Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta blijft snelheden internet verhogen, uploadsnelheid naar 100 mbps

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta blijft snelheden internet verhogen, uploadsnelheid naar 100 mbps

    Lang gewacht, toch gekregen. Ein-de-lijk!!!!
    MIDDELBURG - Telecombedrijf Delta verhoogt de maximale uploadsnelheid van 40 megabit per seconde naar 100 mbps.

  • #2
    goed nieuws, inderdaad

    Reageer


    • #3
      Gokje over de nieuwe upload staffel :

      10,25,40 en 100.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Gokje over de nieuwe upload staffel :

        10,25,40 en 100.
        dan ga je uit van 10% van upload.
        maar premium, zonder toevoeging via energie of mobiel is 200 down
        dus gok ik 10, 20, 40 en 100

        Reageer


        • #5
          Wij hebben het premium abonnement en beschikken over 200 download en 15 upload.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
            Wij hebben het premium abonnement en beschikken over 200 download en 15 upload.
            ik heb ook Premium met daarbij 50 Mb vanwege energie, dus gok ik op 25 Mb upload

            edit: Ziggo Giganet heeft een upload van 50 Mb (voor zover ik kan zien)

            bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...naar-1gbps-op/
            Laatst bewerkt door fred44nl; 29 Oct 2019, 20:53.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

              ik heb ook Premium met daarbij 50 Mb vanwege energie, dus gok ik op 25 Mb upload

              edit: Ziggo Giganet heeft een upload van 50 Mb (voor zover ik kan zien)
              Klopt, als je ook een energieabonnement hebt bij Delta, gaat je snelheid naar boven. Wij hadden vroeger ook energie van Delta en toen was het inderdaad 250/25.

              Reageer


              • #8
                Nu de prijs nog marktconform en het gaat er op lijken!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Nu de prijs nog marktconform en het gaat er op lijken!

                  Reageer


                  • #10
                    Hardstikke mooi. Als ik meet met Speedtest heb ik ping van 14 ms en snelheid 189 Mbps. Inderdaad soms kan je razendsnel een bestand downloaden zoals software update of zo.

                    Echter het opvragen van webpagina's gaat wisselend in snelheid maar vaak tamelijk traag. Desktop Core i3 8GB, Firefox up-to-date, Windows 10 up-to-date minimale add-ins, Windows Security , Cisco modem gereboot, PC gereboot, geen virussen/malware want gescand, PC load <10%, Wifi snelle verbinding, geen games/downloads, TV uit. Op PC van mijn vrouw idem tamelijk traag dus 1 of meer seconden wachten na intoetsen webadres. Betreft NL websites zoals NOS.nl, Trouw enz echt standaard spul.

                    Het is leuk te zeggen dat je hoge snelheid levert en dat zal best, maar waar zit dan het probleem? Bij mij of bij Delta of bij belasting van het netwerk? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door eroosch Bekijk bericht
                      Hardstikke mooi. Als ik meet met Speedtest heb ik ping van 14 ms en snelheid 189 Mbps. Inderdaad soms kan je razendsnel een bestand downloaden zoals software update of zo.

                      Echter het opvragen van webpagina's gaat wisselend in snelheid maar vaak tamelijk traag. Desktop Core i3 8GB, Firefox up-to-date, Windows 10 up-to-date minimale add-ins, Windows Security , Cisco modem gereboot, PC gereboot, geen virussen/malware want gescand, PC load <10%, Wifi snelle verbinding, geen games/downloads, TV uit. Op PC van mijn vrouw idem tamelijk traag dus 1 of meer seconden wachten na intoetsen webadres. Betreft NL websites zoals NOS.nl, Trouw enz echt standaard spul.

                      Het is leuk te zeggen dat je hoge snelheid levert en dat zal best, maar waar zit dan het probleem? Bij mij of bij Delta of bij belasting van het netwerk? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
                      Dat kan een hoop oorzaken hebben, maar ligt in het algemeen aan de website of aan de advertenties die geladen worden. Je zou eens kunnen testen met een adblocker. Je hebt zelf al aangetoond dat het waarschijnlijk niet aan je eigen internetverbinding ligt.

                      Reageer


                      • #12
                        Dank voor je reactie. Had ik niet vermeld maar ik gebruik uBlock Orig. Tevens getest met Firefox en met Edge, maakt niet heel veel uit. Ik heb dus een soort latency, vertraging naar mijn perceptie. Speedtest geeft geen verklaring.

                        Ik vermoed dat het aan de netwerkbelasting of serverbelasting ligt. Misschien als veel mensen tegelijk filmpjes of games streamen dan het "reguliere" webpage verkeer daar last van heeft. Geen idee hoe de prioriteit op zo'n netwerk wordt geregeld, maar uiteraard moet een stream continu gevoed worden terwijl je bij een webpag wel wat vertraging kan accepteren.

                        Zijn er andere tools om de snelheids prestatie van het hele systeem te meten en vergelijken? Hebben andere gebruikers hier geen last van?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door eroosch Bekijk bericht
                          Hardstikke mooi. Als ik meet met Speedtest heb ik ping van 14 ms en snelheid 189 Mbps. Inderdaad soms kan je razendsnel een bestand downloaden zoals software update of zo.

                          Echter het opvragen van webpagina's gaat wisselend in snelheid maar vaak tamelijk traag. Desktop Core i3 8GB, Firefox up-to-date, Windows 10 up-to-date minimale add-ins, Windows Security , Cisco modem gereboot, PC gereboot, geen virussen/malware want gescand, PC load <10%, Wifi snelle verbinding, geen games/downloads, TV uit. Op PC van mijn vrouw idem tamelijk traag dus 1 of meer seconden wachten na intoetsen webadres. Betreft NL websites zoals NOS.nl, Trouw enz echt standaard spul.

                          Het is leuk te zeggen dat je hoge snelheid levert en dat zal best, maar waar zit dan het probleem? Bij mij of bij Delta of bij belasting van het netwerk? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
                          Kan idd vele oorzaken hebben. Een harde schijf die bijv. maar 5400 tpm draait, of volloopt, is al gauw de bottleneck. SSD zijn al veel sneller en kosten zo'n 80 euro'tjes voor 500 GB. Verder zou ik nooit voor een processor onder de i5 gaan. Intern geheugen (4GB/8GB/16GB) is eigenlijk niet ontzettend belangrijk. Wellicht zou je een andere DNS op de router of op de PC kunnen instellen.

                          Bijvoorbeeld:

                          8.8.8.8, 8.8.4.4 of 1.1.1.1, 1.0.0.1 (voor IPv6 ken ik deze niet uit het hoofd)

                          Reageer


                          • #14
                            Hier heb je een beetje info hoe een speedtest werkt,hopelijk wordt je er iets wijzer van.

                            http://www.snelheidstest.info/
                            [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door eroosch Bekijk bericht
                              Echter het opvragen van webpagina's gaat wisselend in snelheid maar vaak tamelijk traag. Desktop Core i3 8GB, Firefox up-to-date, Windows 10 up-to-date minimale add-ins, Windows Security , Cisco modem gereboot, PC gereboot, geen virussen/malware want gescand, PC load <10%, Wifi snelle verbinding, geen games/downloads, TV uit. Op PC van mijn vrouw idem tamelijk traag dus 1 of meer seconden wachten na intoetsen webadres. Betreft NL websites zoals NOS.nl, Trouw enz echt standaard spul.
                              Misschien kun je eens een DNS benchmark doen. Daar zijn wel progammaatjes voor te vinden.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X