Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen met internet/tv/telefoon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Problemen met internet/tv/telefoon

    Al langere tijd last van uitval van WiFi signaal, TV beeld dat wegvalt en een telefoonlijn die geen kiestoon geeft. Dit is niet continue aanwezig maar vind dagelijks enkele keren plaats. Steeds voor een paar minuten.

    Zeelandnet/Delta is al diverse keren geweest, op hun advies al kabels vernieuwd, routers verwijderd en verbindingen afgesloten. 2x is er een nieuwe modem geplaatst en afgelopen week is de versterker in de straat vervangen voor een nieuwe. Helaas blijven de problemen bestaan.

    Wie helpt ons met de oplossing? Probleem is (als ik eraan terugdenk) al vanaf het moment dat we er wonen, wordt alleen steeds erger naar het lijkt.

  • #2
    Ik zou beginnen met een ping om de end-to-end netwerkkwaliteit te controleren. Aangenomen dat u de enige bent in de omgeving met het probleem, kan hiermee verbinding van het ISRA punt, (waar de kabel thuis binnenkomt) tot de versterker in de straat getest worden.
    Er zijn veel apps die dit kunnen, vanuit windows kan dat ook. Ga hiervoor naar de PowerShell en tik: ping -n 100 8.8.8.8
    Nu worden 100 pakketjes data gestuurd en de ontvanger (in dit geval de google dns) bevestigt de ontvangst.
    Aan het eind komt er een overzicht hoeveel procent van de 100 gestuurde pakketjes daadwerkelijk ontvangen zijn. Dit moet rond de 98 procent liggen voor een goede verbinding. Indien dit veel lager is (minder dan 80), dan melden aan delta, hier kunnen zij wat mee. Zie voorbeeld resultaat hieronder
    Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 100, Received = 98, Lost = 2 (2% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 349ms, Average = 15ms

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Sjeraar Bekijk bericht
      Ik zou beginnen met een ping om de end-to-end netwerkkwaliteit te controleren. Aangenomen dat u de enige bent in de omgeving met het probleem, kan hiermee verbinding van het ISRA punt, (waar de kabel thuis binnenkomt) tot de versterker in de straat getest worden.
      Er zijn veel apps die dit kunnen, vanuit windows kan dat ook. Ga hiervoor naar de PowerShell en tik: ping -n 100 8.8.8.8
      Nu worden 100 pakketjes data gestuurd en de ontvanger (in dit geval de google dns) bevestigt de ontvangst.
      Aan het eind komt er een overzicht hoeveel procent van de 100 gestuurde pakketjes daadwerkelijk ontvangen zijn. Dit moet rond de 98 procent liggen voor een goede verbinding. Indien dit veel lager is (minder dan 80), dan melden aan delta, hier kunnen zij wat mee. Zie voorbeeld resultaat hieronder
      Ping statistics for 8.8.8.8:
      Packets: Sent = 100, Received = 98, Lost = 2 (2% loss),
      Approximate round trip times in milli-seconds:
      Minimum = 10ms, Maximum = 349ms, Average = 15ms
      Een ping. Ja dat gaat echt helpen om vooral het uitvallende TV signaal te analyseren.

      Reageer


      • #4
        Tja, als je de kabel niet wil controleren hoef je ook niet te pingen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Sjeraar Bekijk bericht
          Tja, als je de kabel niet wil controleren hoef je ook niet te pingen.
          Wie wil de kabel niet controleren?

          Reageer


          • #6
            Alles komt binnen via de kabel dus lijkt het mij een goed idee om te pingen.

            Reageer


            • #7
              De storing nogmaals melden en vragen om het modem enige tijd te laten monitoren, zodat men inzicht krijgt of het modem uitvalt of zijn verbinding verliest. Daarmee sluit je uit dat internet en telefonie onderbrekingen veroorzaakt worden in het door Zeelandnet beheerde netwerk.
              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door dvelde Bekijk bericht
                Al langere tijd last van uitval van WiFi signaal, TV beeld dat wegvalt en een telefoonlijn die geen kiestoon geeft. Dit is niet continue aanwezig maar vind dagelijks enkele keren plaats. Steeds voor een paar minuten.

                Zeelandnet/Delta is al diverse keren geweest, op hun advies al kabels vernieuwd, routers verwijderd en verbindingen afgesloten. 2x is er een nieuwe modem geplaatst en afgelopen week is de versterker in de straat vervangen voor een nieuwe. Helaas blijven de problemen bestaan.

                Wie helpt ons met de oplossing? Probleem is (als ik eraan terugdenk) al vanaf het moment dat we er wonen, wordt alleen steeds erger naar het lijkt.
                Kan je mij via de e-mail je klantnummer, of postcode, huisnummer en de geboortedatum van de contractant doorgeven en een korte omschrijving van de problemen die je ervaart. Dan kijk ik dit graag verder voor je na. je mag de e-mail richten aan [email protected]

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X