Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Genexis Modem/Router als Bridge Mode instellen Delta Glasvezel flexpakket

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Genexis Modem/Router als Bridge Mode instellen Delta Glasvezel flexpakket

    Beste forum gebruikers,

    Na installatie van mijn Genexis modem/router als onderdeel van mijn Delta Glasvezel flexpakket, lukt het mij niet het device in bridge mode te zetten.

    Heeft een van jullie ervaring met het instellen van de Genexis in bridge mode? Kan Delta dit op afstand anders regelen?

    Ik gebruik graag mijn eigen Asus router zodat ik gemakkelijk VPN verbindingen kan maken en zo gemakkelijk op mijn eigen server kan werken.

    Wie kan mij helpen?
    Vriendelijke groet,

    Jerry

  • #2
    Voor zover ik weet kun je een Genexis (glasvezel modem/router) niet in Bridge mode zetten en hou je alleen de DMZ over om evt. een eigen router aan te sluiten.

    Maar ik kan het uiteraard fout hebben daar ik geen glas heb.

    Handleiding Delta Glasvezel
    Info Genexis modem
    Genexis DMZ
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 Jul 2019, 10:51.

    Reageer


    • #3
      De Caiwayklanten die deze nieuwste versie hebben van het Genexis glasvezelmodem lopen tegen hetzelfde probleem aan. Op dit moment is alleen DMZ mogelijk.

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor jullie comments! Hopelijk gaat dit snel aangepast worden en krijgen we meer internetvrijheid!!

        Reageer


        • #5
          Ik ben toch al verbaast dat we niks meer horen over vrije hardware keuze. Dacht dat dit verplicht wordt?

          Reageer


          • #6
            Nee, er is nog steeds niets verplicht :

            https://www.ct.nl/achtergrond/de-nog...e-routerkeuze/
            Laatst bewerkt door driepinter; 8 Jul 2019, 13:50.

            Reageer


            • #7
              Een recenter stuk over de vrije modem keuze, https://tweakers.net/nieuws/155002/d...n-oktober.html
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door jerstort Bekijk bericht
                Beste forum gebruikers,

                Na installatie van mijn Genexis modem/router als onderdeel van mijn Delta Glasvezel flexpakket, lukt het mij niet het device in bridge mode te zetten.
                Ik gebruik graag mijn eigen Asus router zodat ik gemakkelijk VPN verbindingen kan maken en zo gemakkelijk op mijn eigen server kan werken.
                Wat je zou kunnen proberen is je Genexis modem/router vervangen door je eigen Asus router (denk aan de correct instellingen). Heb zelf een Draytek en dat lukte - weet echter niet of het Docsis 3.1 gebeuren daarbij in de knoei komt, maar daar zal iemand van beheer wel antwoord op kunnen geven...
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                  Ik ben toch al verbaast dat we niks meer horen over vrije hardware keuze. Dacht dat dit verplicht wordt?
                  KPN (glasvezel) gaat er toch voorzichtig mee beginnen : https://www.totaaltv.nl/nieuws/vrije...ekeus-bij-kpn/

                  FRITZ!Box 5490 en FRITZ!Box 5530 + FRITZ!Box 5550
                  Laatst bewerkt door driepinter; 9 Sep 2019, 09:37.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X