Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

VPN Server van mijn bedrijf niet meer bereikbaar na installatie SAGEMCOM modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • VPN Server van mijn bedrijf niet meer bereikbaar na installatie SAGEMCOM modem

    Sinds de installatie van mijn nieuwe SAGEMCOM modem kan ik geen VPN verbinding meer opzetten met mijn bedrijfslaptop naar de VPN server van het bedrijf waar ik werk.

    Ik gebruik alleen het modem en de Wifi functionaliteit hiervan, het modem is DHCP Server, er staat geen router achter.

    Wanneer ik via de hotspot van mijn telefoon met mijn bedrjfslaptop een VPN verbinding probeer op te zetten, werkt het direct. De laptop heeft uiteraard verbinding met het modem. Ik heb zowel draadloos als bedraad getest maar het maakt geen verschil, geen VPN verbinding.
    Mijn laptop geeft normaal aan dat ik verbinding heb met Internet, alles doet het ook verder normaal. Ook alle andere apparaten in huis doen het, alleen de VPN verbinding niet. Ons bedrijf werkt met Cisco Anyconnect, dat is verder allemaal beveiligd, dus kan ik niets aan instellen.

    Omdat het via mijn hotspot wel gewoon werkt geeft de helpdesk van mijn bedrijf (terecht, zo lijkt me) aan dat het niet aan de centrale systemen in het bedrijf ligt, maar waarschijnlijk de verbinding thuis gecontroleerd dient te worden. Met het oude CISCO 3940AD modem werkte de VPN verbinding wel normaal, vandaar de vraag op dit forum.

    Het enige wat me opviel aan de instellingen in het modem is dat de tijd 2 uur voor loopt op de werkelijke tijd. Maar ik zie geen mogelijkheid om deze tijd aan te passen, ook het inschakelen van een Internet Time Server is niet mogelijk. Ik heb verder geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar ik heb verder geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn.

    Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
    Laatst bewerkt door ItsaMes; 30 Aug 2019, 21:56.

  • #2
    meld je aan voor de nieuwe firmware of neem een eigen router.
    Laatst bewerkt door driepinter; 31 Aug 2019, 09:13.

    Reageer


    • #3
      Ik had in een ander topic gereageerd, dat gaat ook over deze VPN-problematiek.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor de update en goed te horen dat het probleem is opgelost.

            Reageer


            • #7
              Mooi! Dan zat ik er niet ver naast

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X