goed zelf bepalen wat spam is en wat niet, ik gebruik zelf goede bescherming en zou dan ook graag willen dat het bemoeizuchtige zeelandnet dat spamfilter zeer snel van mijn mijn account afhaalt. Ik werk en speel sinds 1984 met computers en heb nog nooit een virus gehad wat niet op tijd opgevangen werd en ook spam heb ik weinig tot geen last van.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door HarryM Bekijk bericht
                      Ik snap totaal niet waar zeelandnet zich mee bemoeit, ik kan heel erg goed zelf bepalen wat spam is en wat niet, ik gebruik zelf goede bescherming en zou dan ook graag willen dat het bemoeizuchtige zeelandnet dat spamfilter zeer snel van mijn mijn account afhaalt. Ik werk en speel sinds 1984 met computers en heb nog nooit een virus gehad wat niet op tijd opgevangen werd en ook spam heb ik weinig tot geen last van.
                      maar je bent toch niet verplicht om dat spamfilter in te stellen of te gebruiken ??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                        maar je bent toch niet verplicht om dat spamfilter in te stellen of te gebruiken ??

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door HarryM Bekijk bericht
                          Ik snap totaal niet waar zeelandnet zich mee bemoeit, ik kan heel erg goed zelf bepalen wat spam is en wat niet, ik gebruik zelf goede bescherming en zou dan ook graag willen dat het bemoeizuchtige zeelandnet dat spamfilter zeer snel van mijn mijn account afhaalt. Ik werk en speel sinds 1984 met computers en heb nog nooit een virus gehad wat niet op tijd opgevangen werd en ook spam heb ik weinig tot geen last van.
                          Eindelijk iemand die hetzelfde idee/ gevoel heeft. Wat een betutteling

                          Reageer


                          • #14

                            Reageer


                            • #15
                              Nou Fred,ik heb het spamfilter van zeelandnet nog nooit gebruikt.
                              Maar vanaf vrijdag krijg ik ineens bericht dat er een bericht is geblokkeerd,nl van woongoed-zvl.
                              Ik vermoed dat dit een bericht was met een bijlage,om te kunnen reageren op een huis.
                              Maar ja dit is nu om zeep geholpen,hiervoor mijn hartelijke dank. ( Delta )
                              Heb volgens mij met mijn instap abbo ook geen recht op automatische spamfilter.
                              Er staat ook niet in mijn voorwaarden abbo dat Delta een spamfilter toepast op mijn e mail account.
                              Maar blijkbaar vinden ze het nodig om ineens iedereen achter een spamfilter te steken.
                              Heb hier niet om gevraagd,en wens er ook geen gebruik van te maken.
                              Maar helaas kun je nergens bij instellingen vinden om dat gedrocht uit te schakelen.
                              Ik zou er dus ook zeer graag vanaf willen,en ik denk meerdere klanten van Delta.
                              [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X