Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail-only abonnement voor ex-klanten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail-only abonnement voor ex-klanten

    Biedt ZeelandNet ook een mail-only abonnement aan voor (toekomstige) ex-klanten, zodat deze na overstap naar andere internetaanbieder gebruik kunnen blijven maken van hun huidige @zeelandnet.nl adres? Of is het op een andere manier te regelen met ZeelandNet dat men bij overstap niet gelijk alle mailcontact kwijt is?

  • #2
    Deze vraag is ergens eerder gesteld en het antwoord was NEEN.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Beste Edwin

        Je account en e mail adressen blijven wel ergens hangen hoor.
        Heb dit van het jaar meegemaakt,wilde mijn oude e mail adressen gebruiken,maar deze waren in gebruik.
        Dit heb ik laten oplossen door een mail te sturen naar forumbeheer.
        En die zijn toen netje,s opgelost, ( door Ferry ) en heb daarna gewoon mijn " oude " e mail adressen terug gekregen.
        [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

        Reageer


        • #5
          Het klopt dat de e-mail adressen een bepaalde periode gereserveerd blijven staan. Maar deze zijn na het stopzetten van het abonnement niet meer actief te gebruiken.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
            Het klopt dat de e-mail adressen een bepaalde periode gereserveerd blijven staan. Maar deze zijn na het stopzetten van het abonnement niet meer actief te gebruiken.
            Is AVG daarop van toepassing (gelijk verwijderen omdat het persoonsgegevens betreft) of hebben jullie een bewaarplicht omdat jullie de service als ISP aanbieden?
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Sep 2019, 17:05.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Is AVG daarop van toepassing (gelijk verwijderen omdat het persoonsgegevens betreft) of hebben jullie een bewaarplicht omdat jullie de service als ISP aanbieden?
              Voor zover ik weet, worden de e-mailadressen en gegevens wel verwijderd, maar blijft de naam enige tijd gereserveerd staan zodat deze niet direct door een ander in gebruik kan worden genomen. Bij vaste en mobiele telefoonnummers gaat dit ook zo.

              Een e-mailadres is een persoonsgegeven als het herleidbaar is naar een persoon (bijvoorbeeld voornaam.achternaam@). Misschien zou je verwachten dat in het privacybeleid van DELTA uitgelegd staat hoe hiermee wordt omgegaan, maar helaas kan ik het daar niet vinden.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Misschien zou je verwachten dat in het privacybeleid van DELTA uitgelegd staat hoe hiermee wordt omgegaan, maar helaas kan ik het daar niet vinden.
                Dat is overigens een redelijk complexe discussie waar te weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Volgens mij is elk email adres een persoonsgegeven omdat het herleidbaar is naar (de email van) een persoon _tenzij_ het een groeps-email adres is (team@...).
                De huidige wetgeving (die een regulierende functie beoogt) maakt hierbij wel onderscheid tussen zakelijke- en 'gewone' email adressen. Lang leve de verwarring...

                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  De e-mailboxen worden inderdaad verwijderd deze zijn gekoppeld aan het abonnement. Alleen het e-mailadres wordt nog dertig dagen gereserveerd.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Is AVG daarop van toepassing (gelijk verwijderen omdat het persoonsgegevens betreft) of hebben jullie een bewaarplicht omdat jullie de service als ISP aanbieden?
                    Er schijnt een tool voor te bestaan, hoe goed deze wel of niet werkt weet ik niet.

                    Reageer


                    • #11
                      Niet in de Europese Unie?

                      Als je (tijdelijk) niet in de Europese Unie woont, kan je alleen van deze tool gebruikmaken onder bepaalde voorwaarden. Lees hierover meer in onze FAQ onder de categorie 'Overige vragen'.
                      [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                      Reageer


                      • #12
                        Opnieuw en voor de zoveelste keer de conclusie, dat het niet handig is om het e-mail adres van de internet provider intensief te gebruiken.
                        ja, ik weet het, ik val in herhaling en het lost het probleem hier niet op.
                        maar neem een email-account, wat onafhankelijk van welke provider dan ook is.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Tim Bekijk bericht
                          Biedt ZeelandNet ook een mail-only abonnement aan voor (toekomstige) ex-klanten, zodat deze na overstap naar andere internetaanbieder gebruik kunnen blijven maken van hun huidige @zeelandnet.nl adres? Of is het op een andere manier te regelen met ZeelandNet dat men bij overstap niet gelijk alle mailcontact kwijt is?
                          Als je iemand kent die een abonnement heeft en die je vertrouwt, dan kun je daar eventueel natuurlijk de mailbox opnieuw aan laten maken. Maar je bent dan niet de eigenaar.

                          Reageer


                          • #14
                            Het schijnt dan toch blijkbaar te bestaan :

                            https://www.delta.nl/media/1901/prod...-mail-only.pdf

                            Klanten die geen internet via de kabel van ons afnemen
                            maar wel een algemeen e-mailaccount beschikbaar
                            willen hebben, kunnen gebruikmaken van het product
                            E-mail Only

                            Reageer


                            • #15
                              dit is wel weer heel bijzonder.
                              een half jaar geleden zegt Edwinb daar iets over, wat dus onjuist is of was.
                              in de link van driepinter verschijnt een document, met als datum oktober 2019.
                              echt geweldig

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X